Cuprins
- Argument .4-6
- Capitolul 1. Politica de produs .7
- 1.1. Definitia produsului in optica de marketing .7-10
- 1.2. Componentele produsului .10-13
- 1.3. Ciclul de viata al produsului .13-15
- 1.4. Gama de produse si dimensiunile ei .16-17
- 1.5. Innoirea produselor si lansarea produselor
- noi pe piata .18-21
- 1.6. Strategii in politica de produs .21-22
- Capitolul 2. Contabilitatea produselor finite .23
- 2.1. Produsele finite .23-24
- 2.2. Evaluarea stocurilor de produse finite .25-26
- 2.3. Metode utilizate în contabilitatea stocurilor .27-30
- 2.4. Operatii contabile privind produsele finite .30-31
- Bibliografie .32
Extras din proiect
Argument
Produsul in viziunea de marketing este un concept cu caracter sistemic si este format dintr-un set de atribute tangibile si intangibile. Produsul poate fi un bun, un serviciu sau o idee.
Modelul de marketing al produsului este structurat pe cinci niveluri: esenta (nucleul), produsul generic, produsul asteptat, produsul complet si produsul potential.
Dupa continut, produsele se clasifica in bunuri de consum si servicii. In functie de comportamentul de cumparare sunt produse banale, de comparatie si specifice. Clasificarea cromatica include produse rosii, portocalii, galbene si multicolore. Un produs bun trebuie sa indeplineasca zece cerinte.
Sub aspect structural, produsul este format din atribute, marca, ambalaj, eticheta si servicii de sustinere.
Ciclul de viata al produsului reflecta evolutia in timp a unui produs si are patru etape: lansarea, cresterea, maturitatea si declinul. Relatiile dintre produsele unei intreprinderi pot fi intelese mai usor cu ajutorul conceptelor de articol, linie si gama (mix) de produse.
Mixul de produs este conceptul cel mai cuprinzator, fiind format din toate liniile de produse si articole oferite de o intreprindere clientilor. Mixul de produs are patru dimensiuni: latimea, adancimea, lungimea si omogenitatea.
Un produs nou poate fi o inovatie (complet nou) sau o imbunatatire a unuia existent. Pana la lansarea pe piata, el trece prin urmatoarele etape: generarea ideilor, selectarea ideilor, evaluarea oportunitatilor, dezvoltarea produsului, testarea pe piata si lansarea (comercializarea). Lansarea propriu-zisa se face pe baza unui plan de actiune detaliat.
Politica de produs trebuie sa includa strategii adecvate. Tipologia strategiilor de produs sunt rezultatul utilizarii unor criterii de clasificare.
Dupa gradul de noutate exista produse noi, produse perfectionate, abandonarea produselor noi. Sub aspectul originalitatii, produsele pot fi realizate dupa conceptie proprie, dupa licenta sau dupa un model de referinta. Gradul de diversificare a mixului presupune diversificare, stabilitate si selectivitate sortimentala.
Piata careia i se adreseaza impune strategiile: extinderea produsului destinat pietei interne, adaptarea produsului si standardizarea produsului.
Produsele finite sunt acele bunuri materiale care au parcurs în întregime fazele procesului de fabricatie si nu mai necesita prelucrari ulterioare, în cadrul unitatii patrimoniale, fiind considerate corespunzatoare din punct de vedere calitativ. Ele pot fi depozitate în vederea livrarii ulterioare sau pot fi expediate direct clientilor . Reflectarea în contabilitate a miscarii produselor finite se tine cu ajutorul conturilor din grupa 34 “Produse “.
Conturile din grupa 34 “ Produse “ au functia contabila de activ, sunt conturi de bilant si au rolul de a furniza informatii de reflectare si control gestionar, privind situatia si miscarea stocurilor de produse .
Contul 345 “ Produse finite “ se debitează cu pretul de inregistrare al produselor finite intrate în gestiune, inclusiv plusurile constatate la inventariere. Se creditează cu pretul de inregistrare al produselor finite iesite din gestiune spre vanzare sau spre alta destinatie. Soldul debitor reprezinta pretul de inregistrare al produselor finite existente in stoc .
Evaluarea stocurilor de produse finite se realizeaza la: intrarea stocurilor de produse finite cat si la iesirea stocurilor de produse finite.
Iesirea stocurilor de produse finite se imparte in: evaluarea la cost de productie efectiv si evaluarea la cost de productie prestabilit.
Metodele utilizate in contabilitatea stocurilor sunt: metoda inventarului permanent distingandu-se mai multe etape (metoda operativ - contabila, metoda cantitativ - valorica si metoda global – valorica), precum si metoda inventarului intermitent.
Operatiile contabile privind produsele finite se regasesc in: operatii privind intrarea si iesirea din gestiune a produselor a produselor finite , în cazul utilizarii inventarului permanent (inregistrarea in contabilitate a produselor finite, in cazul utilizarii costurilor de productie efective si inregistrarea in contabilitate a produselor finite, in cazul utilizarii preturilor prestabilite si operatii privind evidenta produselor finite in cazul utilizarii inventarului intermitent.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Produs si Contabilitatea Produselor Finite.doc