Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Dinamică
Conține 7 fișiere: doc
Pagini : 68 în total
Cuvinte : 9680
Mărime: 2.24MB (arhivat)
Publicat de: Simion Năstase
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Macarie Tiberiu

Extras din proiect

CAP.1 STUDIUL SOLUŢIILOR SIMILARE ŞI TENDINŢELOR DE DEZVOLTARE

1.1. Soluţii similare

Sa se proiecteze o autoutilitara la care se cunosc: Gu=1500 daN si Vmax=170 km/h

Modelele similare alese pentru studiu au fost selectionate pe baza datelor initiale impuse prin tema de proiect.

Modelele alese au sarcina utila cuprinsa intr-un interval in jurul valorii specificate in tema de proiect. Acest criteriu este legat de conditia impusa de regulamentul rutier care separa vehiculele de marfa in : vehicule cu sarcina maxim admisa de maxim 3500 kg si vehicule cu sarcina maxim admisa peste 3500 kg. Din acest motiv, toate vehiculele alese pentru comparatie se incadreaza in prima categorie.

În vederea proiectării unui nou tip de autovehicul trebuie să se ţină seama de datele impuse prin temă. Aceste date precizează anumite particularităţi legate de destinaţia şi performanţele autovehiculului, fiind necesară, într-o primă etapă, găsirea unor soluţii constructive deja existente, ale căror caracteristici sunt asemănătoare cu cele ale autovehiculului impus prin tema de proiectare.

Literatura de specialitate cuprinde, pentru fiecare categorie de autoturisme, informaţii legate de organizarea generală, de modul de dispunere a motorului şi punţilor motoare, de organizarea transmisiei etc. De asemenea, sunt date principalele dimensiuni geometrice, greutatea utilă şi proprie, tipurile sistemelor de direcţie şi frânare, tipul suspensiei etc.

În privinţa dimensiunilor geometrice, în figurile se prezintă analize comparative, pentru fiecare dimensiune, denumită criteriu de analiză.

Pentru criteriu s-a determinat o valoare medie care cu mici modificări va fi folosită pentru reprezentarea automobilului ce urmează a fi proiectat.

Mărimea ampatamentului este orientată spre valoarea aleasă ca medie cu mici abateri de la aceasta pentru fiecare model în parte.( Valoarea medie: 3696 mm).

Lungimea se reprezintă de asemenea ca o dimensiune compactă datorată asemănării soluţiilor de organizare. (Valoarea medie: 5696mm).

În ceea ce priveşte lăţimea autovehiculelor prezentate în soluţiile similare se constată că este orientată către valoarea medie. (Valoarea medie: 2088 mm).

Înălţimea acestor autovehicule este apropiată de valoarea medie. (Valoarea medie: 2505 mm ).

Ecartamentul (Valoarea medie: E1med=1686 mm, E2med=1660mm).

1.2. Tendinţe de dezvoltare

Pentru alegerea sau determinarea parametrilor iniţiali care intervin in calcul este necesar, pe lângă studiul soluţilor constructive asemãnătoare, deja existente în lume, să se facă şi o cercetare a tendinţelor de dezvoltare specifice categoriei de autovehicule studiate.

Direcţiile de dezvoltare au în vedere să sublinieze orientarea generală în ceea ce priveşte modul de organizare a familiei de autovehicule studiate, modul de dispunere a motorului, organizarea şi tipul transmisiei, construcţia sistemelor şi a instalaţiilor auxiliare, amenajarea interioară, etc.

Prezentarea unueia din solutiile similare prevazute in tema de proiect:

Parametrii constructivi:

- Date privind organizarea generala:

Furgon Iveco Daily

Cabina semiavansata

Numar usi 2 usi

Numar locuri 3 locuri

- Dimensinunile geometrice exterioare:

Lungime 5077 mm

Latime (fara oglinzi) 1996 mm

Inaltime maxima(descarcat) 2240 mm

Ecartament fata 1696 mm

Ecartament spate 1540 mm

Ampatament 3000 mm

Garda la sol fata 245mm

Garda la sol spate 200 mm

Consola fata 998 mm

Consola spate 1079mm

Raza de virare(intre pereti) 11040 mm

Raza de virare(intre borduri) 12140 mm

- Spatiul de marfa:

Lungime interioara 2600 mm

Latime interioara(max/la podea) 1800/1750 mm

Inaltime interioara 1545 mm

Latimea intre pasajele rotilor 1030 mm

Lungimea pasajelor rotilor 890 mm

Inaltimea platformei de marfa 735 mm

- Usi spate:

Latimea deschiderii: 1540 mm

Inaltimea deschiderii: 1430 mm

- Usa laterala:

Latimea deschiderii: 1100mm

Inaltimea deschiderii: 1415 mm

- Masa proprie si capacitatea de incarcare:

Masa proprie 2185 kg

Greutate utila 1315 kg

Greutate proprie pe axa fata 1350 kg

Greutate proprie pe axa spate 835 kg

Greutate maxima remorcabila 750 kg

Greutate maxima remorcabila 3000 kg

cu dispozitiv de franare

- Rotile autovehiculului:

