Practică Romtelecom

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Contabilitate
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 6505
Mărime: 48.95KB (arhivat)
Publicat de: Sofia Man
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Radu BILBA

Cuprins

  1. 1. Prezentarea generală a SC ROMTELECOM SA.pag. 2
  2. 2. Repere istorice.pag. 4
  3. 3. Acţionarii si echipa de conducere a Romtelecom.pag. 5
  4. 4. Contabilitatea analitica a stocurilor.pag. 7
  5. 5. Metode de evaluare a stocurilor la iesirea din patrimoniu.pag.10
  6. 6. Evaluarea stocurilor la inchiderea exercitiului financiar.pag.28
  7. 7. Identificarea circuitelor şi fluxurilor informaţionale.pag.35

Extras din proiect

Prezentă de mai mult de 75 de ani pe piaţa românească, Romtelecom este astăzi una dintre cele mai bine cotate companii din România, depăşind perioada de dificultăţi financiare prin care a trecut în urmă cu câţiva ani, cu servicii şi produse de cea mai înaltă calitate, cu o intrare spectaculoasă pe pieţele de Internet şi televiziune digitală şi planuri îndrăzneţe pentru viitor.

Compania a depus eforturi considerabile pentru a ajunge la acest nivel şi a străbătut perioade de tranziţie nu tocmai uşoare şi nu întotdeauna înţelese şi acceptate de marea masă a românilor. Chiar şi după privatizarea din decembrie 2008, Romtelecom a fost percepută in continuare de cei mai mulţi dintre aceştia ca furnizor de servicii sociale, aceasta datorându-se cu siguranţă tradiţiei sale îndelungate ca unic operator de telefonie fixă din România. Romtelecom este însă astăzi un adevărat operator competitiv de comunicaţii.

Schimbarea vine după implementarea unui plan de transformare iniţiat în anul 2003 care a coincis cu liberalizarea pieţei comunicaţiilor din România, iar pentru Romtelecom pierderea monopolului a reprezentat cel mai puternic stimul până în acel moment.

În ultimii ani au avut loc investiţii în reţea, digitalizarea completă a Bucureştiului, îmbunătăţirea sistemului de facturare pentru a permite lansarea de noi produse, continua îmbunătăţire a relaţiei cu clienţii şi formarea primei forţe de vânzări din istoria companiei. Romtelecom a depăşit sfera sa tradiţională de activitate, telefonia fixă, şi s-a îndreptat către piaţa de Internet şi date, lansând în 2005, primele produse de acces la Internet de bandă largă, bazate pe tehnologia ADSL. În anul următor Romtelecom şi-a făcut simţită prezenţa şi pe piaţa soluţiilor IT elitiste, odată cu lansarea CyberHost, cel mai sigur centru de găzduire a datelor. Tot în 2006 compania a adus în casele românilor şi Dolce, serviciul de televiziune digitală, care a convins piaţa într-un timp record, prin raportul foarte atractiv calitate-preţ al acestui serviciu. 2007 a fost momentul în care Romtelecom a făcut încă un pas important spre definirea sa ca furnizor complet de comunicaţii: a “atacat” zona de conţinut multimedia lansând www.mtvondemand.ro şi www.getloaded.ro, două proiecte care se adresează în special tinerilor.

În cursul anului 2007 Romtelecom şi-a reorientat şi strategia de afaceri, demarând proiectul “Clientul pe locul 1” care aduce clienţilor companiei beneficii suplimentare la aceleaşi tarife. În plus, compania a fost reorganizată, creându-se unităţi de afaceri distincte pentru clienţii persoane fizice şi juridice, pentru a deservi cât mai bine nevoile specifice de comunicare ale acestora.

Pentru perioada imediat următoare, Romtelecom are în vedere stabilizarea şi creşterea bazei de clienţi pentru serviciile de telefonie fixă, precum şi încercarea de a dubla numărul de clienţi pentru serviciile de internet şi televiziune prin satelit.

