Proiectarea unui Automobil

Proiect
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Dinamică
Conține 15 fișiere: doc
Pagini : 94 în total
Cuvinte : 33632
Mărime: 10.70MB (arhivat)
Publicat de: Dominic Macovei
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Tabacu
proiectul a fost prezentat in cadrul Univ din Pitesti, Fac de Mecanica si Tehnologie, sectia A.R.

Cuprins

  1. 1. Organizarea generală şi alegerea parametrilor principali .pag.
  2. 1.1. Soluţia de organizare generală.pag.
  3. 1.1.1. Studiul soluţiilor similare.pag.
  4. 1.1.2. Tendinţe de dezvoltare.pag.
  5. 1.2. Dimensiunile principale.pag.
  6. 1.2.1. Studiul ergonomic al postului de conducere.pag.
  7. 1.2.2. Dimensiunile geometrice de gabarit.pag.
  8. 1.3. Masa autovehiculului.pag.
  9. 1.3.1. Masa utilă.pag.
  10. 1.3.2. Masa proprie.pag.
  11. 1.3.3. Centrul de masă. Coordonatele centrului de masă.pag.
  12. 1.4. Pneurile automobilului.pag.
  13. 2. Determinarea rezistenţelor de înaintare.pag.
  14. 2.1. Determinarea rezistenţei la rulare.pag.
  15. 2.1.1. Generarea rezistenţei la rulare .pag.
  16. 2.1.2. Factori de influenţă asupra rezistenţei la rulare.pag.
  17. 2.1.3. Calculul rezistenţei la rulare.pag.
  18. 2.2. Determinarea rezistenţei aerului.pag.
  19. 2.2.1. Noţiuni de aerodinamica autovehiculului.pag.
  20. 2.2.2. Influenţa formei autovehiculului asupra aerodinamicităţii.pag.
  21. 2.2.3. Calculul rezistenţei aerului.pag.
  22. 2.3. Determinarea rezistenţei la demarare.pag
  23. 2.4. Determinarea rezistenţei pantei.pag.
  24. 3. Calculul de tracţiune.pag.
  25. 3.1. Adoptarea randamentului transmisie.pag.
  26. 3.2. Determinarea analitică a caracteristicii exterioare.pag.
  27. 3.2.1. Determinarea puterii la viteză maximă şi la pantă maximă.pag.
  28. 3.3. Determinarea mărimii rapoartelor de transmitere ale transmisiei.pag.
  29. 3.3.1. Determinarea valorii maxime a raportului de transmitere.pag.
  30. 3.3.2. Determinarea valorii minime a raportului de transmitere.pag.
  31. 3.3.3. Determinarea numărului de trepte.pag.
  32. 4. Determinarea performanţelor autovehiculului.pag.
  33. 4.1. Bilanţul de tracţiune şi caracteristica de tracţiune.pag.
  34. 4.2. Bilanţul de putere, bilanţul puterii excedentare.pag.
  35. 4.3. Determinarea factorului dinamic şi a caracteristicii dinamice.pag.
  36. 4.4. Calculul acceleraţiilor şi trasarea caracteristicii acceleraţiilor.pag.
  37. 4.5. Determinarea timpului şi spaţiului de demarare.pag.
  38. 4.5.1. Determinarea timpului de demarare.pag.
  39. 4.5.2. Determinarea spaţiului de demarare.pag.
  40. 4.6. Determinarea performanţelor de frânare.pag.
  41. 4.6.1. Determinarea deceleraţiei.pag.
  42. 4.6.2. Determinarea spaţiului de frânare.pag.
  43. 4.6.3. Determinarea timpului de frânare.pag.
  44. 5. Consumul de combustibil.pag.
  45. 5.1. Definirea parametrilor consumului de combustibil.pag.
  46. 5.2. Calculul consumului de combustibil.pag.
  47. 6 Puntea motoare.pag. 63
  48. 6.1. Generalităţi.pag. 63
  49. 6.2. Transmisia principală.pag. 64
  50. 6.2.1. Construcţia transmisiei principale.pag. 64
  51. 6.2.2. Elemente de calcul a transmisiei principale.pag. 65
  52. 6.3. Diferenţialul .pag. 75
  53. 6.3.1. Necesitatea diferenţialului.pag. 75
  54. 6.3.2. Construcţia diferenţialului.pag. 76
  55. 6.3.3. Elementele de calculul diferenţialului.pag. 77
  56. 6.4. Mecanismele transmiterii momentului.pag. 82
  57. 6.4.1. Cuplaje unghiulare.pag. 82
  58. 6.4.2. Cuplaje unghiular axial.pag. 85
  59. 6.4.3. Transmisii universale.pag. 87
  60. 6.5. Mecanismul de ghidare.pag. 89
  61. Bibliografie.

