Statistică regională - indicele dezvoltării umane

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Contabilitate
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 3962
Mărime: 1.29MB (arhivat)
Publicat de: Gherasim Mitroi
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Branzan Oana

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. Indicatorii dezvoltării durabile 2
  3. Capitolul 1. Indicele dezvoltarii umane 4
  4. INDICELE DEZVOLTARII UMANE
  5. pentru Regiunea 8 Bucuresti pe anul 1996 5
  6. INDICELE DEZVOLTARII UMANE
  7. pentru Regiunea 8 Bucuresti pe anul 1998 6
  8. Capitolul 2 Evaluarea saraciei 8
  9. Indicele de concentrare Gini (IG) 8
  10. Indicele de concentrare Gini (IG) pentru regiunile Bucuresti si 5-Vest
  11. in perioada 1995 – 2000 10
  12. Indicele de concentrare Gini (IG) pentru regiunile 8 Bucuresti si 5 Vest
  13. in perioada 2000 – 2002 10
  14. Capitolul 3 Determinarea ratei saraciei dupa transferul social 13
  15. RATA DE DEPENDENTA A VARSTNICILOR (RDV) in
  16. judetul Hunedoara in anul 2007 16
  17. RATA SARACIEI PE SEXE (F/M)/Rata saraciei pe sex feminin in
  18. judetul Hunedoara in anul 2007 18
  19. PIB/locuitor, pe regiuni 19
  20. Bibliografie

Extras din proiect

INTRODUCERE

Indicatorii dezvoltării durabile

Monitorizarea tendinţelor dezvoltării folosind şi indicatori situaţi în afara activităţii economice precede formularea principiilor dezvoltării durabile şi s-a afirmat paralel cu procesul de definire a strategiilor de dezvoltare durabilă elaborate sub egida Naţiunilor Unite şi, respectiv, a Uniunii Europene. Astfel de instrumente de monitorizare au fost produse de o varietate de instituţii, de la întreprinderi sau formaţiuni ale societăţii civile, grupuri de experţi sau centre de cercetare până la administraţii locale, guverne naţionale, organizaţii interguvernamentale sau instituţii financiare internaţionale.

Amploarea acestor eforturi, care s-au intensificat în ultimii ani atât la nivel naţional cât şi în formule multinaţionale colaborative, reflectă nevoia percepută de a dispune de astfel de instrumente, de a acoperi o plajă diversă de aplicaţii şi de a depăşi o seamă de dificultăţi metodologice. Diferenţele, încă notabile, dintre modalităţile de construcţie, stadiul de dezvoltare şi gradul de utilizare efectivă a unor seturi coerente de indicatori ilustrează complexitatea sarcinii de a regăsi compatibilităţi reale între abordările empirice şi normative din domeniile distincte care se integrează în conceptul dezvoltării durabile: economia, societatea şi capitalul natural. În aceste condiţii, aspectele metodologice, aflate încă într-o fază de fundamentare teoretică, sunt preluate dinamic în procesul de dezvoltare a aplicaţiilor de raportare statistică.

Convenirea unui set de indicatori acceptaţi ai dezvoltării durabile, inclusiv reflectarea în sistemul conturilor naţionale, prin instrumentele contabilităţii mediului, a factorilor ecologici şi sociali ai dezvoltării, constituie în continuare un subiect de preocupare prioritară din partea Oficiului de Statistică al Comunităţilor Europene (Eurostat), Comisiei Economice ONU pentru Europa (UNECE) şi Organizaţiei pentru Colaborare şi Dezvoltare Economică (OCDE). România, prin Institutul Naţional de Statistică, este angajată în mod activ în acest proces. În faza actuală Institutul Naţional de Statistică transmite la Eurostat un sistem parţial de indicatori, integrat în sistemul european aldezvoltării durabile, în funcţie de datele disponibile. În această etapă sursele de date pot fi perfecţionate printr-o directă şi eficientă cooperare inter-instituţională, în special pentru cuantificarea elementelor capitalului uman şi social şi a capacităţii de suport a ecosistemelor naturale. Sistemul actual folosit pentru monitorizarea implementării

Strategiei pentru Dezvoltare Durabilă a UE reînnoite (2006) recunoaşte în mod explicit existenta acestor probleme şi recomandă statelor membre să-şi revizuiască în continuare sursele de date pentru seturile de indicatori pentru a le asigura calitatea, nivelul de comparaţie şi relevanţa în raport cu obiectivele Strategiei UE. Unul dintre punctele nodale ale Strategiei pentru Dezvoltare Durabilă reînnoite a UE îl reprezintă instituirea unui proces reglementat de monitorizare şi raportare care să armonizeze cerinţele naţionale specifice ale statelor membre cu nevoile de coordonare şi sinteză la nivelul instituţiilor Uniunii. S-a stabilit ca obiectivele de atins şi instrumentele de măsurare a performanţelor economice în raport cu responsabilităţile sociale şi de mediu să fie definite printr-un dialog constructiv angajat de Comisia Europeană şi de fiecare stat membru al UE cu comunitatea de afaceri, partenerii sociali şi formaţiunile relevante ale societăţii civile. Comisia Europeană, cu asistenţa grupului de lucru pentru indicatorii dezvoltării durabile, a fost însărcinată să continue dezvoltarea setului de indicatori pentru a îmbunătăţi omogenitatea raportării.

