Cuprins
- CAPITOLUL I. NOŢIUNI GENERALE DESPRE CREDIT
- 1.1. Noţiuni generale despre credit 4
- 1.2. Asistenţa financiară multilaterală 9
- 1.3. Noi instrumente financiare de pre-aderare (PHARE, ISPA, SAPARD) 12
- CAPITOLUL II. ,,CONSTRUCŢIE HALĂ ŞI CREŞTERE CAPACITATE DE PRODUCŢIE
- LA SC COFRAROM FLEX CO. SRL - RAMNICU VALCEA” 22
- 2.1. Scurtă descriere a firmei, viziune, misiune, obiective 22
- 2.2 Scurtă descriere a produsului 22
- 2.3. Scurtă descriere a echipei de coordonare, management, resurse umane implicate 23
- 2.4. Descrierea micro-întreprinderii 23
- 2.4.1. Denumirea firmei 23
- 2.4.2. Forma de organizare 23
- 2.4.3. Numele complete ale administratorilor şi acţionarilor 23
- 2.4.4. Localizare, adresă sediului social principal, sucursale, filiale 24
- 2.4.5. Definirea afacerii/activităţii 24
- 2.4.6. Istoria firmei 25
- 2.4.7. Organigrama COFRAROM FLEX CO.SRL 27
- 2.4.8. Obiectivele firmei – planul de dezvoltare pentru următorii ani (până la 5 ani) 28
- CAPITOLUL III. PREZENTAREA PRODUSULUI/ SERVICIULUI 31 3.1. Hala 31
- 3.2. Maşina de sertizat furtunuri 35
- 3.3. Achiziţie soft de gestiune şi contabilitate 35
- CAPITOLUL IV. ANALIZA PIEŢEI 38 4.1. Aria geografică de acoperire a produsului 38
- 4.2. Clienţi existenţi şi potenţiali 38
- 4.3. Piaţa de desfacere 40
- 4.4. Analiza stadiului actual al pieţei – nevoi şi tendinţe 41
- 4.5. Previzionarea creşterii pieţei 41
- 4.6. Definirea potenţialelor segmente ale pieţei produsului/serviciului dvs 43
- 4.7. Analiza principalilor participanţi pe piaţa produsului; punctele tari şi punctele slabe ale
- competitorilor (direcţi şi indirecţi ); elemente care influenţează comportamentul
- cumpărătorilor 44
- 4.8. Avantaje competitive 44
- 4.9. Analiza principalelor modalităţi de distribuţie a produselor pe piaţă 45
- CAPITOLUL V. STRATEGIA DE MARKETING 46 5.1. Punctele tari ale produsului; avantaje oferite faţă de competitori 46
- 5.2. Politica de preţ, legãtura dintre politica de preţ, caracteristicile produsului/ serviciului şi
- tendintele pieţei 46
- 5.3. Promovarea produsului 47
- 5.4. Distribuţia produsului/ serviciului 47
- 5.5. Strategia de vânzări 47
- 5.6. Previzionarea vânzărilor, în baza analizei pieţei 47
- CAPITOLUL VI. ANALIZA FINANCIARĂ 48
- 6.1. Calculaţiile de costuri şi venituri care fundamentează proiecţiile de cheltuieli
- şi venituri 48
- 6.2. Proiecţia contului de profit şi pierdere (pe o perioadă de 3 ani după finalizarea
- proiectului) 49
- 6.3. Proiecţia fluxului de lichiditãţi (cash-flow) (pe durata implementarii proiectului şi 3 ani după încetarea finanţării nerambursabile) 53
- 6.4. Planul şi sursele de finanţare a investiţiei (pe durata implementării proiectului şi 3 ani după încetarea finanţării nerambursabile) 55
- 6.5. Indicatori financiari 57
- CONCLUZII 60
- BIBLIOGRAFIE 62
Extras din proiect
CAPITOLUL I.
1.1. NOŢIUNI GENERALE DESPRE CREDIT
Mai întâi de toate a-şi vrea să dau definiţia creditului. Creditul - operaţiunea prin care se ia în stăpânire imediată resurse, în schimbul unei promisiuni de rambursare viitoare, în mod normal însoţite de plata unei dobânzi ce remunerează pe împrumutator.
Operaţiunea de creditare priveşte două părţi. O parte acordă creditul, cealaltă parte îl primeşte. Operaţiuni de creditare pot interveni într-o gamă amplă de relaţii între indivizi cât sub forma unor acorduri personale simple, cât şi sub formă de tranzacţii formalizate şi formulate în cadrul unor contracte complexe.
Părţile implicate, tipul de instrumente utilizate şi condiţiile în care creditul este consimţit, sunt extrem de diverse. În amplitudinea sa, esenţa raportului de credit se dezvăluie prin analiza trăsăturilor caracteristice:
1. Subiectele raportului de credit, creditorul şi debitorul prezintă o mare diversitate în ce priveşte apartenenţa la structurile social-economice, motivele angajării în raport de credit şi durata angajării sale etc.
În calitate de creditori se afirmă întreprinderile, care manevrează importante disponibilităţi monetare. Pe de altă parte întreprinderile prin repartizarea profitului, constituie fonduri de rezervă, remunerează acţionarii, ceea ce majorează global capacitatea de creditare a economiei naţionale. În acelaşi timp creşterea venitului populaţiei, prin angajarea masivă în procesele economice, prin nivel înalt de productivitate a muncii şi prin economisire, a făcut din populaţie un factor major în operaţiuni de creditare, în primul rând în rol de creditor.
În calitate de debitori alături de întreprinderi şi populaţie se afirmă şi statul, ca unul din principalii debitori. În ţările dezvoltate atât întreprinderi şi populaţia sunt debitori majori, cât şi statul este un debitor major. Îndatoririle sale se pot compara în volum cu cele ale populaţiei şi întreprinderilor.
2. Promisiunea de rambursare, element esenţial al raportului de credit, presupune riscuri, şi necesită, în consecinţă, adesea, angajarea unei garanţii. În raporturile de credit, riscurile probabile sunt:
- riscul de nerambursare constă în probabilitatea întârzierii plăţii sau a incapacităţii de plată datorită conjuncturii, dificultăţilor sectoriale, sau deficienţelor împrumutatului.
- riscul de imobilizare survine la bancă, sau la deţinător de depozite, care nu este în măsură să satisfacă cererile titularului de depozite, din cauza unei gestiuni nereuşite a creditelor acordate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Creditul pentru Investitii.doc