Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Dinamică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 5552
Mărime: 435.17KB (arhivat)
Publicat de: Eduard Ilie
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Tiberiu Macarie
UNIVERSITATEA DIN PITESTI FACULTATEA DE MECANICA SI TEHNOLOGIE SECTIA AUTOVEHICULE RUTIERE

Extras din proiect

CAPITOLUL I

Studiul solutiilor similare de autovehicule si a tendintelor de dezvoltare

1.1Solutii de autovehicule similare celui primit prin tema de proiect privind:

a.Parametrii constructivi:

- Date privind organizarea generala:

Furgon Iveco Daily

Cabina semiavansata

Numar usi 2 usi

Numar locuri 3 locuri

- Dimensinunile geometrice exterioare:

Lungime 6000 mm

Latime (fara oglinzi) 1996 mm

Inaltime maxima(descarcat) 2745 mm

Ecartament fata 1696 mm

Ecartament spate 1541 mm

Ampatament 3300 mm

Garda la sol fata 195 mm

Garda la sol spate 177 mm

Consola fata 998 mm

Consola spate 1699 mm

Raza de virare(intre pereti) 13100 mm

Raza de virare(intre borduri) 11980 mm

- Spatiul de marfa:

Lungime interioara 3520 mm

Latime interioara(max/la podea) 1800/1750 mm

Inaltime interioara 1900 mm

Latimea intre pasajele rotilor 1030 mm

Lungimea pasajelor rotilor 890 mm

Inaltimea platformei de marfa 735 mm

- Usi spate:

Latimea deschiderii: 1540 mm

Inaltimea deschiderii: 1780 mm

- Usa laterala:

Latimea deschiderii: 1250 mm

Inaltimea deschiderii: 1780 mm

- Masa proprie si capacitatea de incarcare:

Masa proprie 2440 kg

Greutate utila 2360 kg

Greutate proprie pe axa fata 1370 kg

Greutate proprie pe axa spate 1070 kg

Greutate maxima remorcabila 750 kg

Greutate maxima remorcabila 3500 kg

cu dispozitiv de franare

- Rotile autovehiculului:

225/70R17

b.Parametrii energetici ai motorului si caracteristicile transmisiei

- Tipul motorului:

3.0l tip FICE0481

puterea maxima si turatia corespunzatoare: 140/2810-3500 [cp/rpm]

momentul motor maxim si turatia corespunzatoare: 350/1250-2810 [Nm/rpm]

consumul de combustibil: extraurban 9,0 l/100km

mixt 10,3 l/100km

urban 12,7 l/ 100km

- Emisii de CO2:

250-260 g/km

- Tipul si organizarea transmisiei:

Motorul este dispus longitudinal iar tractiunea este 6x4

- Rapoartele de transmitere din cutia de viteze:

Cutie de viteze manuala este de tip FPT 2480.6 cu 6 trepte de mers inainte si o viteza de mers inapoi.

Raportul de transmisie la prima treapta este de 5,373, iar la treapta a-6-a este de 0,791

c.Performantele autovehiculului:

- Viteza maxima:

Viteza maxima limitata electronic este de 125 km/h

- Timpul si spatiul de demarare:

3.0 2998 cm3

0 – 100km/h in

- Timpul si spatiul de franare:

- Rampa maxima:

Rampa maxima la prima treapta este de 33%, iar la treapta a-6- ajunge la 4,9%

d.Informatii privind sistemele autovehiculului

- Sistemul de directie:

Sistem servoasistat hydraulic.Coloana de directie din trei segmente.Sistem anti-furt cu blocarea volanului.Diametru volan: 405 mm

- Sistemul de franare:

Sistem hidraulic cu dublu circuit.Discuri ventilate pe axa fata si discuri simple pe axa spate.Etrieri flotanti.Senzor de uzura pentru garniturile de franare.Sistem anti-blocare(ABS), sistem anti-patinare(ASR), distributie electronica a fortei de franare(EBD).Program electronic de stabilitate(ESP).asistenta la franarea de urgenta(HBA), limitator pentru frana de motor(MSR) si asistenta la plecarea din rampa.Frana de stationare cu tambur cu actionare de rotile din spate.

