Cuprins
- Capitolul I: CONSTITUIEREA ŞI ADMINISTRAREA UNEI SOCIETAŢI COMERCIALE 6
- 1.1 Decizia de a deschide propria afacere 6
- 1.2 Alegerea formei juridice a firmei 11
- Capitolul II: ÎNREGISTRAREA ŞI AUTORIZAREA UNUI SRL 13
- 2.1 Etapa preliminară ce trebuie să ştii pentru pregătirea documentelor juridice 13
- 2.2 Cine poate înfiinţa un SRL 17
- 2.3 Alegerea denumirii şi a obiectului de activitate ( CAEN ) al unui SRL 19
- 2.4 Ce trebuie să conţină Actul constitutiv 20
- 2.5 Care este capitalul social al unui SRL 22
- 2.6 Condiţiile legale pentru alegerea sediului social al unui SRL 22
- 2.7 Cine poate fi administratorul unui SRL 23
- 2.8 Etapa propriu - zisă : Depunerea dosarului de înregistrare la Registrul Comerţului 24
- 2.9 Completarea cererii de înregistrare şi autorizare a funcţionării unui SRL 24
- 2.10. Soluţionarea cererii de înregistrare de către judecătorul delegat 25
- Capitolul III: ADMINISTRAREA CU SUCCES A UNUI SRL 26
- 3.1 Ce presupune managementul/administrarea cu succes a unui SRL 26
- 3.2 Cele 5 functii ale managementului 27
- 3.3 Confecţionarea unor ştampile oficiale şi a cărţilor de vizită 30
- 3.4 Finalizarea formalităţilor bancare 31
- 3.5 Achizitionarea de registre contabile şi documente fiscale 32
- 3.6 Recrutarea sau cum să construieşti o echipă de succes 32
- Capitolul IV: Studiu de caz S.C. MARCEL SRL 36
- 4.1 Constituirea firmei 36
- S.C. MARCEL SRL - Date Economice 37
- 4.2 Activitate comercială 37
- 4.3 Echipa manageriala a firmei “Marcel SRL” 37
Extras din proiect
Capitolul I: CONSTITUIEREA ŞI ADMINISTRAREA UNEI SOCIETAŢI COMERCIALE
1.1 Decizia de a deschide propria afacere
Nici un alt domeniu de activitate nu presupune o motivaţie mai profundă şi o finalitate mai complexă, o investiţie mai mare de profesionalism şi o creativitate, ca domeniul afacerilor.
Deşi desemnează o activitate umană complexă şi răspândită în societate, atât în sectorul privat, cât şi în cel public, ,,afacerea” este definită în dicţionare într-o viziune subiectivă şi limitative.
Dicţionarele de referintă în limba română, apărute până în 1989, defineau termenul din perspectiva ideologiei totalitare, asociindu-i determinaţiile de ,,speculă” şi ,,speculaţii”, cu sensul de profit ilicit, alături de care propuneau definiţii de o maximă generalitate de genul: ,, acţiune importantă”, ,, îndeletnicire” , ,,ocupaţie”; ,, întreprindere cu rezultat favorabil”
Chiar dacă îţi imaginezi în fiecare zi cum îţi scrii demisia şi ieşi furtunos din biroul şefului, cu gândul că de acum esti stăpân şi de mâine îţi lansezi o firmă, ar fi bine să nu te grăbeşti.Citeste întrebările de mai jos şi încearcă să răspunzi sincer.Acest test te va ajuta să te evaluezi ca antreprenor şi să îţi dai seama daca e cazul pentru o demisie sau nu:
1. Cât de sigur esti de ideea ta de a-ti schimba modul de existenţă?
2. Câte luni poţi rezista de unul singur în cazul în care lucrul pe cont propriu nu se dovedeste eficient?
3. Cât de sigur eşti de ideea ta de afaceri?
4. Câtora dintre cunoscuţii tăi ai putea să le vinzi produsele sau serviciile pe care le-ai imaginat?
5. Care este piata căreia te adresezi şi care este cea mai realistă estimare de cotă de piaţă după 12 luni?
6. Care trebuie să fie preţul tău de lansare pe piaţă şi când ajungi la punctul de break-even?
7. Care sunt necesităţile de capitalizare ale afacerii tale?
8. Care este capitalul de care dispui?
9. Cum poţi acoperi diferenta de capital(în cazul în care ea există)?
10. Care sunt riscurile cărora te supui în cazul în care apelezi la finanţare?
11. Care sunt sacrificiile personale pe care trebuie să le faci şi cât timp vrei să faci aceste sacrificii?
12. Care este perioada de timp în care poţi aştepta apariţia profitului dacă ai depăşit momentul în care trebuia să fii la break-even şi totuşi afacerea nu este profitabilă?
13. Care este planul B în caz de eşec?
14. Care este planul C în caz de succes nemăsurat al afacerii tale?
Anda Racşa, manager general la firma de consultanţă ABC Training Consulting, consideră că, uneori, cei mai importanţi factori de risc ai startului în afaceri sunt de natură personală – lipsa de viziune generală asupra afacerii şi lipsa de management general al afacerii.
Ca antreprenor, în faza de start-up, trebuie să te bazezi pe forţele proprii doar dacă eşti un bun specialist într-un domeniu şi ai reale calităţi manageriale.În felul acesta, poţi să găseşti destule resurse şi energie pentru a depăşi obstacolele inerente oricărui început.De asemenea, ca antreperenor trebuie să-ţi dezvolţi abilităţile personale de autocontrol, trebuie să fii echilibrat, creativ şi să ai un tonus bun
Anda Racşa propune un exerciţiu de imaginaţie care evaluează dacă eşti gata să intri într-o cursă de business.Încearcă să te transpui în următoarea situaţie: până în acest moment ai fost în ipoteza de spectator la o cursă de atletism şi acum ai decis să devii ,,jucător activ”. Vrei să devii un atlet de marcă dar
- Te-ai antrenat mental pentru această încercare?
- Ai pregătirea fizică necesară?
- Unde şi când începe o nouă cursă?
- Ţi-ai ales pista?
- Câţi concurenţi mai participă?
- Care este potenţialul lor?
Preview document
Conținut arhivă zip
- Constituirea si Administrarea unei Societati Comerciale.docx