Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Drept
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 97 în total
Cuvinte : 22500
Mărime: 75.67KB (arhivat)
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Iulian Neldelcu

Cuprins

  1. Cuprins:
  2. Capitolul I: Conceptul de Administraţie Publică în România şi unele state europene. Administraţia Publică la daci. Sfera de cuprindere a noţunii de Administraţie Publică. Distincţia dintre administraţia publică centrală şi administraţia publică locală. Autorităţiile administraţiei publice locale, natura lor juridică şi actele pe care le emit sau le adoptă. Dreptul Administrativ 3
  3. 1 Conceptul de Administraţie Publică în România şi unele state europene 3
  4. 2 Administraţia Publică la daci 12
  5. 2.1 Organele centrale ale statului dac 12
  6. 2.2 Organele locale ale statului dac 13
  7. 3 Sfera de cuprindere a noţiunii de Administraţie Publică 15
  8. 4 Distincţia dintre administraţia publică centrală şi administraţia publică locală 15
  9. 5 Autorităţiile administraţiei publice locale, natura lor juridică şi actele pe care le emit sau le adoptă 16
  10. 5.1 Consiliile locale 16
  11. 5.2 Primarii localităţiilor 20
  12. 5.3 Primarul localităţii – autoritate publică ce reprezintă şi promovează interesul local 25
  13. 6 Dreptul Administrativ 25
  14. 6.1 Statul de drept 26
  15. 6.2 Puterea executivă 28
  16. 6.3 Conceptul de societate 28
  17. 6.4 Instituţia publică 29
  18. Capitolul al II-lea: Domeniul Public. Noţiuni, teorii, legiferări 32
  19. 1.1 Noţiunea de Domeniu Public 32
  20. 1.2 Noţiunea de proprietatea publică la romani 35
  21. 2 Concepţia lui Victor Proudhon despre Domeniul Public 36
  22. 3.1 Reflectarea noţiunii de Domeniu Public în Constituţia din 1866 37
  23. 3.2 Reflectarea noţiunii de Domeniu Public în Constituţia din 1923 38
  24. 3.3 Reflectarea noţiunii de Domeniu Public în Constituţia din 1938 39
  25. 3.4 Reflectarea noţiunii de Domeniu Public în Constituţia din 1948 40
  26. 3.5 Reflectarea noţiunii de Domeniu Public în Constituţia din 1965 41
  27. 3.6 Reflectarea noţiunii de Domeniu Public în Constituţia din 1991(revizuită) şi în epoca contemporană 41
  28. Capitolul al III-lea: Regimul juridic al Domeniului Public. Protecţia legală a Domeniului Public. Constituirea Domeniului Public. Confiscările din perioada comunistă şi retrocedările de după 1989 44
  29. 1 Regimul juridic al Domeniului Public 44
  30. 1.1 Inalienabilitatea 45
  31. 1.2 Imprescriptibilitatea 50
  32. 1.3 Insesizabilitatea 51
  33. 2 Protecţia legală a Domeniului Public 53
  34. 3 Constituirea Domeniului Public 54
  35. 3.1 Exproprierea pentru cauză de utilitate publică 59
  36. 3.2 Rechiziţiile 66
  37. 3.3 Dobândirea proprietăţii publice pe cale naturală 70
  38. 3.4 Dobândirea proprietăţii publice prin achiziţii publice 71
  39. 3.5 Schimbarea regimului juridic al unui bun 75
  40. 3.6 Dobândirea proprietăţii publice prin acte de donaţie 77
  41. 4. Confiscările din perioada comunistă şi retrocedările de după 1989 81
  42. Capitolul al IV-lea: Propuneri de lege ferenda 86
  43. Capitolul al V-lea: Concluzii 89
  44. Bibliografie: 92

Extras din proiect

Capitolul I: Conceptul de Administraţie Publică în România şi unele state europene. Administraţia Publică la daci. Sfera de cuprindere a noţunii de Administraţie Publică. Distincţia dintre administraţia publică centrală şi administraţia publică locală. Autorităţiile administraţiei publice locale, natura lor juridică şi actele pe care le emit sau le adoptă. Dreptul Administrativ