- Suspensia:

Axa fata:Bare de torsiune si bara stabilizatoare.Amortizoare telescopice hidraulice.

Axa spate:Arcuri parabolice.Bara stabilizatoare.Amortizoare telescopice hidraulice sau suspensie pneumatica cu doua perne de aer.Bara panhard.Control electronic.

- Alte sisteme ale autovehicului:

- Motoare silenţioase cu o excelenta acceleraţie la viteze scăzute si cu un consum redus de combustibil;

- Cutie de viteze sincronizata;

- Manevrabilitate si confort garantate de o suspensie anterioara independenta si de caseta de direcţie;

- Un nou design aerodinamic si o gama coloristica noua;

- Sistem de frânare sigur si eficient;

- Structura robusta;

- Accesorii uşor de montat;

- Opţiune intre modelul cu punte simpla si cel cu punte cu roti duble (modelele 30/35);

- Capacitate de încărcare pana la 17 mc (pentru varianta furgon);- O buna capacitate de încărcare redistribuita la nivelul axelor chiar si pentru incarcaturi compacte;

- Versiunile furgon sunt echipate cu acoperiş înalt, robust si uşor, proiectat pentru a imbunatati eficienta aerodinamica;

- Uşa glisanta laterala si cele doua uşi din spate permit un acces uşor si complet la compartimentul de marfa, chiar si pentru bunurile ambalate pe europaleti.

- Vehiculele din gama Daily sunt echipate cu o eficienta instalaţie de climatizare (opţional pot fi dotate cu aer condiţionat / încălzire suplimentara).

- Siguranţa pasiva si activa: Iveco Daily este dotat cu sisteme ABS/EBD/ABD si airbag pentru şofer si pasager.

Motoare

Preview document

Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 1
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 2
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 3
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 4
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 5
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 6
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 7
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 8
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 9
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 10
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 11
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 12
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 13
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 14
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 15
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 16
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 17
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 18
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 19
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 20
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 21
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 22
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 23
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 24
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 25
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 26
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 27
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 28
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 29
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 30
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 31
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 32
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 33
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 34
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 35
Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily - Pagina 36

Conținut arhivă zip

  • Dinamica Autovehiculelor - Iveco Daily.doc

Alții au mai descărcat și

Cutia de Viteze

CAP. I ARGUMENTAREA PROIECTULUI Destinaţia cutiei de viteze. În funcţie de valoarea rezistenţei care se opune înaintării automobilului, trebuie...

Cutie de viteze mecanică cu 5 trepte

1. Rol, Cerinte, Clasificare, Compunere. 1.1) Rolul cutiei de viteza este de a asigura prin modificarea raportului de transmitere al transmisiei...

Finlanda - administrație publică centrală și locală

Date generale: Denumirea oficiala: Republica Finlanda (Suomen Tasavalta/Republiken Finland) Suprafata: 338 154 Km patrati Populatia: 5.167.000...

Controlul intern al funcțiilor implementarea efectivă a controlului intern

Un principiu anglo-saxon spune că “oamenii fac ce trebuie să facă atunci când sunt controlaţi”. Din această perspectivă, controlul reprezintă o...

Reductor cu diferențial interaxial

1.1 Alegerea tipului constructiv. Pentru automobilul de proiectat aleg solutia cu diferential simetric cu roti dintate cilindrice. 1,5 – roti...

Automobil 4x4

Din tabelul soluţiilor similare vom enumera căteva din automobilele similare cu automobilul cerut prin temă . însoţite de pirncipali parametri...

Te-ar putea interesa și

Dinamica autovehiculului - Autofurgon

Introducere Evoluţia progresivă a autovehiculului încă de la apariţia sa, a fost impusă de conştientizarea omului, că acest sistem, la început...

Dinamica autovehiculelor

Să se efectueze proiectarea generală, funcţională, privind dinamica tracţiunii şi consumul de combustibil al unui autovehicul, având următoarele...

Ai nevoie de altceva?