Extras din proiect

CAP.1 ORGANIZAREA GENERALĂ ŞI ALEGEREA

PARAMETRILOR PRINCIPALI

1.1. Soluţia de organizare generală

1.1.1. Studiul soluţiilor similare

Pentru abordarea proiectării unui nou tip de autoturism, ţinând seama de datele impuse prin temă, care precizează anumite particularităţi legate de destinaţia şi performanţele acestuia, este nevoie, intr-o primă etapă, să se caute un număr cât mai mare de soluţii constructive, deja existente, având caracteristici asemănătoare cu cele ale autoturismului cerut. Literatura de specialitate cuprinde, pentru fiecare categorie de autoturisme, informaţii legate de organizarea generală, de modul de dispunere a motorului şi punţilor motoare, de organizarea transmisiei etc. De asemenea, sunt date principalele dimensiuni geometrice, greutatea utilă şi proprie, tipurile sistemelor de direcţie şi frânare, tipul suspensiei etc.

Modele similare au fost extrase din Auto Catalog. În tabelul 1.1 se prezintă, pentru segmentul autoturismelor cu performanţe apropiate autoturismului din tema de proiectare principalii parametrii constructivi şi ai performanţelor pentru un număr de 16 autoturisme.

Din datele extrase, referitor la soluţia de organizare generală a transmisiei se desprinde că toate modele sunt cu soluţia de organizare 4x2 PMF.

Analizând cu atenţie toate aceste informaţii şi având în vedere tendinţele de dezvoltare caracteristice categoriei de autoturisme cercetate se pot stabili, pentru început, prin comparare, unele date iniţiale, absolut necesare pentru calculul de predimensionare, cum ar fi : organizarea generală, amenajarea interioară, dimensiunile geometrice, greutatea autoturismului şi repartizarea să pe punţi, alegerea pneurilor şi determinarea razei de rulare etc.

Prin tema de proiectare, s-au impus numărul de locuri (n=5) şi viteza maximă (vmax=220Km/h) a autoturismului, impunerea acestor doua condiţii permiţând o mai mare libertate în ceea ce priveşte stabilirea celorlalte caracteristici ale acestuia.

În privinţa dimensiunilor geometrice, în figurile 1.1.1.5 se prezintă analize comparative, pentru fiecare dimensiune, denumită criteriu de analiză.

Pentru criteriu s-a determinat o valoare medie care cu mici modificări va fi folosită pentru reprezentarea automobilului ce urmează a fi proiectat.

Mărimea ampatamentului (fig. 1.1) este orientată spre valoarea aleasă ca medie cu mici abateri de la aceasta pentru fiecare model în parte.( Valoarea medie: 2476 mm).

Lungimea (fig. 1.2) se reprezintă de asemenea ca o dimensiune compactă datorată asemănării soluţiilor de organizare. (Valoarea medie: 4000 mm).

În ceea ce priveşte lăţimea (fig. 1.3 )autovehiculelor prezentate în soluţiile similare se constată că este orientată către valoarea medie. (Valoarea medie: 1674 mm).

Înălţimea (fig. 1.4) acestor autovehicule este apropiată de valoarea medie. (Valoarea medie: 1421 mm ).

