Politică de produs și contabilitatea produselor finite

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Contabilitate
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 5525
Mărime: 33.67KB (arhivat)
Publicat de: Cristian Mihalcea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cotar Elena

Cuprins

  1. Argument .4-6
  2. Capitolul 1. Politica de produs .7
  3. 1.1. Definitia produsului in optica de marketing .7-10
  4. 1.2. Componentele produsului .10-13
  5. 1.3. Ciclul de viata al produsului .13-15
  6. 1.4. Gama de produse si dimensiunile ei .16-17
  7. 1.5. Innoirea produselor si lansarea produselor
  8. noi pe piata .18-21
  9. 1.6. Strategii in politica de produs .21-22
  10. Capitolul 2. Contabilitatea produselor finite .23
  11. 2.1. Produsele finite .23-24
  12. 2.2. Evaluarea stocurilor de produse finite .25-26
  13. 2.3. Metode utilizate în contabilitatea stocurilor .27-30
  14. 2.4. Operatii contabile privind produsele finite .30-31
  15. Bibliografie .32

Extras din proiect

Argument

Produsul in viziunea de marketing este un concept cu caracter sistemic si este format dintr-un set de atribute tangibile si intangibile. Produsul poate fi un bun, un serviciu sau o idee.

Modelul de marketing al produsului este structurat pe cinci niveluri: esenta (nucleul), produsul generic, produsul asteptat, produsul complet si produsul potential.

Dupa continut, produsele se clasifica in bunuri de consum si servicii. In functie de comportamentul de cumparare sunt produse banale, de comparatie si specifice. Clasificarea cromatica include produse rosii, portocalii, galbene si multicolore. Un produs bun trebuie sa indeplineasca zece cerinte.

Sub aspect structural, produsul este format din atribute, marca, ambalaj, eticheta si servicii de sustinere.

Ciclul de viata al produsului reflecta evolutia in timp a unui produs si are patru etape: lansarea, cresterea, maturitatea si declinul. Relatiile dintre produsele unei intreprinderi pot fi intelese mai usor cu ajutorul conceptelor de articol, linie si gama (mix) de produse.

Mixul de produs este conceptul cel mai cuprinzator, fiind format din toate liniile de produse si articole oferite de o intreprindere clientilor. Mixul de produs are patru dimensiuni: latimea, adancimea, lungimea si omogenitatea.

Un produs nou poate fi o inovatie (complet nou) sau o imbunatatire a unuia existent. Pana la lansarea pe piata, el trece prin urmatoarele etape: generarea ideilor, selectarea ideilor, evaluarea oportunitatilor, dezvoltarea produsului, testarea pe piata si lansarea (comercializarea). Lansarea propriu-zisa se face pe baza unui plan de actiune detaliat.

Politica de produs trebuie sa includa strategii adecvate. Tipologia strategiilor de produs sunt rezultatul utilizarii unor criterii de clasificare.

Dupa gradul de noutate exista produse noi, produse perfectionate, abandonarea produselor noi. Sub aspectul originalitatii, produsele pot fi realizate dupa conceptie proprie, dupa licenta sau dupa un model de referinta. Gradul de diversificare a mixului presupune diversificare, stabilitate si selectivitate sortimentala.

Piata careia i se adreseaza impune strategiile: extinderea produsului destinat pietei interne, adaptarea produsului si standardizarea produsului.

Produsele finite sunt acele bunuri materiale care au parcurs în întregime fazele procesului de fabricatie si nu mai necesita prelucrari ulterioare, în cadrul unitatii patrimoniale, fiind considerate corespunzatoare din punct de vedere calitativ. Ele pot fi depozitate în vederea livrarii ulterioare sau pot fi expediate direct clientilor . Reflectarea în contabilitate a miscarii produselor finite se tine cu ajutorul conturilor din grupa 34 “Produse “.

Conturile din grupa 34 “ Produse “ au functia contabila de activ, sunt conturi de bilant si au rolul de a furniza informatii de reflectare si control gestionar, privind situatia si miscarea stocurilor de produse .

Contul 345 “ Produse finite “ se debitează cu pretul de inregistrare al produselor finite intrate în gestiune, inclusiv plusurile constatate la inventariere. Se creditează cu pretul de inregistrare al produselor finite iesite din gestiune spre vanzare sau spre alta destinatie. Soldul debitor reprezinta pretul de inregistrare al produselor finite existente in stoc .

Evaluarea stocurilor de produse finite se realizeaza la: intrarea stocurilor de produse finite cat si la iesirea stocurilor de produse finite.

Iesirea stocurilor de produse finite se imparte in: evaluarea la cost de productie efectiv si evaluarea la cost de productie prestabilit.

Metodele utilizate in contabilitatea stocurilor sunt: metoda inventarului permanent distingandu-se mai multe etape (metoda operativ - contabila, metoda cantitativ - valorica si metoda global – valorica), precum si metoda inventarului intermitent.

Operatiile contabile privind produsele finite se regasesc in: operatii privind intrarea si iesirea din gestiune a produselor a produselor finite , în cazul utilizarii inventarului permanent (inregistrarea in contabilitate a produselor finite, in cazul utilizarii costurilor de productie efective si inregistrarea in contabilitate a produselor finite, in cazul utilizarii preturilor prestabilite si operatii privind evidenta produselor finite in cazul utilizarii inventarului intermitent.

Preview document

Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 1
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 2
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 3
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 4
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 5
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 6
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 7
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 8
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 9
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 10
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 11
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 12
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 13
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 14
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 15
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 16
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 17
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 18
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 19
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 20
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 21
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 22
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 23
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 24
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 25
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 26
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 27
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 28
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 29
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 30
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 31
Politică de produs și contabilitatea produselor finite - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Politica de Produs si Contabilitatea Produselor Finite.doc

Te-ar putea interesa și

Practică SC Lovers-Domania SA

Capitolul 1 Scurtă prezentare a organizaţiei Introducere S.C. LOVERS ROMÂNIA S.A., cu sediul În municipiul Fălticeni, strada Dimitrie Leonida,...

Studiu de caz privind sistemul informațional al clienților la SC Rompak SRL

1. Identificarea proiectului 1.1 Descrierea organizării întreprinderii S.C. ROMPAK S.R.L. are este o organizaţie care desfăşoară activităţi de...

Contabilitatea mărfurilor în comerțul cu ridicata la SC Plastsistem SA Bistrița

CAP. 1 Prezentarea generala a SC. PLASTSISTEM SA. Bistrita 1.1. Cadrul legislativ al constituirii si functionarii al SC. PLASTSISTEM SA. Bistrita...

Vânzarea produselor de panificație

Inregistrarea in contabilitate si documentele utilizate la vanzarea produselor finite Capitolul I Privire de ansambu asupra societatii...

Analiza Situației Financiare pe Baza Bilanțului Contabil

1.1. Rolul bilantului contabil în analiza situatiei financiare si patrimoniale a firmei Obiectivul esential al analizei financiare îl reprezinta...

Raport de Prezentare - SC Prodvinalco SA Cluj

Scopul propus al lucrarii este acela de a prezenta politica de distributie într-o maniera teoretica si practica. Importanta temei deriva din...

Contabilitate de Gestiune

Notiunea, continutul si clasificarea costurilor Delimitare intre cheltuieli si costuri O activitate economica se realizeaza prin utilizarea ,...

Finanțele Întreprinderii

CAPITOLUL I FUNCŢIA FINANCIARĂ A ÎNTREPRINDERII Funcţia financiară a întreprinderii rezultă din convergenţa unor factori de ordin teoretic şi...

Ai nevoie de altceva?