Studiu de caz Privind Balanța Scorecard

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Contabilitate
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 44 în total
Cuvinte : 10960
Mărime: 61.25KB (arhivat)
Publicat de: Cristobal Mitroi
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA „1 DECEMBRIE” ALBA IULIA FACULTATEA DE ŞTIINŢE

Cuprins

  1. 1. MOTIVAŢIA, IMPORTANŢA ŞI METODOLOGIA CERCETĂRII 3
  2. 1.1. STADIUL ACTUAL DE CUNOAŞTERE 3
  3. 1.2. OBIECTIVELE CERCETĂRII 4
  4. 1.3. METODELE ŞI TEHNICILE UTILIZATE 4
  5. 1.4. DESCRIERES ETAPELOR PROCESULUI DE CERCETARE 5
  6. 1.5. IMPORTANŢA CERCETĂRII PENTRU PROCESUL DE CUNOAŞTERE 6
  7. 2. ABORDARE TEORETICĂ A UNUI NOU INSTRUMENT DE MĂSURARE A PERFORMANŢEI 6
  8. 2.1. REPERE ISTORICE 6
  9. 2.2. ELEMENTE TERMINOLOGICE 8
  10. 2.3. IMPLEMENTAREA METODEI ÎN ACTIVITATEA PRACTICĂ 9
  11. 2.3.1. Conectarea BSC la intenţia strategică 12
  12. 2.3.2. “Hărţile strategiei” 14
  13. 2.3.3. BSC – instrument managerial 16
  14. 3. PRACTICA 17
  15. 3.1. PREZENTAREA FIRMEI 17
  16. 3.2. REFLECTAREA ÎN CONTABILITATEA DE GESTIUNE A COSTURILOR ÎNREGISTRATE LA SC KRONOSPAN SA SEBEŞ 27
  17. 3.3. PRINCIPIILE DE IMPLEMENTARE A UNUI BALANCED SCORECARD 37
  18. 4. CONCLUZII 41

Extras din proiect

1. MOTIVAŢIA, IMPORTANŢA ŞI METODOLOGIA CERCETĂRII

STADIUL ACTUAL DE CUNOAŞTERE

“Managerul nu va fi niciodată capabil să preia toate faptele de care are nevoie. Cele mai multe decizii sunt bazate pe cunoştinţe incomplete – atât din cauză că informaţia nu este disponibilă, cât şi pentru că aceasta costă prea mult , în timp sau bani. Nu este nimic mai perfid sau mai dureros, mai comun, decât prezumţia de a aştepta fundamentarea precisă a deciziilor, bazată pe informaţie grosieră şi incompletă.”(Peter Drucker).

Liderii organizaţiilor moderne se confruntă cu o serie de provocări, generate, în primul rând, de caracterul foarte dinamic al lumii în care trăim.

O primă provocare în această abordare constă în capacitatea echipei de conducere a organizaţiei de a cunoaşte (evalua) situaţia reală (pulsul) în orice moment şi de a răspunde în felul acesta la întrebarea: “Ne mişcăm în direcţia care trebuie?”.

O a doua provocare constă în capacitatea aceleiaşi echipe de conducere de a impune direcţia de evoluţie a organizaţiei, cu alte cuvinte, de a “cârmi” organizaţia în direcţia care trebuie.

Din cele de mai sus rezultă că organizarea şi conducerea contabilităţii de gestiune reprezintă un factor important dar nu suficient în pilotajul unei entităţi. Aşadar pentru măsurarea performanţei unei companii este necesar să recurgem nu numai la rezultatele financiare, deoarece “este ca şi cum s-ar încerca aducerea în campionat a unei echipe care câştigă prin rezultate trecute” , ci “la o viziune globală a interdependenţelor dintre parametrii interni şi externi, cantitativi şi calitativi, tehnici şi umani, fizici şi financiari ai gestiunii.” Prin urmare, utilizatorii trebuie să apeleze la performanţa globală a companiei. Aceasta constituie oglinda viitorului, “unde se află rezultatele” şi a trecutului, “unde sunt problemele”.

Astfel, în anul 1992, răspunzând acestor provocări, profesorii universităţii americane Harvard, Robert S. Kaplan şi David P. Norton au propus într-un articol publicat în Harvard Business Review (HBR), un nou sistem de evaluare a performanţelor organizaţiilor, denumit “Balanced Scorecard (BSC)”.

