Proiecte pentru domeniul Crestinism

ppt

Biserici, Manastiri si Schituri din Romania

Bisericile de lemn din Maramures, se disting intre celelalte biserici de lemn din Transilvania. Acestea se intalnesc in vechiul Maramures, o regiune cu o identitate inca puternic definita de limitele sale geografice naturale. In aceste limite este necesar sa fie incluse si un numar de biserici aflate de cealalta parte a raului Tisa, din partea de nord, aflata astazi in Ucraina. Bisericile de lemn din Budesti Josani, Desesti, Barsana, Poienile Izei si Ieud Deal se afla in Maramuresul istoric, cele de la Surdesti si Plopis sunt din vechea Tara a Chioarului, iar biserica Sf. Arhangheli din Rog... vezi detalii

docx

Hristologia la Adventistii din Ziua a Saptea

Adventistii de ziua ,,a saptea" au aparut in prima jumatate a secolului trecut. Doctrina sa are ca punct central apropiata venire a lui Hristos, care va intemeia o imparatie de o mie de ani pe pamant. Biserica crestina din primele veacuri, impartasea credinta in parusie, dar nu era de acord ca Hristos va intemeia o imparatie pe pamant, ci una cereasca, iar durata acestei imparatii de o mie de ani era privita simbolic. Milenistii sau hiliastii de atunci au fost socotiti eretici si tratati ca atare.Pe masura ce secolele treceau si venirea lui Hristos ,,intarzia", sperantele in pa... vezi detalii

doc

Sarbatorile Crestine si Homo Festivus - Tendinte Sectare de Eliminare a Sarbatorii

Argument ,,Pentru noi e sarbatoare toata viata, pentru ca suntem convinsi ca Dumnezeu este langa noi totdeauna si in orice loc. Lucram pamantul laudand pe Dumnezeu ; calatorim pe mare, inaltand laude lui Dumnezeu; si ne ducem si cealalta vietuire cu gandul la Dumnezeu" . S-a spus ca principala categorie asupra careia trebuie sa se aplice meditatia filosofica e timpul. Mai mult decat intinderea spatiului, problemele puse de trecerea timpului au desteptat gandul filosofic. Ecclesiastul, de exemplu, e impresionat de spectacolul petrecerii lucrurilor, ceea ce l-a facut sa intoneze ... vezi detalii

doc

Spiritismul

Introducere Spiritismul este cea mai veche, mai raspandita si mai primejdioasa dintre doctrinele si practicile ocultiste. De fapt, toate religiile ocultiste sunt niste religii surogat, care se vor raspunsuri la aporiile elementare ale lumii contemporane si isi contureaza propriul mesaj pe baza motivatiilor, a modului de viata si a argumentelor societatii contemporane . Luandu-si numele de la pretinsa comunicare cu spiritele (sufletele) mortilor, spiritismul este o practica oculta a carei origine se pierde in negura vremurilor, fiind intalnita la toate popoarele din vechime. Vechiul Testam... vezi detalii

docx

Raportul dintre Etica si Morala Crestina - Probleme si Perspective

Invataturile crestinismului biblic il deosebesc de alte religii. Crestinismul biblic, credinta descrisa pe paginile Noului Testament este unica deoarece Hristos este unic. Lucrarea sa a fost unica si Scripturile care descriu aceasta lucrare sunt unice. Multe carti s-au scris despre religie. Unele s-au straduit sa arate ca toate religiile sunt esentialmente la fel, ca ele sunt doar cai care duc la acelasi Dumnezeu. Dar, conform Bibliei, nu toate religiile duc la Dumnezeu. Exista diferente esentiale, de neevitat, intre principiile crestinismului biblic si invataturile islamului, ale hinduismu... vezi detalii

doc

Administrarea Sfintei Taine a Cununiei

1. Vechimea si importanta casatoriei Casatoria este socotita cea mai veche institutie a dreptului divin, fiindca ea a luat fiinta - asa cum reiese din Sfanta Scriptura - odata cu crearea primilor oameni Adam si Eva. Intr-adevar, asa cum se refera in Facere, capitolele I si II, dupa ce Dumnezeu a facut pe om a vazut ca "nu este bine sa fie omul singur" si de aceea i-a facut ajutor potrivit pentru el, facand in acest scop pe femeie cu os din oasele lui Adam si carne din carnea lui (Facere 3, 23). I-a unit apoi asa incat sa fie amandoi ca un trup (Facere 2, 24) si, binecuvantandu-i,... vezi detalii

doc

Sacrul in Literatura Religioasa

ARGUMENT In analiza operei lui Tudor Arghezi, critica literara a subliniat originalitatea si forta expresiei poetice a celui mai mare poet roman al secolului XX. Problema religiozitatii reprezinta axul central al tuturor exegezelor, fiind abordata fie prin disocierea poeziei mistice de cea religioasa cu scopul observarii unor teme religioase in lirica argheziana ?i a limbajului poetic religios in viziunea lui Eugen Lovinescu, fie in spiritul teologiei negative cu trimiteri la Pseudo-Dionisie Areopagitul ?i scriitorii expresionisti germani ca la Ov. S. Crohmalnicenu in cursul consacrat poez... vezi detalii

docx

Iezechiel - Perspectiva Ortodoxa

I. Introducere: 1.1 Etimologia cuvantului profet si profetism: Cuvantul profet (???????? ) deriva de la ???????? si inseamna mai intai a vorbi pentru altul, in locul altuia sau mai bine zis, a fi interpret al cuvintelor altuia. Dupa o alta sursa, cuvantul profet, este alcatuit din grecescul pro si phemi, insemnand: a vorbi in numele cuiva La Sfintii Parinti si Scriitori Bisericesti, Sfantul Ioan Gura de Aur, Sfantul Grigorie cel Mare, Sfantul Vasile cel Mare, cuvantul profet inseamna "prezicator al viitorului" In limba ebraica, cuvantul profet se exprima prin termenul nabi, ... vezi detalii

