Proiectare Camion

Proiect
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Dinamică
Conține 6 fișiere: doc, xls, dwg
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 1117
Mărime: 476.08KB (arhivat)
Publicat de: Andrei P.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof.Dr.Ing.Ciolan Gheorghe

Cuprins

  1. Tema de proiectare
  2. 1. Calculul de tractiune a autovehiculului
  3. 1.1. Stabilirea parametrilor constructivi
  4. 1.2. Stabilirea si repartizarea greutatii pe puntii
  5. 1.3. Alegerea pneurilor si stabilirea razei dinamice
  6. 1.4. Calculul caracteristicii externe a motorului
  7. 1.5. Stabilirea vitezei maxime a autovehiculului
  8. 1.6. Determinarea rapoartelor de transmitere
  9. 2. Performantele autovehiculului
  10. 2.1. Determinarea Fr, D, a, V, pe trepte de viteza
  11. 2.2. Timpul si spatiul de demaraj
  12. 2.3. Bilantul de putere
  13. 2.4. Frinarea autovehiculului
  14. 2.5. Stabilitatea autovehiculului

Extras din proiect

Tema de proiectare

Sa se proiecteze un autocamion care este echipat cu un motor cu aprindere prin comprimare, avind o putere Pe¬=135 KW, la turatia nn=3350 rot/min si sarcina utila de 9.5 tone.

1. CALCULUL DE TRACTIUNE AL AUTOVEHICULULUI

1.1 Stabilirea parametrilor constructivi

Tipul si destinatia automobilului sunt factorii de baza care definesc calitatile ce trebuie conferite acestuia inca din faza de proiectare, astfel incit sa fie obtinute rezultatele si performantele capabile sa-l situeze la nivelul celor mai bune modele din aceasta categorie.

Pe baza acestor considerente in prezentul proiect s-a plecat de la studierea paramerilor constructivi ai autocamionului ROMAN 19.265 F (4x2) adoptindu-se urmatorii parametrii constructivi:

Lungimi (mm)

Ampatamentul (L) 4500

Consola fata 1500

Consola spate 2000

Lungime totala 8000

Latimi (mm)

Latime totala 2500

Inaltimi (mm)

Inaltime totala 3000

Garda la sol fata 320

Garda la sol spate 340

Greutatea utila (N) 95000

Greutatea proprie (N) 71000

Numar persoane 3

Greutate pers. (N) 2250

Greutate bagaje (N) 600

Greutate totala (N) 174550

1.2. Stabilirea si repartizarea greutatii pe punti

Raportul a/L 0.55

(0.55-0.75)

Raportul b/L 0.45

(0.25-0.45)

Coordonatele centrului de greutate (m)

a = 2.48

b = 2.03

Distributia greutatii pe punti:

Punte fata (N) 78547.5

Punte spate (N) 96002.5

Coeficientul de utilizare a greutatii:

G = 0.75

1.3. Alegere pneurilor si stabilirea razei dinamice

Datorita solutiei constructive alese rezulta necesitatea folosirii a 6 anvelope (2-fata ; 4-spate -jumelate)

Se adopta :

Pneuri : 12.00 R20''

Jenti : 8.50-20'' sau 8.00-20''

Pliuri echivalente 18

Latime sect. max 312 mm

Diametrul exterior 1120 mm

Raza statica 530.5 mm

Marime camera aer 12.00-20''

Presiune aer - fata 7.25 daN/cm2

-spate 6.75 daN/cm2

Viteza maxima 100 km/h

Stabilirea razei dinamice

=0.945-0.950

Se adopta : =0.945

Raza dinamica (m) = 0.529

1.4. Calculul caracteristici externe a motorului Pe ,Me, c , C = f(n)

Puterea motorului P (W) 135000

Turatia n(rot/min) 3350

Ampatamentul L (m) 4.5

Ecartamentul E (m) 2

Greutatea G (N) 174550

Raza roti motoare r (m) 0.529

Aria supraf. frontale S (m2) 7.5

Coef. de rezist. aerodinamica K(kg/m3) 0.31

Coord. centru masa A 2.48

Coeficientul de repartizare dinamica a greutatii pe puntea motoare Y 1.15

Unghiul rampei max.  (grade) 12

Coef. rezist. la rulare f 0.012

Coef. de aderenta  0.8

Randamentul transmisiei tr 0.92

Coef. elasticitate c 0.6

Coef. adaptabilitate  1.12

Coef. aerodinamic Cx 0.5

Cunoasterea caracteristicii externe a motorului este necesara pentru efectuarea calculului de tractiune si pentru studierea performantelor autovehiculuilui.