1 Conceptul de Administraţie Publică în România şi unele state europene

Oamenii încă de la începuturile vieţii pe pămant s-au organizat în grupuri mai mici sau mai mari. Oamenii ca fiinţe sociale aveau nevoie unii de ceilalţi pentru a se apăra împotriva unor factori externi destructivi, de orice natură. Ca şi în principiul diviziunii muncii într-o fabrică aveau nevoie unii de ceilalţi. Pentru a-şi îmbunătăţi condiţiile de viaţă, ei şi-au împărţit îndatoririle faţă de societate şi familie luând în calcul capacităţile fiecăruia de a munci, pricepera şi alte aspecte care ţineau de vârstă, sex şi alte obligaţii ce le reveneau: bărbaţii făceau un anumit tip de muncă, femeile altul, copii, vârstnicii etc..

În filosofiile lumii din trecut ca şi în prezent au existat diferite concepte despre ceea ce trebuie să primeze în viaţa tuturor. Două dintre ele sunt mai importante: cea europeană care punea în mijloc omul cu nevoile sale şi cea orientală în care primează societatea cu viaţa şi activităţile care se desfăşoară în cadrul ei. Cum adevărul este întotdeauna la mijloc cel mai bine este să facem o îmbinare a acestor două mari concepte deoarece oamenii compun societatea, dar societatea îşi duce mai departe destinul ei modelându-i pe cei care se nasc, iar o societate fără oameni nu ar fi posibilă.

Administraţia Publica a apărut ca o necesitate a asigurării respectării unor norme de convieţuire în cadrul societăţii.

Societatea umană reprezintă un complex sistematic de relaţii între oameni, relaţii istoriceşte determinate, condiţie şi rezultat al activităţii acestora de creare a bunurilor materiale şi valorilor spirituale necesare existenţei individului singur şi în colectiv.

Din definiţia de mai sus a domnului Muraru se observă că oamenii sunt nevoiţi să trăiască în societate pentru a se realiza spiritual şi material. Tot din această nevoie oamenii şi-au ales şi reprezentanţi care să le conducă destinele prin legiferări în cadrul unor organisme special create în care sunt trimişi cei pe care marea masă a societăţii îi consideră capabili. Prin afirmaţia de mai sus ajungem în zilele noastre când oamenii sunt constituiţi în localităţi, localităţile fac parte din judeţe, iar judeţele compun Statul, în speţă statul Român. La fiecare din aceste nivele există organisme care se ocupă de administrarea bugetelor, a diferitelor activităţi şi a aplicării legislaţiei care este stabilită de singurul oragan legislativ al ţarii noastre, Parlamentul.

Administraţii tuturor organelor administrative mai sus menţionate compun Statul. Statul se identifică în principiu cu naţiunea. Statul are o lege fundamentală a sa care este stabilită şi modificată, în mai toate cazurile fie prin referendum, fie prin lovitură de stat, Constituţia. Tot ceea ce se legiferează în cadrul statului trebuie să fie conform cu ea.

Un aspect ca urmare a aplicării normelor Constituţiei României este acela că autorităţile administraţiei publice comunale, orăşeneşti şi judeţene sunt autonome, reprezentând o contrapondere la puterea administraţiei centrale care este condusă de guvern. Se aplică aici principiul autonomiei locale, iar consiliile locale au rol decizional şi de control, iar primarii sunt organe executive. Acest principiu al autonomiei locale se aplică în principal pentru că aceştia sunt aleşi prin votul direct al cetăţenilor.

Preview document

Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 1
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 2
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 3
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 4
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 5
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 6
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 7
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 8
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 9
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 10
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 11
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 12
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 13
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 14
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 15
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 16
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 17
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 18
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 19
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 20
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 21
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 22
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 23
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 24
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 25
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 26
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 27
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 28
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 29
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 30
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 31
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 32
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 33
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 34
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 35
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 36
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 37
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 38
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 39
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 40
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 41
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 42
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 43
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 44
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 45
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 46
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 47
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 48
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 49
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 50
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 51
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 52
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 53
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 54
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 55
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 56
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 57
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 58
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 59
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 60
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 61
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 62
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 63
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 64
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 65
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 66
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 67
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 68
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 69
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 70
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 71
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 72
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 73
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 74
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 75
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 76
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 77
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 78
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 79
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 80
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 81
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 82
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 83
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 84
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 85
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 86
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 87
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 88
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 89
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 90
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 91
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 92
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 93
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 94
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 95
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 96
Aspecte Teoretice și Practice Privind Constituirea Domeniului Public - Pagina 97

