Metodologia Investigarii Infractiunilor de Coruptie

Cuprins proiect Cum descarc?

1. CAPITOLUL I.
Consideratii generale
Sectiunea I - Explicatii preliminare
Sectiunea a II-a - Aspectele comune ale infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul 
Sectiunea a III-a -Istoric privind reglementarea infractiunilor de coruptie in dreptul penal roman
2. CAPITOLUL II.
Particularitati metodologice privind investigarea criminalistica a infractiunii de luare de mita
Sectiunea I -Aspecte de drept penal si procesual penal
Sectiunea a II-a -Principalele probleme care trebuie clarificate prin investigarea infractiunii de luare de mita
Sectiunea a III-a -Activitatile care se intreprind pentru administrarea probelor
3. CAPITOLUL III.
Particularitati metodologice privind investigarea criminalistica a infractiunii de dare de mita
Sectiunea I -Reglementare juridica
Sectiunea a II-a - Probleme care trebuie clarificate prin investigarea infractiunii de dare de mita
Sectiunea a III-a -Aspecte specifice ale activitatii de urmarire penala ce se desfasoara pentru administrarea probelor
4. CAPITOLUL IV.
Metodologia investigarii infractiunii de primire de foloase necuvenite
5. CAPITOLUL V.
Aspecte de ordin teoretic si practic privind investigarea criminalistica a infractiunii de trafic de influenta.


Extras din proiect Cum descarc?

CONSIDERATII GENERALE
Sectiunea I
Explicatii preliminare
Cuvantul coruptie vine de la termenul latin ,,CORUPTIO", caracterizand o anumita comportare a functionarului care isi comercializeaza, isi vinde atributele functiei si increderea acordata de societate, primind in schimb bani ori alte foloase.
Coruptia constituie o forma de poluare a vietii sociale; faptele de acest fel reprezinta un pericol social pentru societate prin vatamarea sau punerea in pericol a desfasurarii activitatii statului si tuturor sectoarelor vietii sociale. De aici si necesitatea interventiei legii penale.
Prin incriminarea faptelor de coruptie, legea penala cauta sa asigure indeplinirea corecta, cinstita de catre functionari a atributiilor ce le sunt incredintate si sa combata manifestarile de venalitate ale unora dintre acestia care urmaresc sa foloseasca functia in vederea realizarii unor castiguri ilicite 
Oricat de democratica si organizata ar fi o societate daca nu ar dispune de cadre competente, devotate si corecte, nu ar fi posibila buna functionare a aparatului de stat si a tuturor functiilor sociale. Functionarii reprezinta sistemul nervos al oricarui organism social, ei sunt chemati sa asigure functionarea ireprosabila a organismului social pe baza principiilor care caracterizeaza statul de drept.
In vederea asigurarii unei bune desfasurari a activitatilor de interes public, precum si pentru a preveni si combate faptele antisociale grave, susceptibile sa stanjeneasca, sa impiedice sau sa aduca atingere acestei activitati este necesara interventia legii penale, implicit se impune sanctionarea severa a acelor functionari care au o comportare incorecta, facand din functia lor o sursa de venituri in detrimentul societatii.
Infractiunile cuprinse sub notiunea generica de ,,INFRACTIUNI DE CORUPTIE" nu formeaza un grup distinct in Codul penal roman, ci fac parte din infractiunile de serviciu sau in legatura cu serviciul , cu toate ca se diferentiaza de celelalte infractiuni din aceasta categorie mai cu seama prin caracteristicile elementului material, care in esenta consta in traficarea atributiilor specifice functiei detinute in schimbul unor foloase sau specularea in aceleasi scopuri a influentei pe langa unii functionari. De fapt, legea penala nu consacra in nici una din dispozitiile sale incriminatoare termenul de ,,coruptie" ori ,,infractiuni de coruptie" atunci cand face referire la infractiunile mentionate. Termenul s-a impus in vorbirea curenta ca desemnand apucaturile necinstite ale unor functionari de a obtine pe cai ilicite diverse sume de bani ori alte avantaje, profitand de functiile cu care au fost investiti in cadrul organizatiilor de stat sau publice Intrucat coruptia in perioada pe care o parcurgem cunoaste o accentuare fara precedent, legiuitorul a fost nevoit sa intervina prin sporirea pedepselor si prin prevederea unor variante agravante in functie de calitatea faptuitorului la infractiunile de coruptie. Este vorba de infractiunile de luare de mita, dare de mita, primirea de foloase necuvenite si traficul de influenta. 
In vederea stavilirii fenomenului coruptiei, in Romania au luat fiinta o serie de organisme cu scopul de a actiona pentru combaterea acestuia. Aceste organisme se prezinta sub forma unor comisii la nivelul Parlamentului Romaniei, pentru investigarea unor abuzuri sau cazuri de coruptie, semnalate in anumite domenii ale vietii sociale.
De asemenea, au fost infiintate anumite structuri permanente care actioneaza in cadrul diferitelor autoritati publice. Astfel a fost infiintata Directia de supraveghere si control vamal, care functioneaza in cadrul Ministerului de Finante. De mentionat ca pe baza prevederilor Constitutiei a fost infiintata Curtea de Conturi cu importante atributii in domeniul verificarii modului in care se administreaza si gestioneaza averea publica sau de interes public.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metodologia Investigarii Infractiunilor de Coruptie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!