1. Calculul dinamic al betonierei ...pag. 3 1.1 Parametrii geometrici ai betonierei ...pag. 4 1.2 Stabilirea greuta.ii pe pun.i .pag. 5 1.3 Alegerea pneurilor .i determinarea razei dinamice .pag. 6 1.4 Calcularea caracteristicii externe ...pag. 7 1.5 Determinarea vitezei maxime a autobetonierei ...pag. 11 1.6 Determinarea rapoartelor de viteze pag.11 1.7 Determinarea raportului de transmitere din prima treapta .pag. 12 1.7.1 Determinarea celorlalte rapoarte de transmitere din cutia de viteze pag. 12 1.7.2 Determinarea vitezelor corespunzatoare treptelor de viteze ..pag. 13 2. Performan.ele autobetonierei ..pag, 14 2.1 Bilan.ul de putere ..pag. 25 3. Frânarea autobetonierei .pag. 32 4. Stabilitatea autobetonierei .pag. 33 5.Desen Autobetoniera - Vederea Generala .pag. 35
1. CALCULUL DINAMIC AL AUTOBETONIEREI Tema de proiectare prevede o autobetonieră cu masa utilă de 4,8 [m3] , echipată cu un motor MAC cu o putere de 170 [kw] la o tura.ie de 2450 [rot/min] . Prezentul studiu are ca scop analizarea dimensiunilor de gabarit, a parametrilor de putere .i de tura.ie ale unui autovehicul cu caracteristici tehnice apropiate de cele ale autobetonierei date prin tema de proiectare. Astfel se vor prezenta in cele de mai jos datele culese: TATRA PHOENIX TATRA PHOENIX combină .asiul unic TATRA cu o cabină spa.ioasă .i confortabilă, motoare moderne PACCAR MX .i transmisii ZF. Combinând caracteristicile vehiculului TATRA PHOENIX Euro6 cu motor 6×6 cu trac.iune fa.ă cuplabilă .i suprastructura mobilă de betoniere se ob.ine un vehicul cu proiec.ii excelente pentru transportul amestecului de beton în cadrul tuturor lucrărilor de construc.ie. Un vehicul universal face fa.ă în mod eficient traficului pe drumurile locale .i va func.iona fără probleme în condi.iile acelor .antiere în care nu sunt disponibile drumuri tehnologice. Datorită .asiului off-road, se ob.ine o eficienta mai buna a timpului .i, prin urmare, productivitate mai mare a autovehiculului. Designul unic al .asiului TATRA minimizează for.ele de torsiune care afectează negativ orice suprastructură, prin urmare costurile totale de proprietate sunt mai mici decât pentru vehiculele cu axe rigide. 1.1 PARAMETRII GEOMETRICI AI AUTOBETONIEREI Tabel.1 Dimensiuni: Ampatament L 4100 [mm] Ecartament punte fată B1 2100 [mm] Ecartament punte spate B2 1900 [mm] Lungime totală A 8200 [mm] Lă.ime totală D 2550 [mm] Înăl.ime totală H 3600 [mm] Garda la sol c 315 [mm] Consolă fa.ă l1 1650 [mm] Consolă spate l2 1075 [mm] Unghiul de trecere fată ..1 310 [mm] Unghiul de trecere spate ..2 200 [mm] Tabel.2 Mase: Greutate utila Gu 12000 [kg] 117720 [N] Greutate proprie Go 9000 [kg] 88290 [N] Greutate pasageri Gp 150 [kg] 1471,5 [N] Greutate bagaj Gb 20 [kg] 98,1 [N] Greutate Totala Ga 21160 [kg] 207579,6 [N] - greutate 1 persoana = 75kg - greutate 1 bagaj (camion) = 5 kg
1. Untaru, M. Câmpian, V. Seitz, N. Soare, I. AUTOMOBILE Editura Didactica si Pedagogică, BUCUREȘTI-1975 2. Untaru, M. Seitz, N. Pereș, GH. Frațila, GH. Poțâncu, GH. Macarie, T. CALCULUL SI CONTRUCȚIA AUTOMOBILELOR Editura Didactica si Pedagogică, BUCUREȘTI-1982 3. Șoica, A. Câmpian, O. Preda, I. Trușca, D. Ciolan, GH. ELEMENTE DE DINAMICA AUTOVEHICULELOR Universtitatea Transilvania din Brașov 2014
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.