Cuprins
- ARGUMENT
- CAP I: Statutul si organigrama societatii comerciale CONSTRUCT S.R.L.
- CAP II: Relatiile intreprinderii cu mediul
- 2.1 Relatiile cu mediul.7
- 2.2 Concurenta intre intreprinderi.10
- 2.3 Cooperarea si concentrarea intreprinderii14
- 2.4 Relatiile intreprinderii cu piata de desfacere 17
- CAP III: Mediul de marketing
- 3.1 Mediul extern.22
- 3.1.1 Conceptul de mediu extern 22
- 3.1.2 Componentele mediului extern al intreprinderii. .23
- 3.2 Mediul intern25
- 3.2.1 Continutul mediului intern25
- 3.2.2 Structura mediului intern. 26
- 3.2.3 Potentialul firmei26
- 3.3 Relatiile intreprinderii cu mediul extern28
- 3.3.1 Relatiile de piata ale intreprinderii.28
- 3.3.2 Relatiile de concurenta29
- 3.3.3 Relatiile de parteneriat si cooperare30
- 3.3.4 Relatiile preferentiale.30
- CAP IV: Contabilitatea creantelor intreprinderii
- 4.1 Notiuni privind creantele intreprinderii31
- 4.2 Contabilitatea obligatiilor intreprinderii.32
- 4.2.1 Structura si evaluarea obligatiilor intreprinderii32
- 4.2.2 Sistemul conturilor de obligatii fata de furnizori.32
- 4.3 Contabilitatea obligatiilor privind impozitul pe profit.33
- 4.3.1 Calculul si decontarea impozitului pe profit.33
- 4.3.2 Sistemul informational contabil privind impozitul pe profit.35
- 4.3.3 Contabilitatea obligatiilor privind TVA-ul37
- Concluzii
- Bibliografie
Extras din proiect
IMPOZITUL PE PROFIT
Conceptul de impozit
Impozitul este o prelevare obligatorie si gratuita efectuata de catre stat asupra resurselor sau bunurilor individuale sau ale colectivitatii (in cazul nostru capitalul) si platita in bani. El constituie o sursa a finantarii cheltuielilor de interes general al statului si al administratiei locale, fiind un instrument al politicii economice, prin care se redistribuie o parte a veniturilor, putand fi stimulate investitiile si inviorarea conjuncturii economice. Impozitul reprezinta izvorul principal al formarii veniturilor bugetului de stat si al finantarii cheltuielilor publice. El este o functie crescatoare a venitului: la o rata de impunere fiscala data , el sporeste cand venitul creste.
Din punct de vedere economic , impozitul imbraca diferite forme: direct, indirect; pe consum si pe venit; pe capital, pe dobanda etc. Nu este posibil si nici echitabil sa se practice un impozit unic. Aceasta deoarece elementele impozabile venitul, averea, produsele ce fac obiectul schimbului, serviciile etc. pot fi mai bine diferentiate si impuse prin aplicarea mai multor forme de impozite.
Impozitul pe venit este un impozit anual, perceput de catre stat asupra venitului persoanelor fizice si a celor juridice (unitati economice, industriale, agricole, comerciale, bancare, institute de cercetare stiintifica, unitati din domeniul culturii si artei etc.).Pentru persoanele fizice se diferentiaza in dependenta de marimea venitului si de starea sociala a contribuabililor. Progresivitatea impunerii veniturilor unora dintre persoanele fizice si acordarea de facilitati altora este cunoscuta sub denumirea de echitate verticala. Se mai foloseste si notiunea de echitate fiscala orizontala, care presupune perceperea de impozite egale la venituri egale, indiferent de sursa veniturilor.
Ca parghie economica, impozitul pe venit, indeosebi cel pe profitul societatii comerciale, este folosit pentru stimularea investitiilor intreprinderilor, a cercetarii stiintifice, progresului tehnic, largirea exportului, sau dezvoltarea economica.
Impozite pe profit in Avutia Natiunilor
ADAM SMITH
Cunoscutul economist si filosof scotian, Adam Smith, este considerat parintele economiei politice moderne mai ales datorita tratatului sau O cercetare asupra natiunilor si cauzelor avutiei natiunilor (publicat in 1776), tradus in limba romana sub titlul :Avutia natiunilor.
Lucrarea contine si patru maxime formulate de Adam Smith, care trebuie luate in considerare atunci cand se discuta despre impozit:
1. Trebuie ca supusii fiecarui stat sa contribuie, pe cat posibil, la sustinerea statului, in raport cu posibilitatile lor, adica in raport cu venitul fiecaruia.
2. Impozitul pe care fiecare persoana este obligata sa il plateasca trebuie sa fie bine precizat si nu arbitrar. Epoca (adica termenul) de plata, modalitatea si suma de plata trebuie sa fie clare si evidente, atat pentru contribuabili, cat si pentru orice alta persoana.
3. Orice impozit trebuie sa fie perceput la timpul si modul care reies a fi cele mai convenabile pentru contribuabil ca sa-l plateasca.
4. Orice impozit trebuie sa fie astfel conceput incat sa scoata si sa instraineze din buzunarele populatiei cat mai putin posibil, peste atat cat poate aduce in tezaurul public al statului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- BIBLIOGRAFIE.doc
- CONCLUZII.doc
- Contabilitate.doc
- CUPRINS.doc
- IMPOZIT PE PROFIT.doc
- organigrama.doc
- relatiile intreprinderii cu mediul.doc
- Statut.doc