Tehnici de Contabilitate Creativa si Impactul Acestora asupra Firmei

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Definirea conceptului de contabilitate creative
2. Factori care au generat nevoia de creativitate contabila
3. Tehnici de contabilitate creativa 
4. Efectele folosirii tehnicilor creative
5. Tehnici de contabilitate creativa si impactul acestora asupra firmei
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Tehnici de contabilitate creativa si impactul acestora asupra firmei
1. Definirea conceptului de contabilitate creativa
Contabilitatea a fost calificata ca: "arta de a truca un bilant"; "arta de a calcula beneficiile"; "arta de a prezenta un bilant", "arta de a pune banii deoparte".
Conceptul de contabilitate creativa se utilizeaza, de regula, pentru a descrie procesul prin care profesionistii contabili isi folosesc cunostintele in scopul manipularii cifrelor incluse in conturile anuale.
In literatura de specialitate au fost formulate o serie de definitii conferitecontabilitatii creative:
o "ansamblul tehnicilor, optiunilor si libertatilor lasate de textele contabile care, fara a se indeparta de la norme si de la exigentele contabile, permit conducatorilor de intreprinderi posibilitatea de a jongla rezultatul sau de a modifica aspectul documentelor contabile de sinteza".
o "un ansamblu de procedee vizand modificarea nivelului rezultatului (crestere sau reducere) sau a prezentarii situatiilor financiare, fara ca aceste obiective sa se excluda mutual".
o "o maniera de utilizare a regulilor, insa flexibilitatea si imprecizia acestor reguli fac ca situatiile financiare sa fie diferite de cele care ar fi rezultat prin respectarea stricta a regulilor".
o "instrument de ameliorare a conturilor anuale, un suport si o consecinta a ingineriei financiare si fiscale".
o "tehnica de prezentare a conturilor anuale ale societatilor, permitand afisarea unei imagini mai favorabile a rezultatelor si bilantului".
o "transformarea "cifrelor contabile" din ceea ce sunt ele de fapt in ceea ce preparatorii doresc, pentru a obtine avantaje din regulile existente sau din ignorarea unora sau a tuturora".
B. Colasse aminteste ca sub conceptul de contabilitate creativa sau "imaginativa" se desemneaza "practicile de informare contabila adesea la limita legalitatii a anumitor intreprinderi care "jucandu-se" cu reglementarea si normalizarea, cauta sa "infrumuseteze" imaginea pe care le-o confera contabilitatea situatiilor si performantelor economice si financiare".
Din aceste definitii decurg urmatoarele concluzii:
a) in primul rand, contabilitatea creativa are ca obiect modificarea prezentarii conturilor, in mod esential in vederea ameliorarii, dar cateodata si in vederea "deteriorarii", mai ales atunci cand este vorba de minimizarea rezulatului, spre exemplu pentru a eluda anumite exigente fiscale.
b) in al doilea rand, interesul se manifesta in egala masura atat pentru intreprindere, cat si pentru conducatorul ei. La nivelul intreprinderii, contabilitatea creativa vizeaza in principal minimizarea sarcinii de impozit, reducerea vizibilitatii politice si a constrangerilor financiare externe. La nivelul conducatorului, ea poate avea ca obiectiv cresterea remunerarii sale, prevenirea unor "raiduri" bursiere, sau de a permite o mai buna comunicare cu actionarii.
Contabilitatea creativa nu incalca legea si normele contabile. Ea respecta litera, dar, evident, nu si spiritul acestora.
Potrivit teoreticienilor contabilitatea creativa are un caracter negativ, si este din ce in ce mai raspandita.
2. Factori care au generat nevoia de creativitate contabila
Printre factorii care permit proliferarea fenomenelor de contabilitate creativa putem aminti:
o acuitatea concurentei intr-un context de criza; 
o factori de conjunctura: degradarea rezultatelor si a situatiei financiare;
o nevoia de finantare: fonduri proprii insuficiente, necesitatea de a respecta anumiti indicatori (rata indatorarii, rezultatul pe actiune); 
o presiunea crescuta asupra intreprinderilor in vederea comunicarii rezultatelor "infrumusetate", venita mai ales din partea investitorilor si analistilor; dorinta de a asigura un curs stabil la lansarea societatilor private in dorinta de a fi cotate.
o Alti factori: insuficienta normelor contabile, eterogenitatea referentialelor si armonizarea in curs care se traduce prin spatiu de libertate si de decizii lasate de catre fiecare organism normalizator.
3. Tehnici de contabilitate creativa 
Se pot identifica, fara a ne limita, o serie de tehnici creative, astfel:
1) regulile contabile permit companiilor sa aleaga intre diferite metode de contabilizare. De exemplu, referentialul international permite contabilizarea costurilor indatorarii utilizand cele doua metode: metoda capitalizarii si metoda rezultatului. Astfel, o companie poate sa aleaga politica contabila care ofera o imagine perfecta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici de Contabilitate Creativa si Impactul Acestora asupra Firmei.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!