Clasificarea costurilor productiei

Cuprins proiect Cum descarc?

-  Cap.1 Costurile
-  Cap.2 Clasificarea costurilor productiei
-  Cap.3 Functiile costului
-  Cap.4 Concluzii
-  Bibliografia


Extras din proiect Cum descarc?

Cap.1 Costurile
Costul este definit ca totalitatea cheltuielilor de productie efectuate de o firma, intr-o anumita perioada de timp, in vederea realizarii produselor finite, a lucrarilor sau prestarii serviciilor, potrivit obiectului de activitate al firmei. Analiza costurilor presupune, in primul rand, determinarea costului global, a costului unitar si a costului marginal.
Stabilirea corecta a costurilor productiei este legata de studiul cheltuielilor de productie si necesita inregistrarea acestora in perioada de gestiune la care se refera.
Atunci cand o intreprindere produce o cantitate de bunuri este important de evidentiat cat costa producerea intregii cantitati (q) de bunuri, cat costa fiecare obiect atunci cand se produce cantitatea si care este cresterea costului total atunci cand cantitatea totala de bunuri produse variaza.
Clasificarea costurilor in functie de modul lor de repartizare
Potrivit acestei clasificari, costurile pot fi impartite in:
-  Costuri directe (individuale) de productie -  reprezinta cheltuielile care pot fi individualizate si atribuite fara ambiguitate unui produs sau unei activitati consumatoare de resurse si producatoare de rezultate. 
Notiunea de cost direct trebuie privita insa si prin prisma relatiei costuri -  structura productiei. In acest sens identificam urmatoarele situatii:
In cazul unei entitati economice monoproducatoare, toate cheltuielile sunt directe fata de produsele fabricate.
In cazul unei entitati economice cu productie multipla, o parte a cheltuielilor este afectata direct produselor, avand un caracter direct, si alta parte vizeaza toate produsele sau numai anumite faze de fabricatie, avand un caracter indirect.
-  Costuri indirecte -  acestea nu pot fi alocate in mod direct unui anumit produs sau serviciu ori unei anumite lucrari sau locatii pentru care se calculeaza costul, ci necesita o repartizare suplimentara. Ele au un caracter comun mai multor produse, servicii sau activitati ori un caracter general in raport cu toate produsele, serviciile sau activitatile proprii intreprinderii. Privite in corelatie cu structurile organizatorice, anumite cheltuieli indirecte fata de produse sunt directe fata de sectii, ateliere, centre, departamente (spre exemplu, salariile muncitorilor auxiliari din sectie, materialele consumabile).
Din punctul de vedere al clasificarii functionale (dupa functiile intreprinderii), costurile indirecte pot fi:
-  de productie (fabricatie) -  sunt acele cheltuieli generate de procesul de productie din momentul demararii si pana la obtinerea produselor;
-  de administratie -  cuprind acele cheltuieli care au fost angajate pentru formularea politicilor conducerii, organizarea si controlul operatiilor efectuate de o entitate si care nu au o legatura directa cu cercetarea-dezvoltarea, productia si desfacerea;
-  de desfacere -  acopera aria cheltuielilor legate de formarea loturilor de vanzare, ambalare, transport, publicitate, expunere, servicii dupa vanzare etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Clasificarea costurilor productiei.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.https://www.academia.edu/26369855/Notiuni_generale_privind_cheltuielile_de_productie_si_costurile_1_1_Conceptele_de_consumatiuni_cheltuieli_de_productie_si_costuri 
2.https://www.academia.edu/9972942/Costuri_notiuni_generale 
3.https://www.scritub.com/economie/contabilitate/CONTABILITATEA-ANALITICA-A-CHE15887.php 
4. https://conspecte.com/microeconomie/costurile-de-productie.html


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!