Extras din proiect
1. Prezentarea generală a stagiului de practică
1.1. Identificarea institutiei gazda şi a departamentului unde a fost efectuat stagiul de practica
Instituţia în care am efectuat stagiul de practică este Primăria Municipiului Roman, în cadrul departamentului de contabilitate.
Municipiul Roman este situat la marginea Podişului Moldovenesc, la confluenţa râurilor Moldova şi Siret, pe artera principală de circulaţie a Moldovei, atât feroviar, ca parte a rutei Bucureşti – Suceava – Cernăuţi – Varşovia, cât şi a şoselei de interes european E85, care leagă Polonia şi Ucraina, prin România, de Bulgaria, Turcia, Grecia şi Orientul Apropiat.
Municipiul Roman se află la o distanţă de 325 km faţă de Bucureşti, 40 km de Bacău, 81 km de Iaşi, 47 km de Piatra Neamţ, 101 km de Suceava şi la 90 km de Vaslui.
Municipiul Roman este situat în judeţul Neamţ care face parte din Regiunea de Dezvoltare Nord – Est.
Suprafaţă :Municipiul are o suprafaţă de 3008 hectare din care 1561 ha intravilan.
Populaţie :Populaţia municipiului Roman numără 69.268 locuitori.
Scurt istoric :Ţinutul Romanului reprezintă o adevărată comoară de relicve istorice care dovedesc importanţa acestui centru al Moldovei, vestigii din diferite timpuri (paleolitic, neolitic, etc.) atestând existenţa de milenii a unor aşezări în zonă încă din Epoca Bronzului. Numele oraşului a fost preluat de la domnul Moldovei Roman I Muşat, considerat întemeietorul oraşului.
1.2. Obiectivele departamentului în care se efectuează stagiul de practică
Obiectivele serviciului buget- contabilitate sunt:
1. primeşte şi verifică indicatorii de fundamentare a proiectelor de buget prezentate de unităţile beneficiare de credite;
2. anual, pentru întocmirea bugetului municipal şi de câte ori au loc corecţii şi rectificări de buget, întocmeste proiectul de buget pentru instituţiile de subordonare locală pe baza datelor prezentate de aceştia şi a indicatorilor de bază;
3. anual şi după rectificările şi corecţiile efectuate la bugetul municipal - dacă au loc modificări - transmite bugetul aprobat fiecărei unităţi beneficiare de credit;
4. întocmeşte detalierile la buget pentru capitolele bugetare;
5. lunar primeşte conturile de execuţie ale unităţilor, le verifică, le analizează şi întocmeşte execuţia pe ordonatori în vederea încadrării în prevederea bugetară;
6. trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare încheierii trimestrului, primeşte dările de seamă trimestriale ale unităţilor de subordonare locală;
7. trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare întocmeşte anexa 12 şi anexa l0 la darea de seamă contabilă;
8. verifică existenţa rapoartelor de audit ce însoţesc conturile de execuţie auditate ale unităţilor de subordonare locală;
9. întocmeşte zilnic situaţia denumită la zi a veniturilor încasate şi a plăţilor efectuate precum şi situaţia "limita de credit" necesară la trezoreria municipiului Roman.
10. întocmeşte zilnic dispoziţii bugetare şi ordine de plată pentru plăţile ce se efectuează către ordonatorii terţiari;
11. transcrie detalierea cheltuielilor şi a contului de executie în vederea transmiterii datelor pe suport magnetic către D.G.F.P.C.F.S. pentru toate capitolele de cheltuieli;
12. elaborează şi redactează corespondenţa specifică repartizată biroului.
13. efectuează încasări şi plăţi în numerar pentru persoane fizice şi juridice pe bază de documente legal întocmite;
14. evidenţa analitică şi sintetică a tuturor conturilor, conform Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
15. înregistrează în contabilitate documentele care au stat la baza operaţiunilor contabile, în mod sistematic şi cronologic;
16. întocmeşte ordinele de plată pentru efectuarea de plăţi către furnizori;
17. întocmeşte dispoziţii de plată şi încasare, privind acordarea de avansuri spre decontare şi urmăreşte decontarea acestora;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Raport de Practica - Primaria Municipiului Roman.doc