Dinamica Autovehiculelor

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Studiul solutiilor similare si al tendintelor de dezvoltare pag.1
2.Organizarea generala si alegerea parametrilor principali pag.5
2.1. Modul de dispunere a echipamentului de tractiune pag.5 
2.2. Dimensiunile principale pag.6
2.3. Amenajarea interioara pag.7
2.4. Masa autovehiculului, repartizarea acesteia pe punti 
si determinarea coordonatelor centrului de masa pag.9
2.5. Alegerea pneurilor si determinarea razelor rotilor pag.11
3.Determinarea rezistentelor la inaintare pag.12
3.1.Determinarea rezistentei la rulare pag.12
3.2.Determinarea rezistentei pantei pag.13
3.3. Determinarea rezistentei totale a drumului pag.13
3.4. Determinarea rezistentei aerului. pag.14
3.5. Determinarea rezistentei la demarare. pag.15
4.Calculul de tractiune pag.17
4.1.Adoptarea randamentului pag.17
4.2. Alegerea tipului motorului pag.17
4.3. Determinarea analitica a caracteristicii exterioare pag.17
4.3.1. Determinarea puterii la viteza maxima si la panta maxima. pag.18
4.4. Determinarea marimii rapoartelor de transmitere ale 
transmisiei pag.21
4.4.1. Raportul de transmitere maxim pag.21
4.4.2. Raportul de transmitere minim pag.22
4.4.3. Raportul de transmitere al transmisiei principale pag.22
4.4.4. Raportul de transmisie al primei trepte din cutia de viteze pag.22
4.4.5.Determinarea numarului de trepte pentru cutia de viteze
si calculul rapoartelor de transmitere pentru celelalte 
trepte din cutia de viteze. Trasarea diagramei ferastrau. pag.22


Extras din proiect Cum descarc?

Pentru abordarea unui nou tip de autovehicul , tinand seama de datele impuse prin tema , care precizeaza anumite particularitati legate de destinatia si performantele acestuia , este nevoie , intr-o prima etapa , sa se caute un numar cat mai mare de solutii constructive , deja existente , avand caracteristici asemanatoare cu cele ale autovehiculului cerut . Literatura de specialitate cuprinde pentru fiecare categorie de autovehicule informatii legate de organizarea generala , de modul de dispunere a motorului si puntilor motoare , de organizarea transmisiei , de asemenea sunt date principale dimensiunile geometrice , greutatea utila si proprie , tipul sistemelor de directie si franare , tipul suspensiei etc.
Pentru a avea un studiu cat mai corect al solutiilor similare trebuie consultata literatura de specialitate cat mai recenta data fiind evolutia foarte rapida din lumea autovehiculelor .
Din datele de proiectare rezulta o gama variata de autoturisme care se incadreaza in parametrii ceruti de la monovolume si break-uri la limuzine cu haion .
Pentru fiecare categorie de autoturisme gasim informatii legate de organizarea generala , modul de dispunere al puntii motoare ; date care vor fi prezentate in tabelul T.1. Tot in literatura de specialitate gasim date referitoare la greutatea utila , greutatea proprie , tipul sistemului de franare si de directie , tipul suspensiei , dimensiunile caroseriei .
Prin tema de proiectare, s-au impus raportul dintre masa proprie si masa totala si viteza maxima (vmax=160Km/h) a autoturismului, impunerea acestor doua conditii permitand o mai mare libertate in ceea ce priveste stabilirea celorlalte caracteristici ale acestuia, segmentul acesta de autovehicule fiind foarte mare, oferind astfel posibilitatea alegerii unei solutii optime .
In continuare este prezentata o comparatie a tipurilor de autoturisme analizate in tabel . 
Parametrii constructivi 
Din punctul de vedere al dimensiunilor principale avem o variatie mare de la Toyota Yaris (nr.13) care are La/l/h=3615/1660/1500 [mm] la Seat Alhambra (nr.9) care are La/l/h=4634/1810/1707 [mm] .
Croseriile autoturismelor studiate sunt diverse , acestea variind de la combi , monovolume pana la limuzine cu haion .
Autoturismul cu ampatamentul cel mai mare il identificam tot la pozitia 9 , la polul opus aflandu-se cel de pe pozitia 13 . Capacitatea de trecere la toate este normala . Avand in vedere capacitatea de incarcare si dimensiunile principale cele mai bune solutii le gasim la pozitiile 12,13,14 . La pozitia 6 (Renault Kangoo) desi are dimensiuni principale relativ mari capacitatea de incarcare este mica insa volumul portbagajului maxim este mare ; deci se pot transporta bunuri de volum mai mare avand insa o masa relativ scazuta .
Greutatea la gol cea mai mica o are Kia Pride neavand insa o masa cea mai mica masa utila , la polul opus aflandu-se Fiat Alhambra .
Renault Clio Symbol , pentru o limuzina are o capacitate de incarcare destul de mare avand Gu=548daN .
Analizand dimensiunile principale si calculand volumul aproximativ al habitaclului observam ca cea mai mare valoare ii revine autoturismului de la pozitia 9.
In ciuda situarii in clasa mica Toyota Yaris ofera un spatiu suficient pentru ocupantii locurilor din spate , cu toate ca accesul acestora in habitaclu se face mai greu .
Referindu-ne la aria transversala a solutiilor similare observam o serie de valori cuprinse intre 2,14 m2 la Justy si 3,1 m2 la Seat Alhambra .
Parametrii energetici si de adaptare 
In marea majoritate autovehiculele studiate au motor cu aprindere prin scanteie exceptie facand trei dintre ele printre care si Seat Alhambra care are o putere relativ mare si cel mai mare cuplu motor . Montarea unui astfel de motor se explica prin faptul ca este o masina grea , un monovolum , avand greutatea utila mare . 
Pentru motoarele pe benzina puterea maxima variaza de la 50 CP (nr.8) la 139 CP (nr.3) . Puterea maxima la turatie scazuta o realizeaza VW Polo 60/4700 CP/rpm in cazul MAS-urilor in timp ce puterea maxima la turatie ridicata este relizata de pozitiile 2,10,12,13 .
In ceea ce priveste momentul maxim , avem o variatie de la 77 Nm (nr.11) la 180 (nr.3) . Momentul maxim la turatie scazuta il au pozitiile 2,4,8,14 de 3000 rpm in timp ce la polul opus se afla Suzuki Alto cu 77/4500 Nm/rpm . Insa cele mai bune performante in ceea ce priveste momentul motor si turatia de moment maxim le prezinta motoarele cu aprindere prin comprimare .
Performantele autovehiculului
Cea mai mare viteza o dezvolta Fiat Multipla si Kia Joice , aceasta fiind de 170km/h la polul opus aflandu-se Suzuki Alto si Peugeot Partner 150 km/h .
Capacitatea de demarare este un aspect al performantelor autovehiculului . Pentru Seat Alhambra o acceleratie de la 0-100 Km/h in 17,2 s este de inteles stiindu-se ca MAC-ul este un motor mai lent fara demarari fulminante , acest autoturism avand si masa proprie cea mai mare . Pentru pozitiile 8 si 11 timpul de demarare , relativ mare este influentat de utilizarea unei motorizari mai modeste de o putere mica . Timpul de demarare cel mai bun il are Renault Clio Symbol desi nu este echipat cu cel mai puternic motor dar are o greutate mai mica .


Fisiere in arhiva (1):

  • Dinamica Autovehiculelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!