1. Inregistrarea capitalului social subscris conform notei contabile nr.1/01.03.08: • Claidri 31.000 lei • Utilaje 30.000 lei • Teren 25.000 lei • Autocamion 14.000 lei • Obiecte de inventar 3.000 lei • Numerar depus la banca 38.000 lei TOTAL 141.000 lei 456 = 1011 – 141.000 2. Inregistrarea varsamintelor aportului in natura si in numerar conform notei contabile nr.2/01.03.08 % = 456 - 141.000 2111 - 25.000 212 - 31.000 2131 - 30.000 2133 - 14.000 303 - 3.000 5121 - 38.000 3. Trecerea de la capital subscris nevarsat la capital subscris varsat conform notei contabile nr.3/01.03.08 1011 = 1012 – 141.000 4. Evidentierea in contabilitate a sumelor imprumutate (SC ATLON S.R.L. cu ocazia constituirii angajeaza un imprumut de 2.000 lei cu terte persoane) conform chitantei nr.1/01.03.08 5311 = 462 – 2.000 5. Inregistrarea sumelor cheltuite pentru constituirea societatii, conform documentelor justificative, care urmeaza a fi rambursate dupa inceperea activitatii (suma cheltuita este 2.000 lei si TVA deductibila) conform chitantei nr.2/01.03.08 TVAdeductibila = 2.000 x 19% = 380 % = 5311 - 2.380 201 - 2.000 4426 - 380 6. Inregistrarea ridicarii sumei de la banca (dupa obtinerea autorizatie de functionare si inceperea activitatii pentru achitarea imprumutului angajat, ocazionat de constituirea societatii) conform filei CEC nr.0002456/02.03.08, extrasului de cont nr.1/02.03.08 si registrul de casa nr.101/02.03.08 581 = 5121 – 2.380 5311 = 581 – 2.380 7. Inregistrarea achitarii creditorilor conform chitantei nr.3/02.03.08 462 = 5311 – 2.000 8. Inregistrarea sumelor ridicate in numerar, 2.000 lei conform filei de CEC nr.0002457/03.03.08, extrasului de cont nr.2/03.03.08 si registrul de casa nr.102/03.03.08 581 = 5121 – 2.000 5311 = 581 – 2.000 SC ATLON S.R.L. contracteaza achizitionarea de utilaje si instalatii de lucru in valoare de 8.000 lei si TVA aferenta 19%. Societatea acorda un avans de 2.000 lei. La data primirii facturii fiscale a furnizorului se receptioneaza utilajele. Firma achita diferenta de pret printr-un bilet la ordin. 8.000 x 19% = 1.520 8.000 + 1.520 = 9.520 9.520 – 2.000 = 7.520 9. Inregistrarea facturii fiscale primite si receptia utilajelor conform facturii nr.92450/03.03.08 si NIR nr.300/03.03.08 % = 404 - 9.520 2131 - 8.000 4426 - 1.520 10. Inregistrarea avansului acordat conform ordinului de plata nr.211/03.03.08 si extrasului de cont nr.2/03.03.08 232 = 5121 – 2.000 11. Inregistrarea platii furnizorului conform biletului la ordin din 04.03.08 404 = % - 9.520 232 - 2.000 405 - 7.520 12. Inregistrarea platii biletului la ordin la scadenta acestuia din contul curent la banca conform biletului la ordin din 04.03.08 si extrasului de cont nr.3/04.03.08 405 = 5121 – 7.520 SC ATLON S.R.L. achizitioneaza materii prime in valoare de 5.000 lei, TVA 19%. Furnizorul se achita din contul curent de la banca.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.