Drept Comunitar - Evolutia Procesului de Integrare Economica

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I 4
CONSIDERATII INTRODUCTIVE ASUPRA GENEZEI, STRUCTURII SI EVOLUTIEI U.E. 4
Sectiunea I-a. 4
Geneza U.E 4
1.Scurt istoric privind integrarea europeana 4
2. Planul Schuman piatra de temelie a UE. 9
Sectiunea a II a. 15
Evolutia U.E. 15
1.Comunitatile si Europa Centrala si de Est. 15
2.INSTITUTIILE U.E. Prezentare generala. 20
3.Consiliul de Ministri 24
CAPITOLUL II 27
ACTUL UNIC EUROPEAN SI ROLUL LUI IN EVOLUTIA ULTERIOARA A U.E 27
SECTIUNEA I-a 27
Actiunile premergatoare Actului Unic European care au creatpremisele semnarii acestuia 27
SECTIUNEA a II-a 31
Structura si continutul Actului Unic European 31
SECTIUNEA a III-a 37
Actul Unic European Concluzii. 37
CAPITOLUL III 39
TRATATUL DE LA MAASTRICHT SI EFECTELE LUI ASUPRA INTEGRARII ECONOMICE, POLITICE SI SOCIALE 39
SectiuneaI-a 39
Politica economica si monetara in lumina modificarilor aduse prin Tratatul de la Maastricht. 39
1. Consideratii generale. 39
2. Politica economica 39
3. Politica monetara. 43
Sectiunea a II-a 46
Evolutia politicii in tratatul de la Maastricht 46
1. Prevederile Tratatului de la Maastricht referitoare la politica externa si securitate comuna 46
2. Prevederile Tratatului de la Maastricht referitoare la cooperarea in domeniul justitiei si al afacerilor interne. 49
Sectiunea a III-a. 51
Politica sociala asa cum reiese din Tratatul de la Maastricht 51
CAPITOLUL IV 58
TRATATUL DE LA AMSTERDAM : MATURITATE COMUNITARA 58
Sectiunea I 58
Uniunea Europeana si cetatenii 58
1. Scurt istoric 58
2. Drepturile cetatenilor 59
Sectiunea a II-a 63
Identitatea exterioara a Uniunii. 63
Sectiunea a III-a 66
Institutiile 66
Sectiunea a IV-a 69
Tratatul "Reformei institutionale" de la NISA 69
1. CONSIDERATII GENERALE 69
2. REFORMAINSTITUTIONALA 73
3. DISPOZITII FINALE 78
CAPITOLUL V 81
SOLUTII SI PERSPECTIVE ALE INTEGRARII ROMANIEI IN U.E. CONCLUZII FINALE. 81
Sectiunea I-a. 81
Posibilitatea si oportunitatea integrarii economice a Romaniei in U.E. 81
Sectiuneaa II-a 87
Solutii complementare integrarii economice a Romaniei in U.E. 87
Sectiunea a III-a 92
Persperctivele relatiilor dintre Romania si U.E. 92
Sectiunea a IV-a 98
Concluzii finale 98
ANEXE 102