In cazul in care nu se cunoaste caracteristica exterioara determinata experimental, aceasta poate fi calculuata cu ajutorul relatiilor de mai jos:

Preview document

Proiectare Camion - Pagina 1
Proiectare Camion - Pagina 2
Proiectare Camion - Pagina 3
Proiectare Camion - Pagina 4
Proiectare Camion - Pagina 5
Proiectare Camion - Pagina 6
Proiectare Camion - Pagina 7
Proiectare Camion - Pagina 8
Proiectare Camion - Pagina 9
Proiectare Camion - Pagina 10
Proiectare Camion - Pagina 11
Proiectare Camion - Pagina 12
Proiectare Camion - Pagina 13
Proiectare Camion - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Camion.dwg
  • Camion-fata.dwg
  • Camion-lateral.dwg
  • Cuprins.doc
  • Dinamica.xls
  • Proiect.doc

Alții au mai descărcat și

Studiul Dinamic al Automobilului Audi Q7

Cap.l 1.1. Studiul solutiilor similare , Pentru abordarea proiectării unui nou tip de autovehicul este nevoie, într-o primă etapă, să se...

Studiul Dinamic al Unui Autocamion și Desen Autocamion

Capitolul 1. Studiul soluţiilor similare de autovehicule şi a tendinţelor de dezvoltare 1.1. Soluţii de autovehicule similare celui primit prin...

Proiectare Autoturism de Teren

Tema de proiectare Sa se proiecteze un autoturism de teren care este echipat cu un motor cu aprindere prin scinteie, a carui putere este de Pe=76...

Controlul intern al funcțiilor implementarea efectivă a controlului intern

Un principiu anglo-saxon spune că “oamenii fac ce trebuie să facă atunci când sunt controlaţi”. Din această perspectivă, controlul reprezintă o...

Automobil 4x4

Din tabelul soluţiilor similare vom enumera căteva din automobilele similare cu automobilul cerut prin temă . însoţite de pirncipali parametri...

Autoturism de teren echipat cu motor cu aprindere prin comprimare cu puterea de 113kW la turația nominală 4150 rotații pe minut

1. Studiu de nivel. Prezentul studiu are ca scop analizarea dimensiunilor de gabarit si a parametrilor de putere si turatie ale unor autovehicule...

Te-ar putea interesa și

Aplicarea Managementului Proiectelor pentru Îmbunătățirea Activității de Transport

1. Introducere Dezvoltarea economică deosebită a tuturor ţărilor europene - în a doua jumătate a secolului al XX-lea - precum şi inevitabila...

Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL

INTRODUCERE Faptul că am ales această temă nu este unul întâmplător. Ideea de la care a plecat acest proiect, cea care a constituit punctul de...

Analiza economico-financiară în cadrul IM EFES Vitanta Moldova Brewery SA

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Atât viaţa oamenilor, în general, cât şi activităţile lor economice, în special, sunt guvernate de un...

Transport multimodal

Tema Să se proiecteze un sistem de transport multimodal pentru ruta Piteşti – Edinburgh pentru un volum anual de mărfuri Q_a. Q_a=50 000(1+0,1*n)...

Baze de date - firmă de transporturi

Descrierea Problemei: Fie subuniversul unei firme de transport intern alcătuit din angajaţi, camione, mărfuri şi companii cu care firma de...

Turbomotoare Pentru Vehicule Grele de Transport

Primele realizări în domenul turbomotoarelor cu gaze pentru transport au fost făcute în domeniul aviației. anii 1939-1940, în Germania de P. Ohein...

Rețeaua Logistică pentru Fabricarea Napolitanelor Joe

1. Descrierea domeniului de activitate Nestlé este lider al industriei de Food & Beverage în lume. Printre cele mai cunoscute mărci ale sale se...

Transport multimodal și logistică

Intreprinderea Dacia din Alba Iulia a fost data in folosinta in anul 2006. Pentru introducerea noii marci de autoturism Dacia care se preconizeaza...

Ai nevoie de altceva?