Ecartamentul (fig. 1.5) (Valoarea medie: E1med=1429 mm, E2med=1417 mm).

În continuare, pe baza datelor din tabelul 1.1., în figurile 1.6.1.10, s-a extins studiul de analiză comparativă pentru o serie de criterii definite cu ajutorul performanţelor energetice ale motoarelor, dinamice de viteză maximă şi de consum de combustibil.

În figura 1.6 este prezentat ca mărime de interes raportul Pmax/Ma dintre puterea maximă dezvoltată de motorul autovehiculului, Pmax şi masa proprie a autovehiculului, Ma. Acest parametru are semnificaţia unui indice de motorizare. Valoarea medie a acestui parametru este de 0,055 [CP/kg], îmbunătăţirea performanţei de motorizare făcându-se la creşterea valorii acestui parametru.

Figura 1.7 prezintă ca indice de performanţă raportul dintre consumul mediu de combustibil, Cm şi puterea maximă a motorului, Pmax, raport notat Cm/Pmax. Acest parametru care reflectă cantitatea de combustibil consumată pentru producerea unei puteri unitare pe un spaţiu de 100 km scoate în evidenţă performanţele motoarelor utilizate. Faţă de valoarea medie a autoturismelor din eşantionul analizat, de 0,09 litri combustibil pentru producerea unei puteri 1 CP în timpul parcurgerii unui spaţiu de 100 km, performanţei spre exprimă prin reducerea valorii.

O altă mărime folosită este prezentată în figura 1.8. Raportul vmax/Ma, dintre viteza maximă pe care o atinge autovehiculul, vmax şi masa proprie a autovehiculului, Ma dă indici asupra performanţelor dinamice de viteză maximă ale autoturismelor similare, arătând cu ce viteză este propulsat fiecare kg din masa autoturismului. Faţă de valoarea medie a acestui parametru pentru autoturismele din eşantionul analizat, de 0,114, creşterea performanţei se exprimă prin creşterea valorii parametrului.

Un alt parametru de interes, reprezentat în figura 1.9, este raportul dintre consumul mediu de combustibil Cm [litri/100km] şi masa autovehiculului, Ma [kg]. Acest parametru, cu semnificaţia unui indice de performanţă al construcţiei automobilului evaluează economicitatea funcţionării autovehiculului. Valorile medii ale acestui parametru, corespunzător eşantionului analizat este de 0,004 litri combustibil pentru deplasarea pe un spaţiu de 100 km a fiecărui kg din masa autovehiculului. Sporirea performanţei consumului de combustibil pentru transportul masei se obţine prin reducerea mărimii acestui parametru.

În figura 1.10 se reprezintă un parametru de analiză comparativă ce exprimă influenţa nivelului de motorizare asupra performanţei dinamice de viteză maximă, (vmax/Pmax). Parametru reprezintă un criteriu de perfecţiune al construcţiei de autovehicule prin exprimarea vitezei imprimate de fiecare unitate de putere dezvoltată de motor. Faţă de valoarea medie a acestui parametru pentru autoturismele din eşantionul analizat, de 2,103, creşterea performanţei se exprimă prin creşterea valorii parametrului.

