Institutia de Stare Civila

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap.I Organizarea si functionarea institutiei publice de Stare Civila - 1 -
1.1 Scurt istoric - 1 -
1.2 Atributii specifice Starii Civile - 3 -
1.3.Intocmirea actelor de stare civila: - 4 -
1.3.1.Intocmirea actului de nastere - 5 -
1.3.2. Intocmirea actului de casatorie - 6 -
1.3.3.Intocmirea actului de deces - 7 -
1.4. Inscrierea mentiunilor in actele de stare civila: - 8 -
1.5. Reconstituirea si intocmirea ulterioara a actelor de stare civila: - 9 -
1.6. Anularea, modificarea,rectificarea sau completarea actelor de stare civila si a mentiunilor: - 10 -
Cap.II. Procesul decizional in institutia publica - 11 -
2.1 Etapele procesului decizional - 13 -
Cap.III. Documentarea administrativa - 15 -
Cap.IV. Elaborarea si adoptarea/emiterea actelor administrative - 17 -
4.1 Continutul si motivarea actului administrativ - 18 -
4.2 Comunicarea actului administrativ - 18 -
4.3 Opozabilitatea actului administrativ - 19 -
4.4 Nulitatea actului administrativ - 19 -
4.5 Desfiintarea sau modificarea actelor administrative - 19 -
Cap.V. Procedura contenciosului administrativ - 20 -
5.1 Procedura - Inregistrarea nasterilor - 21 -
5.2 Procedura - Inregistrarea casatoriilor - 23 -
5.3 Procedura - Inregistrarea deceselor - 25 -
Cap.VI. Gestiunea resurselor umane - 27 -
6.1.Recrutarea functionarilor publici - 27 -
6.2.Perioada de stagiu - 28 -
6.3.Numirea functionarilor publici - 28 -
6.4.Sistemul de promovare rapida in functia public - 28 -
Cap.VII. Cheltuielile efectuate de institutia publica - 29 -
Concluzie - 30 -
Bibliografie - 31 -


Extras din proiect Cum descarc?

Cap.I Organizarea si functionarea institutiei publice de Stare Civila
1.1 Scurt istoric
Procesul de reforma institutionala privind descentralizarea administratiei publice este marcat de profunde transformari structurale si sub aspectul infiintarii si organizarii serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, precum si al stabilirii atributiilor acestora.
Astfel, in subordinea fiecarui consiliu local al comunelor, oraselor, municipiilor, precum si a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti s-a infiintat cate un serviciu public comunitar local de evidenta a persoanelor, prin reorganizarea compartimentelor de stare civila din aparatul propriu al consiliilor locale si a formatiunilor locale de evidenta informatizata a populatiei din structura Ministerului Administratiei si Reformei Administrative. 
Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor Iasi denumit ,,Directia Locala de Evidenta a Persoanelor" a fost infiintat prin Hotararea Consiliului Local Iasi nr. 572 din 28.12.2004, ca o institutie cu personalitate juridica in subordinea Consiliului Local al Municipiului Iasi si a fost constituit in temeiul art. 1 alin.(1) din O.G. nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice de evidenta a persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avand in vedere particularitatile evidentiate in demersurile privind transferul competentelor de la structurile centralizate ale Ministerului Administratiei si Reformei Administrative la autoritatile administratiei publice locale, s-a impus adoptarea masurilor de ordin legislativ care sa reglementeze atributiile structurilor infintate, in scopul asigurarii cadrului functional al acestor structuri.
Cadrul legal este definit in principal de prevederile O.U.G. nr. 97/2007, privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 290/2005, H.G. nr. 1375/2006, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitara a dispozitiilor legale privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, O.M.A.I. nr. 1260/2006, pentru aprobarea Metodologiei privind functionarea ghiseului unic in cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor, Legea nr. 119/1996, cu privire la actele de stare civila, cu modificarile ulterioare si Metodologia pentru aplicarea unitara a dispozitiilor acesteia, O.U. nr. 41/2003, privind dobandirea si schimbarea pe cale administrativa a numelor persoanelor fizice, precum si de celelalte acte normative ce completeaza pe cele mentionate si care stau la baza activitatii de evidenta a persoanelor. 
1.2 Atributii specifice Starii Civile
Atributiile Starii Civile sunt multiple iar dintre cele mai importante am sesizat:
- Inregistrarea nasterii nou-nascutilor si a copiilor nascuti morti, nasteri care s-au prdus pe raza municipiului Iasi;
- Transcrierea certificatelor de nastere straine, ale minorilor a caror parinti au
avut sau au domiciliul in municipiul Iasi;
- Inregistrarea declaratiilor de casatorie si oficierea casatoriilor;
- Transcrierea certificatelor de casatorie in actele de casatorie romane in cazul cetatenilor romani care au avut sau au domiciliul in municipiul Iasi;
- Eliberarea Livretelor de familie;
- Inregistrarea deceselor care au loc pe raza municipiului Iasi;
- Transcrierea certificatelor de deces straine pentru cetatenii romani;
- Schimbarea numelui de familie sau a prenumelui pe cale administrativa;
- Ortografierea si traducerea numelui de familie sau a prenumelui;
- Eliberarea la cerere a certificatelor de stare civila in locul celor pierdute, sustrase sau deteriorate;
- Eliberarea certificatelor de cutuma.
Alte atributii pe probleme de Stare Civila:
- intocmirea, la cerere sau din oficiu - potrivit legii, a actelor de nastere, de casatorie si de deces si eliberarea certificatelor doveditoare;
- inscrierea mentiunilor, in conditiile legii si ale metodologiilor, pe marginea actelor de stare civila aflate in pastrare si trimiterea comunicarilor de mentiuni pentru inscriere in registre, exemplarul I sau II, dupa caz;
- inregistrarea cererilor in registrele corespunzatoare fiecarei categorii de lucrari, in conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;
- eliberarea extraselor de pe actele de stare civila, la cererea autoritatilor, precum si dovezilor privind inregistrarea unui act de stare civila, la cererea persoanelor fizice;
- trimite structurii informatice din cadru serviciului, pana la data de 5 a lunii urmatoare inregistrarii, comunicarile nominale pentru nascutii vii, cetateni romani, ori cu privire la modificarile intervenite in statutul civil al persoanelor in varsta de 0-14 ani, precum si actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaratiile din care rezulta ca persoanele decedate nu au avut acte de identitate;
- trimite centrelor militare, pana la data de 5 a lunii urmatoare inregistrarii decesului, livretul militar sau adeverinta de recrutare a persoanei supuse obligatiilor militare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Institutia de Stare Civila.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!