doc

Iubirea Slujitoare - Modelul Iisus Hristos

PRELIMINARII Unitatea capitolului 13, bogat in continutul doctrinar, de o rara simplitate lingvistica, prezentat sub forma unui dialog familial, dar esential, reiese din paralela intre tradarea lui luda si lepadarea lui Petru (versetele 36-38). Se insista, de asemenea, asupra expresiei proprii sfantului Ioan ,,Adevarat, adevarat va spun voua" plasata in puncte cheie din diviziunea interna a textului (versetele 16.20.21.38) si in pericopa centrala (versetele 18-20). Din ansamblul structurii reiese ca versetele 31-38 sunt concluzia logica a acestui capitol, determinandu-i compozitia in ... vezi detalii

doc

Venerarea Sfintilor in Ortodoxie

INTRODUCERE In centrul lumii create, ca si o coroana a ei este pus omul zidit de Dumnezeu dupa chipul sau cel vesnic viu. Omul face legatura intre Dumnezeu si creatie, el are misiunea de a se hrani euharistic din ea, iar, pe de alta parte, de a o sfinti, de a o face templu al lui Dumnezeu. Omul participa la libertatea si infinitatea absoluta a lui Dumnezeu, el devine dumnezeu dupa har, ajunge conform Fiului lui Dumnezeu, se innoieste purtand chipul omului ceresc vesnic si se preface din slava in slava in acelasi chip. Indumnezeirea, ca infiere prin har concentreaza deci, esenta antropolo... vezi detalii

doc

Sfantul Serafim de Sarov

INTRODUCERE Dumnezeu nu este obiectul vreunei stiinte, iar teologia se deosebeste fundamental de gandirea filosofilor. Teologul nu il cauta pe Dumnezeu asa cum un om ar cauta un obiect, ci se lasa cuprins de El asa cum cineva se lasa cuprins de o persoana. Si totusi, pentru ca a fost totusi mai intai gasit de Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu am putea spune, a purces sa-l caute printr-o intalnire revelatoare, el Il poate apoi cauta pe Dumnezeu asa cum cineva ar cauta o prezenta cu intreaga sa fiinta, dar si cu intreaga sa minte. Dumnezeul teologiei este un "Tu:; El este Dumnezeul Cel viu a... vezi detalii

doc

Influenta Bizantina in Moldova si Tara Romaneasca in Viziunea lui Alexandru Elian

1. ARGUMENT Alexandru Elian constituie o personalitate complexa, care starneste admiratia pe parcurs ce incerci sa cuprinzi ceea ce a adus, prin eforturile sale, literaturii noastre. Scrisul sau este variat, imbracand forma traducerilor, a studiilor de istorie a Bizantului, a articolelor despre oameni de cultura de o importanta vitala pentru noi. Variatia aceasta si capacitatea de a alcatui lucrari atat de diverse, dar foarte bine documentate, indica si valoarea pe care acest istoric si bizantinolog a avut-o. Se remarca mai ales, in studiile sale, unghiul inedit din care priveste eveniment... vezi detalii

doc

Omilia Catre Tineri a Sfantului Vasile cel Mare

Anul 2009 a fost dedicat de Sfantul Sinod al BOR comemorarii si pomenirii parintilor capadocieni, prilej pentru a ne apleca si a redescoperi, macar in parte, acest tezaur de mare pret pentru spiritualitatea ortodoxa, reprezentat de operele lor. Dintre parintii capadocieni, trei s-au remarcat in mod deosebit, atat prin viata duhovniceasca, cat si prin lucrarile lor teologice de mare profunzime, Sfantul Vasile al Cezareei, mare preot, mare liturghisitor, mare pedagog, mare prieten, mare organizator, ceea ce inca din contemporaneitate ii aduce supranumele de ,, cel Mare ", Sfantul Grigori... vezi detalii

doc

Tratatul Despre Preotie al Sfantului Ioan Gura de Aur

Sfantul Ioan Gura de Aur este, indiscutabil, unul din marii Parinti ai primului mileniu crestin si ai Bisericii crestine din totdeauna. S-a nascut in Antiohia, in perioada 344-354 (parerile unanime ale majoritatii specialistilor plaseaza nasterea Sfantului Ioan Gura de Aur cel mai probabil in anul 354), ramane orfan foarte de timpuriu, tatal sau moare curand dupa nasterea sa, beneficiaza de grija, cresterea si educatia mamei sale, Antuza, o femeie foarte virtuoasa si o mama dedicata, fapt care-i aduce pretuirea si admiratia venita chiar din partea paganilor, avand in vedere originea sa, p... vezi detalii

doc

Iisus Hristos ca Arhiereu Dupa Sfanta Scriptura

I. INTRUPAREA FIULUI LUI DUMNEZEU SI RELATIA LUI CU ISTORIA SI COSMOSUL Epistola catre Evrei incepe cu un Prolog (1, 1 - 4), de o inegalabila factura teologica si stilistica, al carui continut defineste, cat se poate de clar, pozitia actuala a Fiului lui Dumnezeu, oferind in numai opt propozitii, Persoanei si misiunii lui Iisus Hristos, ca Fiu, o prezentare, care prin bogatia sa teologica, exegetica ocupa un loc unic in Noul Testament Ca Fiu si expresie absoluta a fiintei Tatalui (1, 3) asa cum e prezentat in prolog, Iisus Hristos este Revelatia prin excelenta; El este superior profetilo... vezi detalii

Hopa sus!