Continuitatea activității și auditul financiar

Cuprins proiect Cum descarc?

La ce se refera principiul continuitatii activitatii si care este importanta lui? 3
Care sunt cauzele care afecteaza continuitatea activitatii? 4
Responsabilitatea conducerii in ceea ce priveste utilizarea principiului continuitatii la elaborarea situatiilor financiare 5
Responsabilitatea auditorului in ceea ce priveste utilizarea principiului continuitatii activitatii la intocmirea situatiilor financiare 6
Procedurile de audit necesare pentru a obtine probe de audit suficiente formarii unei opinii asupra starii de continuitate a activitatii a unei companii 10
Cazuri practice in care auditorul intalneste aceasta situatie 11
Bibliografie: 13


Extras din proiect Cum descarc?

Continuitatea activitatii 
si auditul financiar
Atunci când planifică şi efectuează proceduri de audit şi când evaluează rezultatele acestora, auditorul trebuie să ia în considerare adecvarea utilizării de către conducere a principiului continuităţii activităţii care stă la baza întocmirii situaţiilor financiare.
La ce se refera principiul continuitatii activitatii si care este importanta lui?
Ordinul Ministrului Finantelor Publice 1752/2005 precizeaza ca entitatile, pentru intocmirea situatiilor financiare anuale, trebuie sa tina cont de principiul continuitatii activitatii care presupune ca entitatea îsi continua în mod normal functionarea, fara a intra în stare de lichidare sau reducere semnificativa a activitatii. Daca administratorii unei entitati au luat cunostinta de unele elemente de nesiguranta legate de anumite evenimente care pot duce la incapacitatea acesteia de a-si continua activitatea, aceste elemente trebuie prezentate în notele explicative. În cazul în care situatiile financiare anuale nu sunt întocmite pe baza principiului continuitatii, aceasta informatie trebuie prezentata, împreuna cu explicatii privind modul de întocmire a acestora si motivele care au stat la baza deciziei conform careia entitatea nu îsi mai poate continua activitatea.
Luarea in considerare a acestui principiu la intocmirea si prezentarea situatiilor financiare are drept rol protectia utilizatorilor situatiilor financiare. In acest sens, activele si datoriile sunt inregistrate dupa principiul conform caruia entitatea va putea sa realizeze activele sale si sa-si stinga obligatiile in cursul normal al activitatii sale.
Daca la intocmirea situatiilor financiare anuale nu s-ar tine cont de acest principiu ar exista riscul supraevaluarii activelor entitatii. In aceasta situatie, bunurile detinute de entitatea respectiva apar in situatiile financiare la valoarea lor justa, active care in situatia starii de faliment s-ar valorifica la o valoare mult mai mica. Prin urmare, ele sunt supraevaluate.
Care sunt cauzele care afecteaza continuitatea activitatii?
Exemple de evenimente sau condiţii care pot duce la pariţia riscurilor de activitate şi care, individual sau colectiv, pot arunca o umbră de îndoială semnificativă asupra principiului continuităţii activităţii sunt menţionaţi mai jos. Această enumerare nu este atotcuprinzătoare, şi nici existenţa unuia sau mai multor elemente nu semnifică întotdeauna că există o incertitudine semnificativă.
Elemente financiare
• Datoria netă sau situaţia datoriei nete curente.
• Apropierea scadenţei împrumuturilor cu termen fix fără perspective realiste de reînnoire sau rambursare, sau bazarea excesivă pe împru¬muturile pe termen scurt pentru finanţarea activelor pe termen lung.
• Semne de retragere a sprijinului financiar de către debitori şi alţi creditori.
• Fluxuri de numerar operaţionale negative indicate de situaţiile financiare istorice sau prognozate.
• Indicatori financiari cheie nefavorabili.
• Pierderi substanţiale din exploatare ori deteriorarea semnificativă a valorii activelor utilizate pentru generarea fluxurilor de numerar.
• Restanţe sau întreruperi în plata dividendelor.
• Incapacitatea de a plăti creditorii la data scadenţei.
• Incapacitatea de respectare a termenilor acordurilor de împrumut.
• Schimbarea tranzacţiilor pe credit în tranzacţii cu plata la livrare cu furnizorii.
• Incapacitatea de a obţine finanţare pentru dezvoltarea de noi produse esenţiale sau alte investiţii esenţiale.
Elemente de exploatare
• Pierderea de membri cheie din conducere fără înlocuirea lor.
• Pierderea unei pieţe principale, a franşizei, a licenţei sau a unui furnizor principal.


Fisiere în arhivă (1):

  • Continuitatea Activitatii si Auditul Financiar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!