Sistemul Informational al Intreprinderii Comerciale

Extras din proiect Cum descarc?

Una din caracteristicile societatii moderne este vehicularea uneicantitati mari deinformatii de natura diferita. Expertii tind sa acreditezeideea ca, in prezent, ne aflam in stadiul unei societati informationale inplina dezvoltare. Nivelul de organizare sociala si gradul de agregare alinformatiei, conditioneaza exactitatea si viteza de reactie a subsistemelorsociale, precum si a componentelor lor organizationale la schimbarilerapide de stare ale societatii. Ca urmare, preocuparile pentru optimizareacontinua a comunicariiconstituie un obiectiv principal al proceselor deconducere macro si microeconomica.
O organizatie, privita ca un sistem dinamic si complex, secaracterizeaza prin trei componente:
- un sistem conducator, care este orientat catre luareadeciziilor si repartitia resurselor necesare pentru indeplinirea, la unnivel de performanta asteptat, a obiectivelor organizatiei;
- un sistem informational, care are ca principala atributiedirijarea fluxului de informatie, in conformitate cu nevoile procesuluide conducere; el se mai numeste si sistem informational pentru conducere ;
- un sistem de executie sau sistem condus, care estesubordonat primului sistem si isi subsumeaza eforturile sale cerintelor sistemului conducator.
Conceptul de sistem informational
Componenta a unei organizatii, abordata ca un sistem cibernetic, conducerea poate fi definita ca un proces de ordonare a componentelor acesteia potrivit criteriului concordantei scop - actiune. In cadrul procesului, informatia joaca un rol de legatura intre elementele umane si materiale ale sistemului, fara de care nu ar fi posibil nici un fel de actiune ordonata, subordonata scopului propus.
Corespunzator etapelor unui ciclu al conducerii1, se disting urmatoarele faze (in succesiune): culegerea informatiei de stare - analiza - elaborarea informatiei de comanda -actiunea. Aceasta pune in evidenta faptul ca esenta conducerii o constituie insusi procesul de transformare a informatiei de stare in informatie de comanda si transmiterea acesteia intre nivelul conducator si cel condus. Sub aspect conceptual, atributul informational se refera la tot ce inseamna informatie si, mai ales, la valorificarea si transportul ei la utilizatori. Existenta si calitatea informatiilor este indispensabila realizarii atributelor conducerii, iar unitatea sistemului informational determina nivelul
de performanta al acesteia. Sistemele informationale au existat, intr-o forma sau alta, pe toate treptele dezvoltarii societatii omenesti, informarea constituind o conditie fundamentala a realizarii oricarui proces managerial, in calitatea sa de
proces de insusire si transmitere a informatiilor. Considerat ca o
componenta manageriala, aspectul informational al conducerii se exprima
prin acest sistem.
Aparitia si evolutia sistemelor informationale se reflecta prin
intermediul urmatoarelor momente semnificative atinse de procesele de
conducere, productive si informationale:
- aparitia nevoii de a conduce, care a constituit o premisa
esentiala a existentei sistemelor informationale; pe masura dezvoltarii
productiei materiale acestea au cunoscut noi dimensiuni iar succesele
numeroaselor personalitati conducatoare, din istoria societatii, s-au datorat
unor sisteme informationale bine concepute si organizate;
- aparitia primelor sisteme informationale, special organizate, in
primele decenii ale secolului XX;
- consolidarea sistemelor informationale, in a doua jumatate a
secolului nostru, ca urmare a dezvoltarii mijloacelor automatizate de
prelucrare a datelor.
In acest context, un sistem informational vizeaza atat aspectul
organizatoric al acestuia, cat si cel tehnic.
Realizarea unei informari complete si de calitate, precum si
valorificarea integrala a informatiei poate fi posibila doar in cadrul unui
sistem conceput ca un ansamblu integrat2, care cuprinde: proceduri,
metode si mijloace folosite atat pentru generarea si pastrarea datelor, cat si
pentru transformarea lor in informatii, inclusiv echipamente, asigurarea cu
programe, operatiile executate de om sau cu mijloace tehnice, datele
structurate pe criterii de eficienta, ca si metodele de folosire rationala a lor.
Prin urmare, un sistem informational reprezinta un ansamblu
complex, organizat de oameni, masini, programe, procedee si activitati
practice, concretizate in compartimente cu legaturi informationale, alcatuind
cadrul organizatoric prin intermediul caruia se elaboreaza si se folosesc
informatiile. Altfel spus, sistemul informational constituie un angrenaj care
procura informatiile, le transforma intr-o forma susceptibila de a fi utilizate
de fiecare treapta de conducere, transmite si prelucreaza deciziile,
urmareste efectele aplicarii acestora, atat in timpul executiei, cat si dupa
terminarea actiunii lor.
In Romania, cercetarea si proiectarea sistemelor informationale a
inregistrat in ultimii ani progrese semnificative. Se poate vorbi, in prezent,
de incercarea conturarii unei conceptii proprii in acest domeniu. Cu toate
acestea, experienta practica in intreprinderile comerciale a aratat ca, de
multe ori, analizele s-au limitat la abordarea partiala a unui sistem
informational, precum descrierea suportilor de informatie, a documentelor
folosite sau procedeelor de prelucrare, facandu-se abstractie de ideea de
sistem. Tinand seama de efectele negative ale unei asemenea maniere de
abordare, este obligatoriu de semnalat faptul ca numai abordarea integrata
a sistemului informational conduce la ceea ce se defineste drept
management complex si complex in firmele comerciale romanesti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sistemul Informational al Intreprinderii Comerciale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!