INTRODUCERE 3 OBIECTIVELE TRIBUNALULUI BUCURESTI 5 ORGANIZAREA TRIBUNALULUI 7 ISTORIC 8 Monitorizarea respectarii , de catre Tribunalul Bucuresti a prevederilor legii nr 544/2001 9 Monitorizarea respectarii , de catre Tribunalul Bucuresti a prevederilor legii nr 144/2007 10 Art. 41. 11 Organizarea si functionarea Autoritatii judecatoresti in Romania. 12 Tribunalele: componente ale autoritatii judecatoresti in Romania. Competente 13 Obiectul de activitate 14 Componenta instantei 14 Organigrama 14 Compartimentele auxiliare ale instantei 15 Analiza cadrului reglementativ aplicabil 16 CONCLUZII 17 BIBLIOGRAFIE 18
INTRODUCERE Sediul Judecatoriei Bucuresti este situat pe Bulevardul Unirii, unde se afla fostul magazin junior. Cladirea este sediul Cladirii Judecatoriei Sectorului 2 si a Judecatoriei, care a fost deschisa la 11 decembrie 2006. Suprafata dezvoltata a cladirii este de 27.000 mp, cu un total de 8 etaje, 6 etaje la suprafata si 2 etaje subterane. Constructia noului sediu al Tribunalului Bucuresti a costat Ministerul Justitiei peste 500 de miliarde de rooni, acesti bani provin din imprumutul acordat de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare catre guvernul roman. Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale este neconstitutionala, deoarece, in sensul prevazut de art, ,,agentia care numeste judecatori nu este o instanta". Alineatul (1) din Constitutie al alineatului 126, ,,Deoarece este considerat a fi un act just realizat in exercitarea autoritatii sale". In acest sens, se crede ca judecatorul numit nu a indeplinit acte judiciare, iar atributiile sale administrative pot fi indeplinite de functionari, ceea ce este o caracteristica a statului de drept reglementat de principiul separarii puterilor. In majoritatea tarilor europene, registrul de afaceri este pastrat de registrul atasat instantei, a carei atributie este considerata administrativa, executata de functionari si grefieri, iar in cazul in care se depune o plangere sau o contestatie, acesta este controlat legal de catre instanta. In plus, activitatea administrativa a Registrului de afaceri poate afecta timpul rezervat unei conduite judiciare efective. Art. Reglementari. Punctul 37 alineatele (1) si (2) din Legea nr Acelasi text constitutional a fost incalcat la 31 martie 1990, ,,Si, conform explicatiei, doar o parte din judecatorii instantei trebuie sa efectueze verificari de legalitate in registrul de afaceri". Este suficient sa fie numit un judecator care sa apartina tribunalului arbitral. In plus, el nu trebuie sa apartina unui anumit departament al instantei, pentru ca, daca judecatorul este considerat ca executa acte judiciare, atunci fapta este indeplinita de instanta, adica de intreaga instanta, nu de judecator. , Judecatorul nu are niciun sens de ,,instanta". Referire la reglementarile art. Paragraful 11 (2) Instantele din Constitutie se refera la jurisprudenta Curtii Europene de Justitie drept ,,o lege adoptata de institutiile europene", care este obligatorie pentru Romania prin aderarea la dreptul Uniunii Europene. Prin urmare, se pretinde ca ,,Hotararea Curtii Europene de Justitie, comparativ cu alte organe administrative, indica faptul ca judecatorul roman desemnat in registrul de afaceri nu reprezinta instanta de judecata, deoarece are atributii administrative (C 61/65, Vaassen; C 17/00, de Coster (Redactare): Judecatorul desemnat nu executa proceduri contradictorii, nu emite decizii obligatorii si nu poate solutiona litigiul in sine. "Mai mult, judecatorul numit nu are drepturile instantei, de exemplu, nu poate ridica intrebari preliminare Curtii Europene si nici nu poate Invocarea unei exceptii neconstitutionale. Avand in vedere faptul ca cauza este inca pendinte, presedintele Curtii a solicitat reprezentantului Ministerului Public sa vorbeasca, iar acesta a concluzionat ca exceptia Constitutiei a fost respinsa din cauza reglementarilor artistice. Punctul 37 alineatele (1) si (2) din Legea nr 31/1990 nu a asimilat judecatorul numit cu un organ independent, ci i-a acordat doar prevederi speciale prevazute de lege, care au fost efectuate sub autoritatea instantei OBIECTIVELE TRIBUNALULUI BUCURESTI Primul obiectiv este adaptarea normelor de procedura la realitatea litigiilor aflate in prezent in fata Tribunalului, distingand in mod clar cele trei tipuri de litigii pe care trebuie sa le judece, si anume litigii directe si litigii de proprietate. Si a facut apel impotriva deciziei instantei serviciului public. Nenumaratele revizuiri ulterioare ale ,,Regulilor procedurale" 6 au facut posibila adaptarea si imbunatatirea mecanismelor procedurale in functie de necesitati si dezvoltari, insa acest proces descentralizat si-a atins limita si a desfasurat in mod clar activitati de consolidare. Reorganizarea textului initial. Al doilea obiectiv este consolidarea si continuarea eforturilor pentru mentinerea capacitatii de revizuire a cazurilor intr-un termen rezonabil si in conformitate cu cerintele unui proces echitabil. Aceasta va reflecta cerinta prevazuta la articolul 47 alineatul (2) din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, care are aceeasi valoare juridica ca si tratatul de la intrarea sa in vigoare. De asemenea, incearca sa indeplineasca cerinta de imbunatatire a eficientei judiciare, care a devenit urgenta din cauza constrangerilor bugetare puternice ale institutiilor, institutiilor si serviciilor acestora si a registrului Tribunalului.
- Popescu Ada - Elemente de procedura judiciara, ed.Univ. "Alexandru Ioan Cuza" Iasi - Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara in Romania,modificata si republicata in M.O. al Romaniei,partea 1,nr. 827 din 13.09.2005 - Codul Penal,revizuit 2010, Ed CH Beck, Bucuresti, 2010 - Mosteanu Tatiana - Buget si trezorerie publica, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti , 1997 - Portalul legislativ al Ministerului de Justitie http://www.legislatie.just.ro - Portalul instantelor de judecata http://www.noulportal.just.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.