195/75R16

Parametrii energetici ai motorului si caracteristicile transmisiei

- Tipul motorului:

3.0l tip FICE0481

puterea maxima si turatia corespunzatoare: 140/2810-3500 [cp/rpm]

momentul motor maxim si turatia corespunzatoare: 350/1250-2810 [Nm/rpm]

consumul de combustibil: extraurban 9,0 l/100km

mixt 10,3 l/100km

urban 12,7 l/ 100km

- Emisii de CO2:

250-260 g/km

- Tipul si organizarea transmisiei:

Motorul este dispus longitudinal iar tractiunea este 4x2

- Rapoartele de transmitere din cutia de viteze:

Cutie de viteze manuala este de tip FPT 2480.6 cu 6 trepte de mers inainte si o viteza de mers inapoi.

Raportul de transmisie la prima treapta este de 5,373, iar la treapta a-6-a este de 0,791

Preview document

Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 1
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 2
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 3
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 4
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 5
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 6
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 7
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 8
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 9
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 10
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 11
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 12
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 13
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 14
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 15
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 16
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 17
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 18
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 19
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 20
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 21
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 22
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 23
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 24
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 25
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 26
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 27
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 28
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 29
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 30
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 31
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 32
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 33
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 34
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 35
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 36
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 37
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 38
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 39
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 40
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 41
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 42
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 43
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 44
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 45
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 46
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 47
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 48
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 49
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 50
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 51
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 52
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 53
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 54
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 55
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 56
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 57
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 58
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 59
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 60
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 61
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 62
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 63
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 64
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 65
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 66
Dinamica autovehiculelor - proiect autoutilitară - Pagina 67

Conținut arhivă zip

  • cap1si2.doc
  • capitol 3.doc
  • capitol 4.doc
  • capitol 5.doc
  • capitol 6.doc
  • capitol 7.doc
  • capitol 8.doc

Alții au mai descărcat și

Finlanda - administrație publică centrală și locală

Date generale: Denumirea oficiala: Republica Finlanda (Suomen Tasavalta/Republiken Finland) Suprafata: 338 154 Km patrati Populatia: 5.167.000...

Controlul intern al funcțiilor implementarea efectivă a controlului intern

Un principiu anglo-saxon spune că “oamenii fac ce trebuie să facă atunci când sunt controlaţi”. Din această perspectivă, controlul reprezintă o...

Reductor cu diferențial interaxial

1.1 Alegerea tipului constructiv. Pentru automobilul de proiectat aleg solutia cu diferential simetric cu roti dintate cilindrice. 1,5 – roti...

Automobil 4x4

Din tabelul soluţiilor similare vom enumera căteva din automobilele similare cu automobilul cerut prin temă . însoţite de pirncipali parametri...

Creșterea prin oxidare termică a nanostrucutrelor de MoO3 pentru nanodispozitive

Mersul Lucrării: Nano- și microstructurile oxizilor metalelor tranziționale, inclusiv cele ale trioxidului de molibden (MoO3) și derivații săi, au...

Gestiunea financiară a afacerilor

CAPITOLUL 1. ECHILIBRULUI FINANCIAR AL ÎNTREPRINDERII 1.1. Bilanțul contabil, instrument de analiză al echilibrului financiar Într-o economie...

Te-ar putea interesa și

Studiul solutilor similar și a tendinței de dezvoltare a autovehiculelor

CAPITOLUL 1. STUDIUL SOLUTILOR SIMILAR SI A TENDINTEI DE DEZVOLTARE A AUTOVEHICULELOR SIMILAR CU CEL PRIMIT PRIN TEMA DE PROIECT. Pentru abordarea...

Proiectare autoutilitară - dinamica autovehiculelor

Cap.1: Alegerea si analiza unor modele similare de autoturisme şi tendinţe de dezvoltare 1.1 Soluţii similare Pentru realizarea proiectului este...

Automobile

Să se efectueze proiectarea generală , funcţională, privind dinamica tracţiunii şi ambreiajul pentru un automobil având urmatoarele caracteristici:...

Proiect dinamica autovehiculelor

Sa se proiecteze o autoutilitara care are urmatoarele caracteristici tehnice: - sarcina utila 1275 kg - caroseria tip furgon - motor cu...

Proiectarea generală, funcțională privind dinamica tracțiunii și ambreiajul pentru un automobil

Sa se efectueze proiectarea generala, functionala privind dinamica tractiunii si ambreiajul pentru un automobil avand urmatoarele caracteristici:...

Ambreiaj Autoutilitară

Tema proiectului Sa se efectueze proiectarea generala functionala privind dinamica tractiunii si ambreiajului pentru un automobil avand...

Dinamica Autovehiculelor

Sa se proiecteze o autoutilitara la care se cunosc: • Viteza maxima: 160 km/h • Masa utila: 500 kg 1. Studiul solutiilor similare si al...

Ai nevoie de altceva?