Cuprins
- Studiul soluţiilor similare şi al tendinţelor de dezvoltare
- 1.1. Studiul soluţiilor similare.3
- 1.2. Tendinţe de dezvoltare.13
- 1.3. Organizarea transmisiei autovehiculelor.18
- 1.4. Amenajarea interioară a autovehiculelor.19
- Parametrii constructivi ai autovehiculului
- 2.1 .Soluţia de organizare generală, organizarea transmisiei, a sistemelor şi amenajarea interioară. 22
- 2.2. Dimensiuni principale şi ale capacităţii de trecere.22
- 2.3. Masa autovehiculului.22
- 2.4. Centrul de masă şi coordonatele centrului de greutate. 23
- 2.5. Alegerea pneurilor şi determinarea razelor roţilor.24
- 3. Definirea conditiilor de autopropulsare
- 3.1 . Rezistenta la rulare.27
- 3.2. Rezistenta aerului. .30
- 3.3. Rezistenta la panta.32
- 3.4. Rezistenta la demarare.34
Extras din proiect
1. STUDIUL SOLUŢIILOR SIMILARE ŞI AL TENDINŢELOR DE
DEZVOLTARE
1.1Studiul soluţiilor similare
Pentru abordarea proiectării unui nou tip de autovehicul, ţinând seama de datele impuse, prin temă, care precizează anumite particularităţi legate de destinaţia şi performanţele acestuia, este nevoie, într-o primă etapă, să se caute un număr cât mai mare de soluţii constructive, deja existente, având caracteristici asemănătoare cu cele ale autovehiculului cerut. Literatura de specialitate cuprinde pentru fiecare categorie de autovehicule informaţii legate de organizarea generală, de modul de dispunere al motorului şi punţi motoare, de organizare a transmisiei; de asemenea sunt date principalele dimensiuni geometrice, greutatea utilă şi proprie, tipul sistemelor de direcţie şi frânare, tipul suspensiei.
Analizând cu atenţie toate aceste informaţii şi având în vedere tendinţele de dezvoltare caracteristice pentru fiecare categorie de autovehicule cercetată se pot stabili, pentru început, prin comparare, unele date iniţiale, absolut necesare pentru calculul de predimensionare, cum ar fi: organizarea generală, dimensiunile geometrice, greutatea autovehiculului şi repartizarea sa pe punţi, alegerea roţilor şi determinarea razei de rulare.
La soluţia 4 4 cu tracţiune integrală , dispunerea motorului se face în partea din faţă , iar antrenarea punţi se face prin componentele transmisiei distribuite de-a lungul axei longitudinale a automobilului . Soluţia iniţială dezvoltată pentru automobile cu capacitate mărită de trecere , prezintă avantajul repartizării fluxului de putere la toate roţile automobilului , ameliorindu-se calităţile de tracţiune , mai ales în teren greu , unde se reduce riscul patinării roţilor . În plus la frânarea cu motorul , forţele de frânare se repartizează pe toate cele 4 roţi , ceea ce oferă avantaje în special la frânare pe căi alunecoase .
Ca mărime de interes raportul P_max/m_a dintre puterea maximă dezvoltată de motorul autovehiculului, (P_max) si masa autovehiculului, 〖(m〗_a) . Acest parametru are semnificatia unui indice de ”motorizare”. Valoarea medie a acestui parametru este de 0.0544 (kW/kg), îmbunătătirea performantei de motorizare facându-se la cresterea valorii acestui parametru.
O altă mărime folosită este raportul v_max/m_a , dintre viteza maximă pe care o atinge autovehiculul,(v_max), si masa autovehiculului,(m_a ), dă indicii asupra performantelor dinamice de viteză maximă ale autoturismelor similare, arătând cu ce viteză este propulsat fiecare kilogram din masa autoturismului. Fată de valoarea medie a acestui parametru pentru autoturismele din esantionul analizat, de 0.0898, cresterea performantei se exprimă prin cresterea valorii parametrului.
Un parametru de analiză comparativă ce exprimă influienta nivelului de motorizare asupra performantei dinamice de viteză maximă (v_max/P_max). Parametru reprezintă un criteriu de perfectiune al constructiei de autovehicule prin exprimarea vitezei imprimate de fiecare unitate de putere dezvoltată de motor. Fată de valoarea medie a acestui parametru pentru autoturismele din esantionul analizat, de 1.72 cresterea performantei se exprimă prin cresterea valorii parametrului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Dinamica Autovehiculelor.docx