Metoda Direct-Costing la SC Brutaria lui Radu SRL

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Prezentarea metodei de calculatie a costurilor Direct-Costing 2
Capitolul 2. Prezentarea S.C. Brutaria lui Radu S.R.L. 10
Capitolul 3. Aplicarea metodei Direct- Costing la S.C. Brutaria lui Radu S.R.L. 15
3.1. Inregistrarea cheltuielilor in contabilitatea financiara 16
3.2. Inregistrarea cheltuielilor in contabilitatea interna de gestiune 18
3.3. Receptia produselor finite 19
3.4. Decontarea cheltuielilor variabile la sfarsitul perioadei 20
3.5. Determinarea si inregistrarea diferentelor de pret 20
3.6. Decontarea cheltuielilor fixe asupra rezultatului perioadei 21
3.7. Decontarea productiei 21
3.8. Analiza cost-volum-profit 22
Tabloul de bord 29
Concluzii si propuneri 32
Bibliografie 34


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Prezentarea metodei de calculatie a costurilor Direct-Costing 
Direct-costing-ul este un cost format numai din volumul cheltuielilor care se modifica in mod direct cu productia (cu nivelul de activitate), asadar denumirea care corespunde cel mai bine expresiei anglo-saxone este cea de ,,metoda costurilor variabile" sau ,,variabil costing" 
Denumirea metodei poate ocaziona confuzii, deoarece se poate crede ca direct-costing ar fi ,,metoda costurilor directe" 
Este o metoda de calcul de tip partial. Are la baza separarea costurilor in variabile si fixe si luarea in considerare la determinarea costului unitar numai a cheltuielilor variabile.
Cheltuielile fixe sunt considerate cheltuieli de structura sau cheltuieli de capacitate si sunt raportate per total activitate, fara a afecta fiecare produs in parte.
Fiecare produs va genera un pret de vanzare unitar, o cheltuiala variabila unitara si o contributie bruta unitara.
Metoda Direct - Costing reprezinta un pas spre o metoda complementara si anume Cost - Volum - Profit metoda orientata spre o previziune comerciala si probabil cu o pondere mai mare in viitor 
Calculele si analizele efectuate pe baza indicatorilor furnizati de analiza Cost - Volum - Profit pot constitui un instrument important la indemana echipei manageriale pentru optimizarea rezultatului economico-financiar.
Analiza Cost - Volum - Profit presupune determinarea urmatorilor indicatori :
1. Costul efectiv unitar se calculeaza ca raport intre cheltuielile variabile totale aferente purtatorului de cost i si cantitatea fabricata din acest purtator de cost.
Cui=Cvi/qi
unde: Cui - costul efectiv unitar al produsului i
Cvi - cheltuieli variabile totale pentru produsul i
qi - cantitatea obtinuta din produsul i 
2. Contributia unitara bruta la profit (marja unitara) - arata cu cat contribuie fiecare purtator de cost vandut la rezultat si se calculeaza prin diferenta dintre pretul de vanzare al purtatorului de cost si costul efectiv unitar al purtatorului de cost respectiv. Varianta unitara a indicatorului exprima cresterea profitului prin vanzarea fiecarei unitati suplimentare de produs. Astfel acesta va contribui pana la un moment dat la acoperirea pierderii suportate de catre entitate, din acel moment fiecare vanzare adauga o suma egala la profitul obtinut. Deci vanzarea unui numar mai mare din produsele firmei va determina cresterea volumului vanzarilor.
Acest indicator se determina pe fiecare produs conform relatiei:
Cbui =Pvui - Cui
unde: Cbui - contributia bruta unitara al produsului i
Pvui - pret de vanzare unitar al produsului i 
Cui - cost efectiv unitar al produsului i
3. Contributia bruta globala - este calculata ca fiind produsul dintre contributia bruta unitara si cantitatea vanduta din purtatorul de cost analizat, sau ca diferenta intre cifra de afaceri a purtatorului de cost i si total cheltuieli variabile ocazionate de obtinerea unui lot de produse i. Dat fiind faptul ca nu intotdeauna intreaga cantitate obtinuta este si vanduta, consideram a fi mai corecta prima formula la care se iau in calcul doar cantitatile vandute:
Cbi = Cbui x Qvi sau Cbi =CAi - Cvi
unde: Cbi - contributia bruta globala al produsului i
Cbui - contributia bruta unitara al produsului i
Qvi - cantitatea vanduta din produsul i
CAi - cifra de afaceri aferenta produsului i
Cvi - cheltuieli variabile totale pentru produsul i
Contributia bruta totala se calculeaza prin insumarea contributiilor brute globale a tuturor purtatorilor de cost.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metoda Direct-Costing la SC Brutaria lui Radu SRL.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!