1.Prezentare 3 1.1.Curiozitati 3 1.2.Abordari teoretice privind structura cheltuielilor publice locale 3 1.3.Criterii de grupre a cheltuielilor publice 4 2. Mutatii in nivelul cheltuielilor publice din bugetul local in perioada 2015-2017 5 2.1 Evolutia nivelului absolut si relativ a cheltuielilor financiare 5 2.2. Modificari absolute si relative ale cheltuielilor totale 7 3.Mutatii in structura cheltuielilor locale din bugetul local in perioada 2015-2017 8 3.1.Ponderea cheltuielilor publice din bugetul local in perioada 2015-2017 8 3.2.Ponderea cheltuielilor publice in P.I.B 9 3.3.Ponderea cheltuielilor medii pe cap de locuitor 10 3.4.Elasticitatea cheltuielilor publice in raport cu P.I.B 10 4. Concluzii 12 5.Bibliografie 13 6. Anexe 14
1.Prezentare Falticeniul a jucat un rol administrativ in regiune fiind, pana dupa cel de-al doilea Razboi Mondial, resedinta judetului Baia. Orasul a fost industrializat masiv cu precadere dupa 1960. Economia locala a intrat insa in declin dupa Revolutia din 1989. Cauzele sunt multiple, de la modul centralizat in care fusese conceputa economia in comunism, pana la adaptarea dificila, proces care continua si in prezent - la regulile economiei de piata. Conform recensamantului efectuat in 2011, populatia municipiului Falticeni se ridica la 25.723 de locuitori, in scadere fata de recensamantul anterior din 2002, cand se inregistrasera, 29.787 de locuitori. Majoritatea locuitorilor sunt romani (92,7%). Pentru 5,49% din populatie, apartenenta etnica nu este stabilita sau bine cunoscuta. 1.1.Curiozitati Romania se situeaza pe penultimul loc intre statele membre UE in ceea ce priveste cheltuielile bugetare raportate la PIB si pe ultima pozitie la ponderea cheltuielilor cu educatia si cu protectia sociala. 1.2.Abordari teoretice privind structura cheltuielilor publice locale Cheltuielile publice exprima relatii economico-sociale in forma baneasca, ce se manifesta intre stat, pe de-o parte, si persoane fizice si juridice, pe de alta parte, cu ocazia repartizarii si utilizarii resurselor financiare ale statului, in scopul indeplinirii functiilor acestuia. Cheltuielile publice se materializeaza in plati efectuate de stat din resurse mobilizate pe diferite cai, pentru achizitii de bunuri sau prestari de servicii necesare pentru indeplinirea diferitelor obiective ale politicii statului: servicii publice generale, actiuni social-culturale, militare, economice etc. Continutul economic al cheltuielilor publice se afla in stransa legatura cu destinatia lor. Astfel, unele cheltuieli exprima un consum definitiv de produs intern brut, reprezentand valoarea platilor pe care le efectueaza institutiile publice in formele specifice ale cheltuielilor curente, iar alte cheltuieli publice exprima o avansare de produs intern brut, reprezentand participarea statului la finantarea formarii brute de capital atat in sfera productiei materiale, cat si in sfera nemateriala. In conceptia moderna asupra finantelor publice, cheltuiala publica este cercetata si apreciata in primul rand prin prisma naturii sale, ceea ce conteaza nu este atat marimea ei, cat mai ales efectele pe care le induce in viata social-economica. 1.3.Criterii de grupre a cheltuielilor publice In tara noastra, in conditiile economiei de piata s-au produs modificari in ceea ce priveste continutul si structura cheltuielilor publice. Statul isi indreapta fondurile sale pentru finantarea actiunilor social-culturale, administratiei de stat si intr-o mica masura pentru finantarea actiunilor economice. Din bugetul statului se asigura direct, completarea resurselor financiare ale sectoarelor primare, energie, mine, geologie, petrol si gaze. Abordarea structurii cheltuielilor publice necesita utilizarea mai multor criterii de grupare: A. Criteriul institutiilor (administrativ): Cheltuieli publice : - la nivel central: -ministere - departamente - agentii guvernamental; - la nivel intermediar:-unitati subordonate direct celor centrale - la nivel local: - municipii - orase - comune B. Criterii economice Dupa natura activitatilor finantate: - cheltuieli curente: - pentru finantarea activitatilor de intretinere si functionare a institutiilor publice; - pentru transferarea de sume catre anumite persoane (burse, alocatii, ajutoare); - pentru onorarea angajamentelor speciale ale statului (imprumuturi); - cheltuieli de capital (de investitii); - pentru achizitionarea de bunuri de folosinta indelungata (productie materiale si nemateriala); - pentru dezvoltarea patrimoniului public; - pentru modernizarea patrimoniului public.
1. http://www.falticeni.ro/date_istorice.php 2. Vacarel, I. si Colectiv, Finante publice, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1994 3. Tatiana Mosteanu, Constantin Roman, Finantele institutiilor publice, Editura Economica, Bucuresti, 2011 4. Gheorghe Sandu, Finante publice, Editura Universitatii, Suceava, 1999 5. http://www.falticeni.ro/indicatori_economici.php
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.