IAS 12 - Impozitul pe Profit

Cuprins proiect Cum descarc?

I. IMPOZITUL PE PROFIT 2
1.1. Obiectiv 2
1.2. Aria de aplicabilitate 3
1.3. Baza fiscala 3
II. RECUNOASTEREA DATORIILOR SI A CREANTELOR PRIVIND IMPOZITUL CURENT 4
III. RECUNOASTEREA DATORIILOR SI A CREANTELOR PRIVIND IMPOZITUL AMANAT 4
3.1. Diferente temporare impozabile 4
3.1.1. Combinari de intreprinderi 6
3.1.2. Active recunoscute la valoarea justa 6
3.1.3. Fond comercial 7
3.1.4. Recunoasterea initiala a unui activ sau a unei datorii 7
3.2. Diferente temporare deductibile 8
3.2.1. Fond comercial negativ 10
3.2.2. Recunoasterea initiala a unui activ sau a unei datorii 10
3.3. Pierderi fiscale si credite fiscale neutilizate 10
3.4. Reevaluarea creantelor nerecunoscute privind impozitul amanat 11
3.5. Investitii in filiale, sucursale si intreprinderi asociate si interese in asocierile in participatie 12
IV. EVALUARE 14
V. RECUNOASTEREA IMPOZITULUI CURENT SI A IMPOZITULUI AMANAT 15
5.1. Cont de profit si pierdere 15
5.2. Elemente creditate sau debitate direct in capitalurile proprii 16
5.3. Impozit amanat rezultat din combinarile de intreprinderi 17
VI. PREZENRTARE 18
6.1. Creante si datorii fiscale 18
6.1.1. Compensare 18
6.2. Cheltuiala cu impozitul pe profit 19
6.2.1. Cheltuiala cu impozitul (venitul fiscal) aferenta profitului sau pierderii rezultate din activitatile curente 19
6.2.2. Diferentele de curs valutar aferente creantelor sau datoriilor din impozitele amanate din strainatate 20
VII. PREZENTAREA INFORMATIILOR 20
VIII. DATA INTRARII IN VIGOARE 22
IX. EXEMPLU - CREANTE SI DATORII PRIVIND IMPOZITUL AMANAT 23
BIBLIOGRAFIE 30


Extras din proiect Cum descarc?