Preview document

Proiectarea unui Automobil - Pagina 1
Proiectarea unui Automobil - Pagina 2
Proiectarea unui Automobil - Pagina 3
Proiectarea unui Automobil - Pagina 4
Proiectarea unui Automobil - Pagina 5
Proiectarea unui Automobil - Pagina 6
Proiectarea unui Automobil - Pagina 7
Proiectarea unui Automobil - Pagina 8
Proiectarea unui Automobil - Pagina 9
Proiectarea unui Automobil - Pagina 10
Proiectarea unui Automobil - Pagina 11
Proiectarea unui Automobil - Pagina 12
Proiectarea unui Automobil - Pagina 13
Proiectarea unui Automobil - Pagina 14
Proiectarea unui Automobil - Pagina 15
Proiectarea unui Automobil - Pagina 16
Proiectarea unui Automobil - Pagina 17
Proiectarea unui Automobil - Pagina 18
Proiectarea unui Automobil - Pagina 19
Proiectarea unui Automobil - Pagina 20
Proiectarea unui Automobil - Pagina 21
Proiectarea unui Automobil - Pagina 22
Proiectarea unui Automobil - Pagina 23
Proiectarea unui Automobil - Pagina 24
Proiectarea unui Automobil - Pagina 25
Proiectarea unui Automobil - Pagina 26
Proiectarea unui Automobil - Pagina 27
Proiectarea unui Automobil - Pagina 28
Proiectarea unui Automobil - Pagina 29
Proiectarea unui Automobil - Pagina 30
Proiectarea unui Automobil - Pagina 31
Proiectarea unui Automobil - Pagina 32
Proiectarea unui Automobil - Pagina 33
Proiectarea unui Automobil - Pagina 34
Proiectarea unui Automobil - Pagina 35
Proiectarea unui Automobil - Pagina 36
Proiectarea unui Automobil - Pagina 37
Proiectarea unui Automobil - Pagina 38
Proiectarea unui Automobil - Pagina 39
Proiectarea unui Automobil - Pagina 40
Proiectarea unui Automobil - Pagina 41
Proiectarea unui Automobil - Pagina 42
Proiectarea unui Automobil - Pagina 43
Proiectarea unui Automobil - Pagina 44
Proiectarea unui Automobil - Pagina 45
Proiectarea unui Automobil - Pagina 46
Proiectarea unui Automobil - Pagina 47
Proiectarea unui Automobil - Pagina 48
Proiectarea unui Automobil - Pagina 49
Proiectarea unui Automobil - Pagina 50
Proiectarea unui Automobil - Pagina 51
Proiectarea unui Automobil - Pagina 52
Proiectarea unui Automobil - Pagina 53
Proiectarea unui Automobil - Pagina 54
Proiectarea unui Automobil - Pagina 55
Proiectarea unui Automobil - Pagina 56
Proiectarea unui Automobil - Pagina 57
Proiectarea unui Automobil - Pagina 58
Proiectarea unui Automobil - Pagina 59
Proiectarea unui Automobil - Pagina 60
Proiectarea unui Automobil - Pagina 61
Proiectarea unui Automobil - Pagina 62
Proiectarea unui Automobil - Pagina 63
Proiectarea unui Automobil - Pagina 64
Proiectarea unui Automobil - Pagina 65
Proiectarea unui Automobil - Pagina 66
Proiectarea unui Automobil - Pagina 67
Proiectarea unui Automobil - Pagina 68
Proiectarea unui Automobil - Pagina 69
Proiectarea unui Automobil - Pagina 70
Proiectarea unui Automobil - Pagina 71
Proiectarea unui Automobil - Pagina 72
Proiectarea unui Automobil - Pagina 73
Proiectarea unui Automobil - Pagina 74
Proiectarea unui Automobil - Pagina 75
Proiectarea unui Automobil - Pagina 76
Proiectarea unui Automobil - Pagina 77
Proiectarea unui Automobil - Pagina 78
Proiectarea unui Automobil - Pagina 79
Proiectarea unui Automobil - Pagina 80
Proiectarea unui Automobil - Pagina 81
Proiectarea unui Automobil - Pagina 82
Proiectarea unui Automobil - Pagina 83
Proiectarea unui Automobil - Pagina 84
Proiectarea unui Automobil - Pagina 85
Proiectarea unui Automobil - Pagina 86
Proiectarea unui Automobil - Pagina 87
Proiectarea unui Automobil - Pagina 88
Proiectarea unui Automobil - Pagina 89
Proiectarea unui Automobil - Pagina 90
Proiectarea unui Automobil - Pagina 91
Proiectarea unui Automobil - Pagina 92
Proiectarea unui Automobil - Pagina 93
Proiectarea unui Automobil - Pagina 94
Proiectarea unui Automobil - Pagina 95
Proiectarea unui Automobil - Pagina 96
Proiectarea unui Automobil - Pagina 97
Proiectarea unui Automobil - Pagina 98
Proiectarea unui Automobil - Pagina 99
Proiectarea unui Automobil - Pagina 100