Performanţa întreprinderii se realizează prin “prin echilibrarea şi intercondiţionarea a patru forţe: eficienţa proceselor de producţie, satisfacerea acţionarilor (a tuturor aporturilor de fonduri), satisfacerea clienţilor, capacitatea întreprinderii de creştere şi dezvoltare, gradul de inovare, de utilizare a oportunităţilor. Aceasta este dimensiunea structurală a firmei formată de oameni, sisteme şi proceduri”.

OBIECTIVELE CERCETĂRII

Cercetarea noastră are în vedere studiul unui nou instrument de măsurare a performanţei, atât din punct de vedere teoretic cât şi practic. Am avut în vedere “traiectoria” acestui instrument încă din momentul apariţiei sale până în prezent. Am constatat că, deşi aplicarea balanţei scorecard în practică prezintă avantaje vizibile, entităţile româneşti nu consideră necesară şi oportună utilizarea acesteia. În ţara noastră, aceasta nu îşi are, încă, clar stabilite regulile şi modul de implementare în practică, şi ca atare, este foarte puţin întâlnită.

Aplicarea acestui instrument relativ nou prezintă avantaje pe care am căutat să le reliefăm şi sperăm noi că am şi reuşit. Spre deosebire de metodele utilizate, mai mult sau mai puţin, în prezent, Balanced scorecard reprezintă un instrument “performant” de măsurare al performanţei. Acesta are în vedere nu numai performanţa din punct de vedere sau financiar, ci performanţa la nivel global.

Pe parcursul întregii lucrări, am încercat să prezentăm metoda şi mai ales etapele implementării acesteia într-o entitate economică. Am urmărit, de asemenea, avantajele oferite de aceasta.

Preview document

Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 1
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 2
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 3
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 4
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 5
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 6
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 7
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 8
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 9
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 10
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 11
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 12
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 13
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 14
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 15
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 16
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 17
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 18
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 19
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 20
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 21
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 22
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 23
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 24
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 25
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 26
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 27
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 28
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 29
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 30
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 31
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 32
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 33
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 34
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 35
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 36
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 37
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 38
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 39
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 40
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 41
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 42
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 43
Studiu de caz Privind Balanța Scorecard - Pagina 44

Conținut arhivă zip

  • Studiu de caz Privind Balanta Scorecard.doc

Alții au mai descărcat și

Sistem Expert Contabil

REVIEW Intelligent systems and interfaces Authors: Horia-Nicolai Teodorescu Daniel Mlynek Abraham Kandel Hans-Jurgen Zimmermann The field...

Considerații privind aplicarea metodei target-costing în cadrul companiei SC Elit Cugir SRL

1. ASPECTE TEORETICE PRIVIND METODA TARGET-COSTING 1.1. Definirea metodelor de calculaţie a costurilor Metoda de calculaţie a costurilor...

Rezultatul Exercițiului

Elaborarea acestui proiect are ca scop sustinerea examenului de atestat,prin care se dovedeste nivelul elevat de cunostiinte acumulate în cei 4 ani...

The Balanced Scorecard

1. Despre balanced scorecard sau tabloul de bord echilibrat (prospectiv) Conceptul de balanced scorecard sau tablou de bord echilibrat a fost...

Contabilitatea Subventiior Guvernamentale

Evaluarea este procesul prin care se determina valorile la care structurile situatiilor financiare vor fi recunoscute in bilant si in contul de...

Contabilitate de gestiune avansată

CONTABILITATE SI CONTROL DE GESTIUNE Cap.1. CONTABILITATE DE GESTIUNE SI POZITIONAREA STRATEGICA A ENTITATII 1.1.Abordari teoretice actuale...

Control de Gestiune

CAPITOLUL 1 CONSIDERATII GENERALE ASUPRA CONTROLULUI DE GESTIUNE 1.1. Notiunea de control al unei organizatii Activitatile economice si sociale...

Te-ar putea interesa și

Studiu asupra managementului vânzărilor la SC Bart impex SRL

Introducere Ideea realizării unui studiu privind managementul vânzărilor, mai corect a posibilităţilor de raţionalizare a acestuia a fost...

Ai nevoie de altceva?