Aspecte Teoretice si Practice Privind Constituirea Domeniului Public

Cuprins proiect Cum descarc?

Cuprins:
Capitolul I: Conceptul de Administratie Publica in Romania si unele state europene. Administratia Publica la daci. Sfera de cuprindere a notunii de Administratie Publica. Distinctia dintre administratia publica centrala si administratia publica locala. Autoritatiile administratiei publice locale, natura lor juridica si actele pe care le emit sau le adopta. Dreptul Administrativ 3
1 Conceptul de Administratie Publica in Romania si unele state europene 3
2 Administratia Publica la daci 12
2.1 Organele centrale ale statului dac 12
2.2 Organele locale ale statului dac 13
3 Sfera de cuprindere a notiunii de Administratie Publica 15
4 Distinctia dintre administratia publica centrala si administratia publica locala 15
5 Autoritatiile administratiei publice locale, natura lor juridica si actele pe care le emit sau le adopta 16
5.1 Consiliile locale 16
5.2 Primarii localitatiilor 20
5.3 Primarul localitatii - autoritate publica ce reprezinta si promoveaza interesul local 25
6 Dreptul Administrativ 25
6.1 Statul de drept 26
6.2 Puterea executiva 28
6.3 Conceptul de societate 28
6.4 Institutia publica 29
Capitolul al II-lea: Domeniul Public. Notiuni, teorii, legiferari 32
1.1 Notiunea de Domeniu Public 32
1.2 Notiunea de proprietatea publica la romani 35
2 Conceptia lui Victor Proudhon despre Domeniul Public 36
3.1 Reflectarea notiunii de Domeniu Public in Constitutia din 1866 37
3.2 Reflectarea notiunii de Domeniu Public in Constitutia din 1923 38
3.3 Reflectarea notiunii de Domeniu Public in Constitutia din 1938 39
3.4 Reflectarea notiunii de Domeniu Public in Constitutia din 1948 40
3.5 Reflectarea notiunii de Domeniu Public in Constitutia din 1965 41
3.6 Reflectarea notiunii de Domeniu Public in Constitutia din 1991(revizuita) si in epoca contemporana 41
Capitolul al III-lea: Regimul juridic al Domeniului Public. Protectia legala a Domeniului Public. Constituirea Domeniului Public. Confiscarile din perioada comunista si retrocedarile de dupa 1989 44
1 Regimul juridic al Domeniului Public 44
1.1 Inalienabilitatea 45
1.2 Imprescriptibilitatea 50
1.3 Insesizabilitatea 51
2 Protectia legala a Domeniului Public 53
3 Constituirea Domeniului Public 54
3.1 Exproprierea pentru cauza de utilitate publica 59
3.2 Rechizitiile 66
3.3 Dobandirea proprietatii publice pe cale naturala 70
3.4 Dobandirea proprietatii publice prin achizitii publice 71
3.5 Schimbarea regimului juridic al unui bun 75
3.6 Dobandirea proprietatii publice prin acte de donatie 77
4. Confiscarile din perioada comunista si retrocedarile de dupa 1989 81
Capitolul al IV-lea: Propuneri de lege ferenda 86
Capitolul al V-lea: Concluzii 89
Bibliografie: 92


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I: Conceptul de Administratie Publica in Romania si unele state europene. Administratia Publica la daci. Sfera de cuprindere a notunii de Administratie Publica. Distinctia dintre administratia publica centrala si administratia publica locala. Autoritatiile administratiei publice locale, natura lor juridica si actele pe care le emit sau le adopta. Dreptul Administrativ
1 Conceptul de Administratie Publica in Romania si unele state europene
Oamenii inca de la inceputurile vietii pe pamant s-au organizat in grupuri mai mici sau mai mari. Oamenii ca fiinte sociale aveau nevoie unii de ceilalti pentru a se apara impotriva unor factori externi destructivi, de orice natura. Ca si in principiul diviziunii muncii intr-o fabrica aveau nevoie unii de ceilalti. Pentru a-si imbunatati conditiile de viata, ei si-au impartit indatoririle fata de societate si familie luand in calcul capacitatile fiecaruia de a munci, pricepera si alte aspecte care tineau de varsta, sex si alte obligatii ce le reveneau: barbatii faceau un anumit tip de munca, femeile altul, copii, varstnicii etc..
In filosofiile lumii din trecut ca si in prezent au existat diferite concepte despre ceea ce trebuie sa primeze in viata tuturor. Doua dintre ele sunt mai importante: cea europeana care punea in mijloc omul cu nevoile sale si cea orientala in care primeaza societatea cu viata si activitatile care se desfasoara in cadrul ei. Cum adevarul este intotdeauna la mijloc cel mai bine este sa facem o imbinare a acestor doua mari concepte deoarece oamenii compun societatea, dar societatea isi duce mai departe destinul ei modelandu-i pe cei care se nasc, iar o societate fara oameni nu ar fi posibila.
Administratia Publica a aparut ca o necesitate a asigurarii respectarii unor norme de convietuire in cadrul societatii.
Societatea umana reprezinta un complex sistematic de relatii intre oameni, relatii istoriceste determinate, conditie si rezultat al activitatii acestora de creare a bunurilor materiale si valorilor spirituale necesare existentei individului singur si in colectiv. 
Din definitia de mai sus a domnului Muraru se observa ca oamenii sunt nevoiti sa traiasca in societate pentru a se realiza spiritual si material. Tot din aceasta nevoie oamenii si-au ales si reprezentanti care sa le conduca destinele prin legiferari in cadrul unor organisme special create in care sunt trimisi cei pe care marea masa a societatii ii considera capabili. Prin afirmatia de mai sus ajungem in zilele noastre cand oamenii sunt constituiti in localitati, localitatile fac parte din judete, iar judetele compun Statul, in speta statul Roman. La fiecare din aceste nivele exista organisme care se ocupa de administrarea bugetelor, a diferitelor activitati si a aplicarii legislatiei care este stabilita de singurul oragan legislativ al tarii noastre, Parlamentul.
Administratii tuturor organelor administrative mai sus mentionate compun Statul. Statul se identifica in principiu cu natiunea. Statul are o lege fundamentala a sa care este stabilita si modificata, in mai toate cazurile fie prin referendum, fie prin lovitura de stat, Constitutia. Tot ceea ce se legifereaza in cadrul statului trebuie sa fie conform cu ea.
Un aspect ca urmare a aplicarii normelor Constitutiei Romaniei este acela ca autoritatile administratiei publice comunale, orasenesti si judetene sunt autonome, reprezentand o contrapondere la puterea administratiei centrale care este condusa de guvern. Se aplica aici principiul autonomiei locale, iar consiliile locale au rol decizional si de control, iar primarii sunt organe executive. Acest principiu al autonomiei locale se aplica in principal pentru ca acestia sunt alesi prin votul direct al cetatenilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aspecte Teoretice si Practice Privind Constituirea Domeniului Public.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!