Conceptul de Audit Public Intern

Cuprins proiect Cum descarc?

A. DISPOZITII GENERALE 3
1. Definitia auditului public intern 3
2. Tipuri de audit 3
B. STRUCTURILE DE AUDIT PUBLIC INTERN IN ROMANIA 6
3. Organizarea auditului public intern in Romania 4
3.1.Organizarea auditului public intern la nivelul entitatilor publice 7
4. Atributiile compartimentului de audit public intern 5
C. NORMELE APLICABILE COMPARTIMENTULUI DE AUDIT PUBLIC 
INTERN SI AUDITORILOR INTERNI 8
5. Norme de calificare 8
5.1.Carta auditului intern si Codul privind conduita etica a auditorului 
intern 8
5.2. Independenta si obiectivitate 9
5.3. Competenta si constiinta profesionala 13
5.4. Programul de asigurare si imbunatatire a calitatii 14
6. Norme de functionare a auditului public intern 15
6.1. Cerinte privind functionarea compartimentului de audit public
intern 15
6.2. Obiective aferente unei activitati de audit public intern 19 
7.Bibliografie 21


Extras din proiect Cum descarc?

CONCEPTUL DE AUDIT PUBLIC
INTERN IN ROMANIA
A.DISPOZITII GENERALE
1. Definitia auditului public intern
Auditul public intern reprezinta o activitate functional independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice, perfectionand activitatile entitatii publice. Ajuta entitatea publica sa-si indeplineasca obiectivele printr-o abordare sistematica si metodica, care evalueaza si imbunatateste eficienta si eficacitatea sistemului de conducere bazat pe gestiunea riscului, a controlului si a proceselor de administrare. 
2. Tipuri de audit
Legea privind auditul public intern defineste urmatoarele tipuri de audit:
a) Auditul de sistem - reprezinta o evaluare de profunzime a sistemelor de conducere si control intern, cu scopul de a stabili daca acestea functioneaza economic, eficace si eficient, pentru identificarea deficientelor si formularea de recomandari pentru corectarea acestora;
b) Auditul performantei - examineaza daca criteriile stabilite pentru implementarea obiectivelor si sarcinilor entitatii publice sunt corecte pentru evaluarea rezultatelor si apreciaza daca rezultatele sunt conforme cu obiectivele;
c) Auditul de regularitate - reprezinta examinarea actiunilor asupra efectelor financiare pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, sub aspectul respectarii ansamblului principiilor, regulilor procedurale si metodologice, care le sunt aplicabile.
B. STRUCTURILE DE AUDIT PUBLIC INTERN IN ROMANIA
3. Organizarea auditului public intern in Romania
In conformitate cu art. 4 din Legea privind auditul public intern, auditul public intern este organizat astfel:
a) UCAAPI - structura distincta in cadrul Ministerului Finantelor Publice, constituita din compartimente de specialitate, in directa subordonare a 6
ministrului finantelor publice, avand atributii de coordonare, evaluare, sinteza in domeniul activitatii de audit public intern la nivel national, care efectueaza si misiuni de audit public intern de interes national cu implicatii multisectoriale. UCAAPI este condusa de un director general, numit de ministrul finantelor publice, cu avizul CAPI;
b) CAPI - organism cu caracter consultativ, constituit din 11 membri, specialisti din afara Ministerului Finantelor Publice, condus de un presedinte. CAPI sprijina UCAAPI in definirea strategiei si imbunatatirii activitatii de audit public intern in sectorul public;
c) Compartimentele de audit public intern din entitatile publice - structuri functionale de baza in domeniul auditului public intern, care exercita efectiv functia de audit public intern.
3.ORGANIZAREA TIPULUI DE AUDIT
3.1.1. Compartimentul de audit public intern se organizeaza in mod obligatoriu la nivelul fiecarei entitati publice, prin decizia persoanelor responsabile prevazute la art.9 din Legea auditului public intern, in termen de 90 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a prezentelor norme, respectiv de la constituirea entitatii publice. Fac exceptie de la aceste prevederi institutiile publice mici, asa cum sunt definite acestea la art. 2, lit. j) din Legea privind auditul public intern, precum si acele entitati publice subordonate pentru care conducerea de la nivelul ierarhic imediat superior a emis decizia de neinfiintare a compartimentului de audit public intern.
3.1.2. Auditul entitatii publice subordonate care nu infiinteaza compartiment de audit public intern, in conformitate cu art.9, lit.c) din Legea auditului public intern, va fi efectuat de catre compartimentul de audit public intern de la nivelul ordonatorului ierarhic imediat superior.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conceptul de Audit Public Intern.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!