Motivarea - Arma Strategica in Managementul Firmei

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere . 3
Capitolul 1. Conexiunea management  motivatie . 5
1.1. Conceptul si functiile managementului resurselor umane . 5
1.2. Activitati de conducere a resurselor umane . 12
1.3. Definirea si rolul motivarii . 15
1.4. Caracteristicile si componentele motivarii; surse motivationale . 20
Capitolul 2. Principale teorii si mecanisme motivationale . 26 
2.1. Consideratii generale . 26
2.2. Teorii motivationale . 28
2.2.1. Teorii de continut . 29
2.2.2. Teorii de proces . 33
2.3. Mecanisme motivationale . 37
2.3.1. Variabile implicate . 37
2.3.2. Tipologia nevoilor . 38
2.3.3. Motivatiile salariatilor . 40
Capitolul 3. Tipuri de motivare si recompensare a personalului . 44
3.1. Tipuri de motivare . 44
3.1.1. Motivarea pozitiva si negativa . 44
3.1.2. Motivarea economica si moral-spirituala . 46
3.1.3. Motivarea intrinseca si extrinseca . 47
3.1.4. Motivarea cognitiva si afectiva . 49
3.2. Recompensarea personalului . 50
3.2.1. Salarizarea personalului . 52
3.2.2. Beneficiile angajatilor . 55
3.2.3. Activitati si servicii cu caracter social . 61
3.3. Promovarea personalului . 62
3.4. Alte modalitati de motivare a angajatilor . 66
3.4.1. Proiectarea postului ca motivator . 66
3.4.2. Stabilirea obiectivelor ca motivator . 68
3.4.3. Instruirea angajatilor . 68
3.4.4. Recunoasterea performantelor . 69
3.4.5. Responsabilitate si control . 69
Capitolul 4. Prezentarea EXIMBANK . 70 
4.1. Istoricul EXIMBANK . 70
4.2. Obiectivele EXIMBANK . 71
4.3. Strategia EXIMBANK . 75
4.4. Structura organizatorica . 77
Capitolul 5. Strategii de motivare utilizate in cadrul EXIMBANK . 88 
5.1. Contractul de munca . 88
5.2. Salarizarea si alte drepturi banesti . 92
5.2.1. Sporuri cu caracter permanent. . 93
5.2.2. Alte drepturi banesti . 96 
5.2.3. Salarizarea personalului care lucreaza la sediile EXIMBANK din strainatate . 100
5.3. Beneficiile salariatilor . 101
5.3.1. Timpul de munca . 101
5.3.2. Concediul de odihna . 102
5.3.3. Concediul fara plata . 103
5.3.4. Concediul medical . 104
5.3.5. Concediul pentru evenimente familiale deosebite . 104
5.3.6. Alte beneficii . 105
5.4. Conditii de munca si protectia muncii . 106
5.5. Programe de formare profesionala si evaluare a activitatii salariatilor . 108
5.6. Promovarea personalului . 113
Concluzii . 115
Anexe . 118
Bibliografie . 122


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
La ora actuala managementul resurselor umane a devenit un domeniu caruia i se acorda o importanta deosebita in cadrul oricarei organizatii, indiferent de domeniul de activitate in care actioneaza. Succesul organizatiei depinde de modul in care angajatii sunt motivati si se dezvolta profesional, toate procesele din cadrul acesteia fiind rezultatul muncii si satisfactiei oamenilor care constituie compania.
Modul in care sunt privite resursele umane s-a revizuit in prezent, de la considerarea angajatilor ca simple mijloace pentru atingerea scopurilor propuse trecandu-se la considerarea acestora ca fiind insasi organizatia respectiva. Tot mai multi manageri acorda o atentie speciala factorului uman si elaborarii unor sisteme de resurse umane eficiente care sa permita sustinerea tuturor celorlalte procese existente in cadrul companiei. Din aceste sisteme, un aspect este legat de modul in care angajatii pot fi motivati pentru a creste performantele lor in munca si a fi satisfacuti de ceea ce fac. In functie de motivul care sta la baza unei actiuni, performanta si satisfactia angajatilor poate atinge un nivel ridicat sau, dimpotriva, un nivel foarte scazut.
Dintre toate procesele de resurse umane care pot fi dezvoltate in cadrul organizatiilor, procesul de motivare ocupa un loc central deoarece, intr-o masura sau alta, toate celelalte deriva din buna functionare a acestuia. Dezvoltarea oricarei organizatii depinde in cea mai mare masura de modul in care angajatii se dezvolta, fara o motivare adecvata a acestora compania neavand sanse sa reuseasca in realizarea misiunii propuse. 
Motivarea reprezinta procesul prin care angajatii sunt directionati sa lucreze in vederea atingerii obiectivelor stabilite ale organizatiei, modul in care se realizeaza aceasta motivare fiind inteles in mod diferit de angajati datorita viziunii subiective a fiecarui individ in parte. Amenajarea si dotarea birourilor, achizitionarea unor tehnologii de lucru moderne, un salariu competitiv sau promovarea reprezinta unele din modalitatile de motivare si impulsionare, fiecare contribuind intr-un anumit mod la cresterea performantelor si a satisfactiei angajatilor. Din pacate, nu toate modalitatile de motivare pot produce efecte durabile, pe termen lung. 
Scopul acestei lucrari este de a intelege importanta strategica a motivarii in cadrul procesului de management, fiind bine cunoscut faptul ca performantele obtinute la nivelul organizatiei precum si prestigiul acesteia depind in mod hotarator de calitatea resurselor umane.
Primul capitol al lucrarii prezinta motivarea ca parte componenta a managementului resurselor umane, incercand sa explice rolul acesteia si sa descrie caracteristicile si elementele sale componente.
Capitolul 2 al lucrarii prezinta principalele teorii motivationale utilizate cu mare frecventa in lucrarile de management, variabilele ce influenteaza motivarea si mijloacele folosite in realizarea acesteia.
In Capitolul 3 sunt prezentate tipurile de motivare folosite in practica manageriala internationala precum si modalitatile de motivare a angajatilor aplicabile in cadrul organizatiilor.
Aplicatia practica a lucrarii cuprinde in Capitolul 4 prezentarea generala a EXIMBANK - S.A., fiind evidentiate istoricul institutiei, obiectivele si strategia acesteia, respectiv structura organizatorica si descrierea principalelor atributii ce revin fiecarei directii din cadrul bancii.
Modalitatea concreta in care se realizeaza motivarea in cadrul EXIMBANK - S.A. este descrisa in Capitolul 5 al lucrarii, unde sunt abordate aspectele legate de salarizarea personalului, beneficiile acordate, conditiile de munca si programele de formare profesionala a angajatilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivarea - Arma Strategica in Managementul Firmei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!