Repere istorice

1930: se înfiinţează SART ("Societatea Anonimă Română a Telefoanelor"), cu 90% capital străin, din partea ITT (SUA);

1949-1989: Ministerul Poştelor şi Telecomunicaţiilor încorporează compania de telecomunicaţii naţionalizată şi transformată în departament; investiţiile în reţea şi tehnologii sunt limitate;

După 1989: se înfiinţează ROM-POST-TELECOM, ca operator de stat în domeniul telecomunicaţiilor, poştei şi broadcasting;

1991: Romtelecom devine operator de stat în domeniul telecomunicaţiilor, cu monopol în domeniul serviciilor de bază; câteva repere ale stării momentului: penetrarea serviciilor de telefonie atingea 9,5%, tehnologia folosită era analogică, în mediul rural se foloseau preponderent centrale manuale, peste 3.000 de comunităţi nu erau conectate la reţeaua telefonică;

1997: Romtelecom devine societate pe acţiuni şi este pregătită pentru privatizare;

1998: OTE achiziţionează 35% dintre acţiuni, plus 16% uzufruct, plătind 675 milioane USD şi preluând managementul companiei;

2003: a doua etapă a privatizării are loc, în urma căreia OTE devine acţionar majoritar, plătind 273 milioane USD; restul acţiunilor sunt deţinute de statul român, prin Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI);

2005: MCTI anunţă iniţierea procesului de continuare a privatizării Romtelecom pentru acţiunile deţinute de statul român, cel mai probabil printr-o ofertă publică de acţiuni.

Preview document

Practică Romtelecom - Pagina 1
Practică Romtelecom - Pagina 2
Practică Romtelecom - Pagina 3
Practică Romtelecom - Pagina 4
Practică Romtelecom - Pagina 5
Practică Romtelecom - Pagina 6
Practică Romtelecom - Pagina 7
Practică Romtelecom - Pagina 8
Practică Romtelecom - Pagina 9
Practică Romtelecom - Pagina 10
Practică Romtelecom - Pagina 11
Practică Romtelecom - Pagina 12
Practică Romtelecom - Pagina 13
Practică Romtelecom - Pagina 14
Practică Romtelecom - Pagina 15
Practică Romtelecom - Pagina 16
Practică Romtelecom - Pagina 17
Practică Romtelecom - Pagina 18
Practică Romtelecom - Pagina 19
Practică Romtelecom - Pagina 20
Practică Romtelecom - Pagina 21
Practică Romtelecom - Pagina 22
Practică Romtelecom - Pagina 23
Practică Romtelecom - Pagina 24
Practică Romtelecom - Pagina 25
Practică Romtelecom - Pagina 26
Practică Romtelecom - Pagina 27
Practică Romtelecom - Pagina 28
Practică Romtelecom - Pagina 29
Practică Romtelecom - Pagina 30
Practică Romtelecom - Pagina 31
Practică Romtelecom - Pagina 32
Practică Romtelecom - Pagina 33
Practică Romtelecom - Pagina 34
Practică Romtelecom - Pagina 35
Practică Romtelecom - Pagina 36
Practică Romtelecom - Pagina 37
Practică Romtelecom - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Practica Romtelecom.doc

Te-ar putea interesa și

Comunicarea pe internet la SC Romtelecom SA

INTRODUCERE În ziua de azi nimeni nu se mai miră când aude de Internet. Dimpotrivă. Acest termen aproape necunoscut publicului larg în urmă cu...

Anchetă asupra serviciilor oferite de centralele digitale și de salariații Romtelcom

I. Cum comentati alegerea colectivitatii supuse prezentei cercetari? Pot fi extrapolate rezultatele obtinute asupra intregii populatii? Dupa...

Comportament Organizațional - Romtelecom

CAPITOLUL 1. Prezentarea generală a organizaţiei 1.1. Tradiţie şi repere istorice Prezentă de mai mult de 75 de ani pe piaţa românească,...

Strategii ale Mixului de Marketing în Cadrul Firmelor Prestatoare de Servicii - SC Romtelecom SA

INTRODUCERE Lucrarea realizată vizează deciziile și procesele legate de strategiile mixului de marketing care sunt printre cele mai importante...

Romtelecom

SCURT ISORIC Cu toate ca primele linii telefonice au fost infiintate intre anii 1881-1883, mai intai in Transilania apoi in Bucuresti, ROMTELECOM...

Practică marketing la Romtelecom

CAPITOLUL I. 1.PREZENTAREA FIRMEI SC ROMTELECOM SA "Cheltuieşte-ţi banii cu cap!" 1.1.Scurt istoric 1930: se înființează SART ("Societatea...

Telefonia fixă în România

Alternativele utilizatorul român în ceea ce priveşte alegerea unui operator de telefonie fixă Piata romaneasca de telefonie fixa este din ce in ce...

Proiect practică Romtelecom

1. Prezentarea societății 1.1. Forma juridică și obiectul de activitate Societatea Națională de Telecomunicații ROMTELECOM S.A. a fost...

Ai nevoie de altceva?