Transportul este o activitate care a aparut odata cu existenta omului. Limitele fizice ale organismului uman in privinta distantelor ce puteau fi parcurse pe jos si a cantitatii de bunuri ce puteau fi transportate, au determinat, in timp, descoperirea unei game variate de cai si mijloace de transport. Toate activitatile omului sunt legate de transport. Semnificatia economica poate fi cel mai bine apreciata daca se urmaresc cateva directii importante si puternic interconectate. Acestea sunt: transportul si dezvoltarea economica; transportul si productia; transportul si distributia, transportul si preturile. - transportul si dezvoltarea economica: Mai multe elemente de baza sunt necesare pentru cresterea economica fundamentala. Trei dintre ele sunt: sistemul de transport, o sursa adecvata de energie, un sistem de comunicatii corespunzator. Sistemul de transport este parte integranta a productiei si distributiei. Atat productia pe scara larga cat si distributia de masa sunt necesare pentru dezvoltarea economica. Nici una nu este posibila fara un transport eficient si relativ ieftin. - transportul si productia: Rolul sau fundamental consta in schimbarea locului sau amplasarii unui bun material. Clasicii economiei au observat ca procesul de modificare a locului poate crea valoare si evident un anumit gen de utilitate.Transportul presupune si consumul de timp. Nu este numai consumul timpului cerut de deplasarea bunurilor dar si consumul de timp al bunurilor care se afla in stoc. - transportul si ditributia: Transportul este de asemenea o parte a distributiei. El creeaza si aici utilitate de loc si de timp. Un bun produs are o mica valoare daca el nu este deplasat la locul unde este dorit, deci deplasarea in spatiu va crea valoare. - transportul si preturile: Cunoastem ca transportul inseamna un anume cost care este regasit in valoarea produsului final. Ponderea cheltuielilor cu transportul este variabila in raport de caracteristicile produsului.Transportul joaca o serie de roluri in cadrul pretului. Unul din cele mai importante este de a asigura stabilitatea preturilor pe piata. Daca transportul de lunga distanta nu ar fi disponibil, fiecare piata ar fi dependenta de zona de productie locala pentru aprovizionarea sa. Transportul naval a aparut inca din antichitate, a cunoscut o dezvoltare deosebita in secolul nostru datorita avantajelor pe care le are in raport cu toate celelalte categorii de transport. In prezent peste 70% din volumul marfurilor care intra in circuitul economic se transporta pe cale maritima. Locul pe care-1 ocupa transportul naval, in sistemul unitar al transporturilor din lume, se datoreaza avantajelor pe care le ofera: - capacitate mare de transport; - eficienta sporita pe distante lungi; - imposibilitatea inlocuirii lor in relatiile de comert intre continente; - mobilitate, promptitudine si siguranta in exploatare; - pretul de cost relativ mai mic etc
- H.G. nr. 570/1991. Monitorul Oficial, partea I-a, 19 septembrie 1991; - H.G. nr 43/1990, Monitorul Oficial nr. 13 din 21 ianuarie 1991; - Bibicescu, Gheorghe, Transportul de marfuri pe mare in comertul international, Editura Sport Turism, Bucuresti, 1986; - Codul Civil ; - Codul Comercial
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.