O primă versiune a acestui set de indicatori a fost folosită pentru primul raport de evaluare (2007) a Strategiei UE reînnoite. În forma sa curentă, mecanismul de monitorizare evidenţiază anumite categorii de indicatori aflate încă în stadiul de dezvoltare.

Setul existent de indicatori este considerat adecvat pentru monitorizarea ţintelor cantitative ale Strategiei UE, dar incomplet sau insuficient pentru urmărirea şi evaluarea obiectivelor calitative (de exemplu, buna guvernare). Structura de indicatori produsă de Eurostat pentru primul raport de monitorizare a Strategiei UE reînnoite asociază fiecărei dimensiuni strategice un indicator reprezentativ (Nivel 1), un set de indicatori pentru obiectivele operaţionale subordonate (Nivel 2) şi indicatori descriptivi ai domeniilor de intervenţie pentru politicile asociate (Nivel 3).

Un set suplimentar de indicatori în afara acestei structuri (indicatorii contextuali) este inclus pentru fenomenele greu de interpretat normativ sau al căror răspuns la intervenţii rămâne neidentificat. În conformitate cu deciziile adoptate de Consiliul European, statele membre ale UE au obligaţia să-şi creeze forme de suport instituţional adecvate pentru coordonarea dezvoltării şi utilizării instrumentelor statistice de monitorizare şi pentru revizuirea periodică (la 2 ani) a fiecărei Strategii Naţionale, într-un mod congruent cu efortul de sistematizare a raportărilor asupra implementării Strategiei pentru Dezvoltare Durabilă la nivelul Uniunii Europene.

Este vorba, prin urmare, de un proces continuu, în care revizuirea la intervale scurte a Strategiilor Naţionale şi a Strategiei UE reduce marja de eroare în privinţa evaluării resurselor necesare pentru implementarea obiectivelor convenite.

Pentru urmărirea şi verificarea implementării prezentei Strategii Naţionale se va crea şi întreţine un sistem naţional de indicatori statistici ai dezvoltării durabile, armonizat şi congruent cu sistemul relevant de indicatori utilizat la nivelul UE, pentru monitorizarea progreselor naţionale în raport cu Strategia pentru Dezvoltare Durabilă a UniuniiEuropene. Colectarea şi prelucrarea informaţiilor de încredere, cuantificate şi actualizate regulat, agregate la nivelul indicatorilor de dezvoltare durabilă, va permite măsurarea performanţelor în atingerea obiectivelor stabilite de Strategie şi raportarea corectă asupra rezultatelor. Se are în vedere operaţionalizarea a două tipuri de indicatori:

- Indicatorii naţionali de dezvoltare durabilă, focalizaţi pe priorităţile-cheie exprimate prin ţinte cuantificabile care să permită, totodată, compararea performanţelor naţionale cu cele ale partenerilor internaţionali şi cu obiectivele Strategiei pentru Dezvoltare Durabilă a UE reînnoite. Acest set de indicatori se va baza pe rezultatele grupului de lucru Eurostat-UNECE-OCDE şi va fi reactualizat în permanenţă.

- Indicatorii de progres ai Strategiei Naţionale pentru Dezvoltare Durabilă a României, acoperind întregul pachet de politici pe care aceasta le generează, inclusiv a celor ce nu sunt cuprinse în Strategia UE. În acest mod, toate politicile vor forma obiectul monitorizării, urmărind responsabilizarea decidenţilor politici şi permiţând opiniei publice să evalueze succesul acţiunilor întreprinse.

Preview document

Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 1
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 2
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 3
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 4
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 5
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 6
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 7
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 8
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 9
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 10
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 11
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 12
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 13
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 14
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 15
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 16
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 17
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 18
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 19
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 20
Statistică regională - indicele dezvoltării umane - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Statistica Regionala - Indicele Dezvoltarii Umane.doc

Te-ar putea interesa și

Geneza Uniunii Europene

Introducere Împreună spre o Europă unită! Procesul de integrare reprezintă una dintre cele mai discutate probleme ale vremii. Pe măsură ce...

Considerente privind Populația și Piața Muncii

Capitolul 1. Considerente privind populaţia şi piaţa muncii 1.1. Populaţia, oferta şi cererea de forţă de muncă Resursele umane, prin...

Politici de Ocupare a Forței de Muncă

INTRODUCERE Lucrarea de faţă tratează politicile şi programele elaborate în domeniul ocupării forţei de muncă în România, acestea urmărind...

Proiect Economie

INTRODUCERE În practica statisticii internationale s-au folosit multiple metode de comparare, câstig de cauza având, în principal, compararea...

Despre Mercosur

MERCOSUR a fost fondata în 26 martie 1991 de Brazilia, Argentina, Uruguay si Paraguay, în urma semnarii Tratatului de la Asunción, tratat dezvoltat...

Grupări regionale din America Latină

CAPITOLUL I 1.1. Aprecieri cu caracter general Integrarea poate fi definita ca o reuniune a unor parti într-un întreg. Din punct de vedere al...

Raport de țară - Portugalia

Introducere În primul capitol al proiectului intitulat “Raport de ţară: Portugalia” am realizat o scurtă prezentare a ţării, ce cuprinde aspecte...

Dezvoltare durabilă

Capitolul 1. DEZVOLTAREA DURABILĂ EUROPEANĂ (A gândi global şi a acţiona local) 1. ASPECTE GENERALE Definiţie: Forma de creştere economică...

Ai nevoie de altceva?