Conținut arhivă zip

  • bibliografie d.doc
  • coperta d.doc
  • cuprins d.doc
  • diagrame d.doc
  • Introducere d.doc
  • Stat_cap1_1 d.doc
  • Stat_cap1_2 d.doc
  • Stat_cap2 d.doc
  • Stat_cap3 d.doc
  • stat_cap4 partea 1 d.doc
  • stat_cap4 partea 2 d.doc
  • Stat_cap5 d.doc
  • Stat_cap6 d.doc
  • Tabel similare d.doc
  • tema d.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea și fabricarea pernei scaunului conducătorului auto - spumă

CAPITOLUL 1 1. DATE INIŢIALE 1.1 Tema de proiect Sa se proiecteze un proces tehnologic modern pentru fabricarea si asamblarea scaunului...

Elemente de dinamica autovehiculului

CAPITOLUL I ELEMENTE DE DINAMICA AUTOVEHICULULUI 1.1 Constructii similare de autovehicule Pentru proiectarea unui nou tip de autovehicul, tinând...

Cutia de Viteze

CAP. I ARGUMENTAREA PROIECTULUI Destinaţia cutiei de viteze. În funcţie de valoarea rezistenţei care se opune înaintării automobilului, trebuie...

Finlanda - administrație publică centrală și locală

Date generale: Denumirea oficiala: Republica Finlanda (Suomen Tasavalta/Republiken Finland) Suprafata: 338 154 Km patrati Populatia: 5.167.000...

Controlul intern al funcțiilor implementarea efectivă a controlului intern

Un principiu anglo-saxon spune că “oamenii fac ce trebuie să facă atunci când sunt controlaţi”. Din această perspectivă, controlul reprezintă o...

Reductor cu diferențial interaxial

1.1 Alegerea tipului constructiv. Pentru automobilul de proiectat aleg solutia cu diferential simetric cu roti dintate cilindrice. 1,5 – roti...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unui Automobil

1.1. Alegerea modelelor similare Alegerea initială a elementelor necesare proiectării automobilului se face plecând de la experienta acumulată în...

Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil

Partea I Capitolul 1. Alegerea unui număr adecvat de modele similare de automobile (minim 7 modele), analiza particularităţilor lor constructive...

Caroserii - Berlină clasa mică

Temă de Proiect. Să se proiecteze caroseria pentru un automobil având următoarele caracteristici: - Caractetistici dimensioanale:(lungime,...

Proiectarea Generală Funcțională Privind Dinamica Tracțiunii și a Ambreiajului pentru un Automobil

Capitolul 1 Analiza unui număr adecvat de modele similare, analiza particularităților constructive și a principalelor caracteristici dimensionale,...

Proiectarea Generală și Funcțională a unui Schimbător de Viteze în Trepte pentru un Automobil

Partea I Proiectarea schimbătorului de viteze cu variație în trepte a raportului de transmitere Capitolul 1.Proiectarea schimbătorului de viteze...

Elemente de dinamica autovehiculului

CAPITOLUL I ELEMENTE DE DINAMICA AUTOVEHICULULUI 1.1 Constructii similare de autovehicule Pentru proiectarea unui nou tip de autovehicul, tinând...

Proiectarea Generală și Funcțională a Unui Schimbător de Viteze în Trepte pentru un Automobil

Să se efectueze proiectarea generală și funcțională a unui schimbător de viteze în trepte pentru un automobil cu următoarele caracteristici: •...

Mecanică - Autovehicule

1.1 Alegerea şi studierea modelelor similare Conform temei de proiect modelele similare trebuie să fie autoturisme MPV (multipurpose vehicle). Un...

Ai nevoie de altceva?