Practica Romtelecom

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Prezentarea generala a SC ROMTELECOM SA.pag. 2
2. Repere istorice.pag. 4
3. Actionarii si echipa de conducere a Romtelecom.pag. 5
4. Contabilitatea analitica a stocurilor.pag. 7
5. Metode de evaluare a stocurilor la iesirea din patrimoniu.pag.10 
6. Evaluarea stocurilor la inchiderea exercitiului financiar.pag.28
7. Identificarea circuitelor si fluxurilor informationale.pag.35


Extras din proiect Cum descarc?

Prezenta de mai mult de 75 de ani pe piata romaneasca, Romtelecom este astazi una dintre cele mai bine cotate companii din Romania, depasind perioada de dificultati financiare prin care a trecut in urma cu cativa ani, cu servicii si produse de cea mai inalta calitate, cu o intrare spectaculoasa pe pietele de Internet si televiziune digitala si planuri indraznete pentru viitor. 
Compania a depus eforturi considerabile pentru a ajunge la acest nivel si a strabatut perioade de tranzitie nu tocmai usoare si nu intotdeauna intelese si acceptate de marea masa a romanilor. Chiar si dupa privatizarea din decembrie 2008, Romtelecom a fost perceputa in continuare de cei mai multi dintre acestia ca furnizor de servicii sociale, aceasta datorandu-se cu siguranta traditiei sale indelungate ca unic operator de telefonie fixa din Romania. Romtelecom este insa astazi un adevarat operator competitiv de comunicatii. 
Schimbarea vine dupa implementarea unui plan de transformare initiat in anul 2003 care a coincis cu liberalizarea pietei comunicatiilor din Romania, iar pentru Romtelecom pierderea monopolului a reprezentat cel mai puternic stimul pana in acel moment. 
In ultimii ani au avut loc investitii in retea, digitalizarea completa a Bucurestiului, imbunatatirea sistemului de facturare pentru a permite lansarea de noi produse, continua imbunatatire a relatiei cu clientii si formarea primei forte de vanzari din istoria companiei. Romtelecom a depasit sfera sa traditionala de activitate, telefonia fixa, si s-a indreptat catre piata de Internet si date, lansand in 2005, primele produse de acces la Internet de banda larga, bazate pe tehnologia ADSL. In anul urmator Romtelecom si-a facut simtita prezenta si pe piata solutiilor IT elitiste, odata cu lansarea CyberHost, cel mai sigur centru de gazduire a datelor. Tot in 2006 compania a adus in casele romanilor si Dolce, serviciul de televiziune digitala, care a convins piata intr-un timp record, prin raportul foarte atractiv calitate-pret al acestui serviciu. 2007 a fost momentul in care Romtelecom a facut inca un pas important spre definirea sa ca furnizor complet de comunicatii: a "atacat" zona de continut multimedia lansand www.mtvondemand.ro si www.getloaded.ro, doua proiecte care se adreseaza in special tinerilor. 
In cursul anului 2007 Romtelecom si-a reorientat si strategia de afaceri, demarand proiectul "Clientul pe locul 1" care aduce clientilor companiei beneficii suplimentare la aceleasi tarife. In plus, compania a fost reorganizata, creandu-se unitati de afaceri distincte pentru clientii persoane fizice si juridice, pentru a deservi cat mai bine nevoile specifice de comunicare ale acestora. 
Pentru perioada imediat urmatoare, Romtelecom are in vedere stabilizarea si cresterea bazei de clienti pentru serviciile de telefonie fixa, precum si incercarea de a dubla numarul de clienti pentru serviciile de internet si televiziune prin satelit. 
Repere istorice 
1930: se infiinteaza SART ("Societatea Anonima Romana a Telefoanelor"), cu 90% capital strain, din partea ITT (SUA);
1949-1989: Ministerul Postelor si Telecomunicatiilor incorporeaza compania de telecomunicatii nationalizata si transformata in departament; investitiile in retea si tehnologii sunt limitate; 
Dupa 1989: se infiinteaza ROM-POST-TELECOM, ca operator de stat in domeniul telecomunicatiilor, postei si broadcasting;
1991: Romtelecom devine operator de stat in domeniul telecomunicatiilor, cu monopol in domeniul serviciilor de baza; cateva repere ale starii momentului: penetrarea serviciilor de telefonie atingea 9,5%, tehnologia folosita era analogica, in mediul rural se foloseau preponderent centrale manuale, peste 3.000 de comunitati nu erau conectate la reteaua telefonica; 
1997: Romtelecom devine societate pe actiuni si este pregatita pentru privatizare;
1998: OTE achizitioneaza 35% dintre actiuni, plus 16% uzufruct, platind 675 milioane USD si preluand managementul companiei; 
2003: a doua etapa a privatizarii are loc, in urma careia OTE devine actionar majoritar, platind 273 milioane USD; restul actiunilor sunt detinute de statul roman, prin Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI);
2005: MCTI anunta initierea procesului de continuare a privatizarii Romtelecom pentru actiunile detinute de statul roman, cel mai probabil printr-o oferta publica de actiuni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Practica Romtelecom.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!