Conținut arhivă zip

  • Aspecte Teoretice si Practice Privind Constituirea Domeniului Public.doc

Alții au mai descărcat și

Dreptul de Proprietate Publică și Modurile de Dobândire

INTRODUCERE Proprietatea îi dă omului posibilitatea şi imboldul muncii, dar şi sentimentul siguranţei zilei de mâine. Dreptul îi asigură modelul...

Dreptul de proprietate - limite și restricții

INTRODUCERE Dreptul de proprietate, fiind cel mai important drept patrimonial, se bucură de o protecţie juridică aparte, menită să îi asigure...

Noul Cod de Procedură Civilă

INTRODUCERE O societate ideala ar fi cea în care membrii ei ar respecta legile si regulile datorita propriilor principii morale si nefiind...

Regimul Juridic al Domeniului Public

CAPITOLUL I ORIGINEA ŞI EVOLUŢIA NOŢIUNII DE DOMENIALITATE PUBLICĂ Secţiunea I Consideraţii de ordin general Domenialitatea - ca regim juridic...

Regimul Juridic al Domeniului Public

I. REGIMUL JURIDIC AL DOMENIULUI PUBLIC 1.CONSIDERATII GENERALE PRIVIND DOMENIUL PUBLIC Termenul de domeniu public este o creatie a doctrine...

Imunitatea de Jurisdicție a Agentului Diplomatic

Capitolul I: Imunitățile, privilegiile și facilitățile diplomatice 1. Noțiuni generale În literatura de specialitate, expresia "imunităţi şi...

Modalități de Utilizare a Bunurilor Domeniului Public

Introducere Existenţa domeniului public şi a domeniului privat, a domeniului administrativ în general, capătă sens doar în momentul şi în măsura...

Domeniul Public

1. NOŢIUNEA DE DOMENIU PUBLIC Noţiunea de domeniu public îşi are originea în cuvântul latin “dominium”, care înseamnă stăpânire, proprietate....

Te-ar putea interesa și

Accizele în România și Armonizarea Lor cu Cele Practicate în Cadrul Uniunii Europene

Introducere În condiţiile complexe ale mecanismelor pieţei concurenţiale şi în legătură directă cu încercările statelor moderne de a utiliza...

Impactul Operațiunilor cu Valorile Mobiliare asupra Randamentului Financiar al Băncilor

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare. Sistemul bancar – este una din cele mai importante structuri ale economiei de piaţă. Băncile,...

Competenta administrației publice

INTRODUCERE Actualitatea temei. Eficienţa oricărei administraţii publice aflate în slujba cetăţenilor, este determinată de calitatea profesională...

Rolul Guvernului în procesul legislativ

INTRODUCERE Actualitatea temei. Tranziţia la economia de piaţă, destrămarea fostului sistem administrativ şi alte fenomene care au derulat o dată...

Contabilitatea operațiunilor de leasing

Introducere Piaţa serviciilor financiare a parcurs în ultimii ani etape impunătoare, care se datorează în mare parte oportunităţilor oferite de...

Răspunderea disciplinară a salariaților potrivit codului muncii. particularități ale răspunderii disciplinare a funcționarilor publici

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII INTRODUCTIVE PRIVIND RĂSPUNDEREA JURIDICĂ 1.1 Responsabilitate şi răspundere Conceptul de responsabilitate aparţine...

Asigurarea de răspundere auto

INTRODUCERE Am ales tema “ASIGURAREA DE RĂSPUNDERE CIVILĂ AUTO”, deoarece este un subiect de actualitate şi prezintă un mare interes pentru toţi...

Gestiunea riscului de rată a dobânzii în bănci

INTRODUCERE Actualitatea temei. O caracteristică esențială a lumii contemporane este riscul,incertitudinea. Mediul economic, monetar, financiar-...

Ai nevoie de altceva?