De la Singular la Plural in Rapoartele Financiare

Cuprins proiect Cum descarc?

I SITUATIILE FINANCIARE .3
1.1. Scopul situatiilor financiare .3
1.2. Analiza de detaliu privind situatiile financiare.5
II RAPORTAREA FINANCIARA .5
2.1. Dimensiuni ale raportarii financiare intermediare in sistemul de informare contabila al intreprinderii: .5
2.1.1. Metoda globala .6
2.1.2. Metoda punctuala .7
2.2. Alte dimensiuni ale raportarii financiare .7
III BILANTUL SOCIAL .8
3.1. Informatii referitoare la mediu .9
IV COMPLEMENTE DE INFORMARE GENERALA .10
4.1. Informarea sectoriala sau pe segmente .10
4.2. Informarea financiara intermediara .13


Extras din proiect Cum descarc?

CAP.I: SITUATIILE FINANCIARE
Situatiile financiare reprezinta mijloacele prin care informatiile financiare sunt furnizate utilizatorilor externi in procesul de raportare financiara a unei intreprinderi.
Principalele functii pe care le indeplinesc situatiile financiare sunt :
- confirmarea previziunilor anterioare;
- furnizarea de informatii pentru previziunile viitoare;
- confirmarea unor informatii care au si alte surse;
- instrumente ale activitatii manageriale ale intreprinderii.
1.1. Scopul situatiilor financiare
Pentru a atinge acest obiectiv, situatiile financiare ofera informatii despre:
- activele;
- datoriile;
- capitalurile proprii;
- veniturile si cheltuielile, inclusiv castigurile si pierderile; 
- fluxurile de numerar ale intreprinderii.
Aceste informatii, impreuna cu alte informatii din notele la situatiile financiare, ajuta utilizatorii la estimarea viitoarelor fluxuri de numerar ale intreprinderii si, in special, a momentului si gradului de certitudine a generarii numerarului si echivalentelor de numerar.
La intocmirea situatiilor financiare, conducerea trebuie sa evalueze capacitatea intreprinderii de a-si continua activitatea.
Situatiile financiare trebuie intocmite pe baza continuitatii activitatii, cu exceptia cazului in care conducerea fie intentioneaza sa lichideze intreprinderea sau sa inceteze activitatea, fie nu are o alta alternativa. Atunci cand, la efectuarea evaluarii, conducerea are cunostiinta de incertitudini semnificative legate de evenimente sau conditii care pot cauza indoieli semnificative asupra capacitatii intreprinderii de a-si continua activitatea, incertitudinile respective trebuie evidentiate. Atunci cand situatiile financiare nu sunt intocmite pe baza continuitatii activitatii, acest fapt trebuie evidentiat, impreuna cu baza de intocmire a situatiilor financiare si motivul pentru care intreprinderea nu isi va mai putea continua activitatea.
Situatiile financiare sunt prezentate din punct de vedere al continutului si modului de prezentare prin intermediul IAS 1 ,,Prezentarea situatiilor financiare", iar principala menire a acestui standard este de a ameliora calitatea acestora in procesul de raportare financiara.
Acest Standard se aplica tuturor intreprinderilor ce raporteaza in conformitate cu IAS, inclusiv bancilor si societatilor de asigurare. Aceasta ultima categorie poate realiza o prezentare mai detaliata in conformitate cu IAS 30 ,,Informatii prezentate in situatiile financiare ale bancilor si ale institutiilor financiare similare".
IAS 1 prevede urmatoarea componenta a situatiilor financiare :
- bilantul;
- contul de profit si pierdere;
- situatie care sa reflecte;
- situatia fluxurilor de numerar;
- politici contabile si notele explicative.
Conform IAS 1 un astfel de raport trebuie sa cuprinda :
- principalii factori si influente care determina performanta, inclusiv a modificarilor mediului in care intreprinderea isi desfasoara activitatea, reactia intreprinderii la diversele modificari, politica de investitii si politica de dividende;
- surselor de finantare ale intreprinderii, politicii de indatorare si a politicilor de gestionare a riscului ;
- punctele forte si resursele intreprinderii care nu sunt reflectate in bilant.
Principala caracteristica a modului de prezentare a situatiilor financiare de baza (bilant contabil si contul de profit si pierdere) consta in faptul ca acest standard nu impune o forma stricta a acestora, acesta rezumandu-se numai la enumerarea elementelor componente a situatiilor financiare de baza. Aceste elemente in viziunea IASB sunt : active, datorii, capitaluri proprii (bilantul contabil), veniturile si cheltuielile (contul de profit si pierdere).
1.2. Analiza de detaliu privind situatiile financiare. Intocmirea si prezentarea situatiilor financiare destinate utilizatorilor externi
Pentru analiza politicilor si optiunilor referitoare la intocmirea si prezentarea situatiilor financiare se va avea in vedere prevederile acestor acte normative, prin care se face referire implicita la prevederile IAS 1 ,,Prezentarea situatiilor financiare" si la textele directivelor europene care reglementeaza aceste aspecte.
Situatiile financiare reprezinta o sinteza a evenimentelor si tranzactiilor realizate de o intreprindere in cursul unui exercitiu financiar. Aceste fluxuri informationale sunt clasificate din punct de vedere al naturii lor si al modului de actiune in doua categorii :
- fluxuri interpatrimoniale;
- fluxuri intrapatrimoniale.
Principalele etape privind intocmirea si prezentarea situatiilor financiare sunt :
- etape premergatoare elaborarii situatiilor financiare;
- etape specifice inchiderii exercitiilor financiare;
- intocmirea propriu-zisa a situatiilor financiare;
- aprobarea si depunerea situatiilor financiare si a raportului anual al activitatii intreprinderii;
- valorificarea informatiilor furnizate de situatiile financiare.


Fisiere in arhiva (2):

  • De la Singular la Plural in Rapoartele Financiare.doc
  • De la Singular la Plural in Rapoartele Financiare.ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!