Combinari de Institutii Publice

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 3
METODOLOGIA CERCETARII STIINTIFICE 4
1. Despre Documentul de Consultare 4
2. Clarificari privind anumite concepte esentiale 5
3. Dificultati de rezolvat inaintea finalizarii unui standard 9
Tratamente contabile propuse 11
Exemple de combinari de intreprinderi 12
CONCLUZII 14


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Impactul provocarilor economice globale determina felurite restructurari pe planul sectorului public, printre care se incadreaza si combinarile institutiilor publice. Diversele modalitati de efectuare al restructurarii institutiilor publice genereaza confuzii la nivelul interpretarii si contabilizarii lor. In mediul economic actual, pentru majoritatea institutiilor publice, reorganizarile periodice reprezinta o alternativa pentru o mai buna functionare, astfel prin combinarea lor, se remodeleaza si reorienteaza operatiunile din sectorul public pentru a facilita realizarea strategiilor guvernamentale.
Comisia Europeana a adoptat, la 17 decembrie 2002, decizia asupra modernizarii sistemului contabil propriu. Aceasta decizie a avut la baza evolutiile recente, care pun baza pe transparenta si acuratete. Aceasta reforma consta in trecerea de la contabilitatea de numerar (cash) la cea pe baza de angajamente (accrual). Astfel, s-au dezvoltat standarde care sa fie convergente cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS), dar se abat de la acestea acolo unde sunt identificate motive specifice sectorului public. 
In mai 2009 IPSASB a emis un Document de Consultare privind un nou standard de contabilitate pentru sectorul public, care contine eventualele elemente, cerinte si reglementari ce ar trebui respectate de catre entitatile din sectorul public in cazul unor combinari. La acest draft s-au cerut comentarii, pentru a se sublinia/ corecta anumite brese de intelegere sau pentru a se corecta anumite elemente. Astfel acest viitor standard prezinta tratamentul contabil pentru combinari de entitati survenite din tranzactiile de schimb, care trebuie sa fie adaptat sectorului public, inspirat din IFRS 3 Combinari de intreprinderi.
Pe baza analizarii Documentului de Consultare, s-a creat Ordinea de zi 8.1 (Agenda Item), publicat in Septembrie 2014, care contine anumite propuneri/sesizari/imbunatatiri ale termenelor si reglementarilor contabile mentionati in standardul propus.
METODOLOGIA CERCETARII STIINTIFICE
Lucrarea de fata se bazeaza pe materiale din literatura de specialitate, indeosebi pe articole si studii publicate de oamenii de stiinta romani si straini. Metoda de cercetare utilizata este reprezentata in principal de studiul si documentarea bibliografica, avand in vedere o cunoastere aprofundata al unor aspecte teoretice de baza al conceptului de combinari de institutii publice.
1. Despre Documentul de Consultare
Consiliul pentru Standarde Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSASB) a lansat in luna iunie al anului 2012 un Document de Consultare pe tema combinarii entitatilor din sectorul public, avand titlul de Public Sector Combinations. Realizarea acestui proiect constituie primul pas in oferirea indrumarilor corespunzatoare in contabilizarea combinarii institutiilor publice si a tranzactiilor aferente. Data finalizarii acestui Standard International de Contabilitate din Sectorul Public este luna decembrie a anului 2014, astfel in momentul de fata inca nu exista un cadru conceptual contabil, international acceptat pentru astfel de combinari. Aplicarea directa al Standardului International de Raportare Financiara IFRS 3 Combinari de intreprinderi pentru sectorul public ar fi problematica, deoarece acesta se aplica cu preponderenta combinarii entitatilor aflate sub control comun, precum reconstructia unui grup de entitati. Acest aspect reprezinta un decalaj important, atat pentru standardele IFRS, cat si pentru standardele IPSAS. 
IPSASB continua sa monitorizeze rezultatele Consiliului pentru Standarde Internationale de Contabilitate (IASB), in vederea mentinerii convergentei cu standardele emise de catre acesta. Avand in vedere ca IASB dispune de resurse mult mai semnificatice decat IPSASB, indeplinirea acestui scop este o provocare.
Documentul de Consultare mai sus amintit, descrie o gama larga de combinatii care pot aparea in sectorul public, propunand o distinctie intre achizitii si amalgamari, analizand combinatiile de entitati si operatiuni care se afla, respectiv nu se afla sub control comun. Astfel acest proiect nu este una de convergenta catre standardele IFRS. Conform opiniei dintr-un studiu (Garcia F. M., 2014), in ciuda deplasarii contabilitatii sectorului public catre practicile contabilitatii intreprinderilor, raman subiecte discrepante intre aceste doua sfere. Tratamentul contabil al activelor fixe este aria care a generat diverse controverse in literatura de specialitate. Acest articol numara standardizarea si convergenta contabila, consolidarea situatiilor financiare, respectiv divulgarea indicatorilor de management si informatiilor suplimentare printre provocarile importante al sectorului public. Dar si combinarea institutiilor publice a fost si este un subiect intens dezbatut din diferite puncte de vedere in literatura de specialitate, reliefand factorii care pot influenta succesul sau esecul acestor combinari (Mitu, I. & Tudor, T. A., 2013, pg.568).


Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

o Garcia, F. M. (2014), Developments and Challenges in Public Sector Accounting, Journal of Public Budgeting, Accounting and Financial Management, 26 (2), pg. 345-366
o Ilie, D. & Alecu, G. (2009), Convergenta contabilitatii institutiilor publice cu Standardele Internationale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSAS), Cercetare, Audit Financiar, pg.36-42
o Mitu, I. & Tudor, T. A. (2013), The Paradigms of Public Sector Combinations, Lumen International Conference Logos Universality Mentality Education Novelty, Procedia- Social and Behavioral Sciences 92, pg. 567-573
o Assessment of the suitability of the International Public Sector Accounting Standards (IPSASs) for the Member States, The Chartered Institute of Public Finance and Accounting (CIPFA), European Commission / EUROSTAT, Public consultation (2012), disponibil on-line pe: http://www.cipfa.org/-/media/files/policy%20and%20guidance/responses%20to%20consultations/120511_sc0179_pm_eurostat_ipsas1.pdf
o International Federation of Accountants Board, International Public Sector Accounting Board, Issues Paper, Public Sector Combinations, Agenda Item 8.1, Brussels- Belgium, 2014, disponibil on-linepe: http://www.ifac.org/sites/default/files/meetings/files/Agenda%20Item%208%20combined-v1_0.pdf
o Proposed International Public Sector Accounting Standard, Entity Combinations from Exchange Transactions, Exposure Draft 41 (2009), disponibil on-line pe: http://www.ifac.org/publications-resources/entity-combinations-exchange-transactions
o Public Sector Combinations, Consultation Paper, International Federation of Accountants, International Public Sector Accounting Standards Board (June 2012), disponibil on-line pe: https://www.ifac.org/sites/default/files/publications/files/CP%20PSC%20Jun_25_2012%20-%203.pdf


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!