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I
Consideratii introductive asupra genezei, structurii si evolutiei U.E.
Sectiunea I-a.
Geneza U.E
1.Scurt istoric privind integrarea europeana
Pana sa se cristalizeze intr-un concept politic si sa devina telul pe termen lung al statelor membre ale Comunitatii Europene, idealul europen a ramas necunoscut tuturor cu exceptia filosofilor si vizionarilor. Notiunea de "Statele Unite ale Europei" a fost parte dintr-un vis umanist-pacifist care a fost zdruncinat de conflicte ce au adus atat de multa distrugere si suferinta continentului european in prima jumatate a acestui secol.
Viziunea unei noi Europe care sa transceada nationalismul antagonist a luat nastere in cele din urma din miscarile de rezistenta care izvorasera pentru a face fata totalitarismului din timpul celui de-al doilea razboi mondial. 
Aldiero Spinelli, federalist italian si Jean Monet, sursa de inspiratie pentru Planul Schuman care a condus la formarea CECO in 1951, au fost principalii reprezentanti a doua moduri de abordare: cel federalist si cel functionalist, menite sa furnizeze imperativul de integrare europeana.
Esential abordarii federaliste este ideea ca, ceea ce este local, regional, national, pe de o parte si autoritatile europene, pe de alta parte, ar trebui sa coopereze si sa se completeze reciproc.
Abordarea functionalista pe de alta parte favorizeaza un transfer gradat al suveranitatii dinspre nivelul national spre cel comunitar.
Astazi cele doua abordari au fuzionat in convingerea ca autoritatile nationale si cele regionale trebuie sa se conjuge independent si democratic cu institutiile europene responsabile pentru aceste teritorii in care actiunea conjugata este mai eficienta decat actiunea individuala a statelor: piata unica, politica monetara, externa, piata locurilor de munca, protectia mediului, politica de aparare, crearea unei arii de libertate si de drept.
Astazi, in anul 2001, U.E. este un monument dedicat pionierilor, deschizatorilor de drumuri, celor care au pus piatra de temelie, drumului comunitar. Astfel Uniunea a devenit o avansata forma de integrare multisectoriala, competenta sa extinzandu-se asupra: economiei, industriei, politicii, drepturilor cetatenilor.
Astfel, Tratatul de la Paris care a dus la formarea CECO in 1951, tratatele de la
Roma care au stabilit CEE si EURATOM in 1957, imbunatatite de Actul Unic European in 1986, Tratatul de la Maastricht cu privire la U.E. din 1993, care aduce pentru prima oara in prim plan formula "abandon de suveranitate", Tratatul de la Amsterdam din 1998, si nu in ultimul rand, Tratatul Reformei Institutionale de la Nisa din 2000, au format baza constitutionala a Uniunii, unind membrii sai mai mult decat orice conventie obisnuita intre suveranitatile statelor.
In concluzie, U.E. a reusit sa genereze o legislatie cu aplicabilitate directa si sa confere drepturi specifice pe care cetatenii sai se pot baza.
Initial, activitatile Comunitatii s-au restrans asupra crearii pietei comune a carbunelui si otelului, intre Belgia, Italia, Luxemburg, Olanda, Franta si Germania. In perioada postbelica, Comunitatea a fost vazuta in primul rand ca o masura de securitate, deoarece a reusit sa adune in structurile sale institutionale atat pe invingatori, cat si pe invinsi, dandu-le posibilitatea de a coopera de pe pozitii egale.
In 1957, dupa ce Adunarea Nationala a Frantei a respins Comunitatea de Aparare Europeana, cei 6 au decis sa creeze o Comunitate economica bazata pe libera circulatie a fortei de munca, a bunurilor si serviciilor. Astfel, taxele vamale asupra bunurilor manufacturate au fost anulate pe data de 1 iulie 1968, iar politica agrara si cea comerciala au fost incetatenite panalasfarsitul deceniului.
Succesul celor 6 a determinat state ca Danemarca, Irlanda si 
Marea Britanie sa ceara statutul de membru al comunitatii. Ele au fost in final admise in anul 1972, in urma unor negocieri dificile purtate cu Franta, unde generalul de Gaulle a folosit dreptul de veto de doua ori, o data in 1961 apoi in 1967.
Aceasta a fost prima largire a Comunitatilor sporind numarul la 9 in 1973, si a fost corelata cu o accentuare, aprofundare a sarcinilor Comunitatii, conferindu-i-se responsabilitate pentru chestiuni: ecologice, sociale si nu in ultimul rand politice sau regionale.


Fisiere in arhiva (6):

  • Drept Comunitar - Evolutia Procesului de Integrare Economica
    • Anexe
      • Anexa1.doc
      • Anexa2.doc
      • Anexa3.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Lucrare de diploma.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!