I. IMPOZITUL PE PROFIT
1.1. Obiectiv
Obiectivul acestui Standard este acela de a prescrie tratamentul contabil pentru impozitele pe profit. Principala problema aparuta in procesul de conta!bilizare al impozitelor pe profit o constituie felul in care sa se contabilizeze consecintele fiscale curente si viitoare ale:
- recuperarii (decontarii) viitoare a valorii contabile a activelor (datoriilor) ce sunt recunoscute in bilantul unei intreprinderi; si
- tranzactiilor si a altor evenimente ale perioadei curente ce sunt recu!noscute in situatiile financiare ale unei intreprinderi.
In mod inerent, la recunoasterea unui activ sau a unei datorii, intreprinderea raportoare se asteapta sa recupereze sau sa deconteze valoarea contabila a activului sau datoriei. Daca este probabil ca recuperarea sau decontarea acestei valori contabile sa duca la efectuarea unor plati viitoare mai mari (sau mai mici), privind impozitele, decat ar fi valoarea acestora daca o asemenea recuperare sau decontare nu ar avea consecinte fiscale, acest Standard impune unei intreprinderi sa recunoasca o datorie privind impozitul amanat (sau o creanta privind impozitul amanat), cu anumite exceptii limitate.
Acest Standard impune unei intreprinderi sa contabilizeze consecintele fiscale ale tranzactiilor si altor evenimente in acelasi fel in care inscrie in contabilitate tranzactiile si celelalte evenimente in sine. Astfel, pentru tranzactiile si celelalte evenimente recunoscute in contul de profit si pierdere, orice efecte fiscale aferente se vor recunoaste si ele in contul de profit si pierdere. Pentru tranzactiile si alte evenimente recunoscute direct in capitalul propriu, orice efecte fiscale aferente vor fi, de asemenea, recunoscute direct in capitalul propriu. In mod similar, recunoasterea creantelor si a datoriilor privind impozitul amanat intr-o combinare de intreprinderi afecteaza valoarea fondului comercial si a fondului comercial negativ aparute in acea combi!nare.
Standardul mai opereaza si cu recunoasterea creantelor privind impozitul amanat rezultate din pierderile fiscale sau creditele fiscale nefolosite, cu prezentarea impozitelor pe profit in situatiile financiare si cu prezentarea informatiilor legate de impozitele pe profit.
1.2. Aria de aplicabilitate
Acest Standard se va aplica in contabilitatea impozitului pe profit. In contextul acestui Standard, impozitul pe profit include totalitatea impozitelor autohtone si straine care se stabilesc asupra profiturilor impozabile. Impozitul pe profit mai include, de asemenea, contributii, cum ar fi impozitele retinute, care sunt platite de catre o filiala, intreprindere asociata sau asociere in participatie o data cu repartizarile catre intreprinderea raportoare.
Acest Standard nu opereaza cu metodele de contabilitate folosite pentru subventiile guvernamentale sau pentru creditele fiscale de investitii. In orice caz, acest Standard opereaza cu contabilizarea diferentelor temporare ce pot aparea din astfel de subventii sau credite fiscale pentru investitii.
1.3. Baza fiscala
Baza fiscala a unui activ reprezinta valoarea ce va fi dedusa in scopuri fiscale din orice beneficiu economic impozabil care va fi generat catre o intreprindere atunci cand aceasta recupereaza valoarea contabila a activului. Daca aceste beneficii economice nu vor fi impozabile, atunci baza fiscala a activului este egala cu valoarea sa contabila. 
Baza fiscala a unei datorii este valoarea sa contabila, mai putin orice suma care va fi dedusa in scopuri fiscale in ceea ce priveste respectiva datorie in perioadele contabile viitoare. In cazul veniturilor care sunt incasate in avans, baza fiscala a datoriei astfel rezultate este valoarea sa contabila, mai putin valoarea veniturilor ce nu vor fi impozabile in perioadele viitoare.
Unele elemente au baza fiscala, dar nu sunt recunoscute drept active si datorii in bilant. De exemplu, costurile de cercetare sunt recunoscute ca si cheltuieli in determinarea profitului contabil in perioada in care ele au aparut, dar pot sa nu fie considerate deductibile in determinarea profitului impozabil (pierderii fiscale) pana intr-o perioada ulterioara. Diferenta dintre baza fiscala a costurilor de cercetare, aceasta fiind valoarea pe care autoritatile fiscale o ingaduie a fi dedusa in perioadele contabile viitoare, si valoarea contabila nula este o diferenta temporara deductibila ce va avea ca rezultat o creanta privind impozitul amanat.
Acolo unde baza fiscala a unui activ sau a unei datorii nu este evidenta imediat, luarea in considerare a principiului fundamental pe care se bazeaza acest Standard este de un real ajutor: acest principiu prevede faptul ca o intreprindere trebuie, cu anumite exceptii bine limitate, sa recunoasca o datorie (o creanta) privind impozitul amanat ori de cate ori recuperarea sau decontarea valorii contabile a activului sau a datoriei determina viitoare plati privind impozitele mai mari (sau mai mici) decat ar fi valoarea acestora daca o asemenea recuperare sau decontare nu ar avea consecinte fiscale. 
In situatiile financiare consolidate, diferentele temporare sunt determinate prin compararea valorilor contabile ale activelor si datoriilor din situatiile financiare consolidate cu baza fiscala corespunzatoare. Baza fiscala este determinata apeland la raportul fiscal consolidat, sub acele jurisdictii in care un asemenea raport este cerut. Sub alte jurisdictii, baza fiscala este determinata apeland la rapoartele fiscale ale fiecarei intreprinderi din cadrul grupului.


Fisiere in arhiva (1):

  • IAS 12 - Impozitul pe Profit.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!