INTRODUCERE CAPITOLUL I. NEGOCIEREA PRETULUI Subcapitolul I.I. Pretul Subcapitolul I.I.I. Stabilirea pretului de oferta Subcapitolul I.I.II. Negocierea si contractarea pretului Subcapitolul I.I.III. Riscul pretului Subcapitolul I.II. Livrarea Subcapitolul I.II.I. Conditia de livrare si termenul de livrare Subcapitolul I.II.II. Modalitatea de livrare Subcapitolul I.III. Conditiile de plata Subcapitolul I.III.I. Moneda de plata si Riscul de pret Subcapitolul I.III.II. Tehnicile de plata si garantiile Subcapitolul I.IV. Finalizarea contractului CAPITOLUL II. RENEGOCIEREA CONTRACTELOR IN TIMPUL CRIEZEI COVID-19 CONCLUZII
INTRODUCERE In perspectiva integrarii europene, ajustarea legislatiei Romaniei la standardele europene a devenit o necesitate imperioasa. Un domeniu de importanta primordiala in acest sens il reprezinta dreptul contractelor. Contractul constituie instrumentul care asigura libera concurenta si care stimuleaza initiativa privata, fiind acea forma juridica care organizeaza schimbul de valori in societate. De asemenea, contractul este un instrument important prin care se realizeaza schimbul international de bunuri, servicii si cunostinte intr-o lume pe cale de globalizare. Pentru Europa a devenit evident ca contractul este conditia fundamentala a constituirii pietii interne in Uniunea Europeana. Desi in mare parte legislatia In Uniunea Europeana este armonizata, pana in prezent dreptul contractelor prezinta diferente intre statele membre, creand obstacole pentru comerciantii si consumatorii care doresc sa desfasoare activitati de comert transfrontalier in cadrul pietei interne. Obstacolele create de aceste diferente au un efect disuasiv asupra comerciantilor in ceea ce priveste desfasurarea activitatilor de comert transfrontalier sau de extindere pe noi piete ale statelor membre si limiteaza accesul consumatorilor la produsele oferite de comerciantii stabiliti in alte state membre. Pentru a depasi aceste obstacole create de legislatia in materie contractuala, partile trebuie sa aiba posibilitatea sa convina asupra unui set unitar de norme in materie contractuala care sa reglementeze raporturile lor contractuale, care sa aiba un inteles si o interpretare unitare in toate statele membre, respectiv o Legislatie comuna in materie de contracte. Aceasta trebuie sa reprezinte o optiune suplimentara care sa sporeasca posibilitatile de alegere aflate la dispozitia partilor si sa se poata recurge la aceasta ori de cate ori este considerata, de comun acord, utila pentru a facilita in mod real comertul transfrontalier si a reduce costurile de tranzactionare si de oportunitate, precum si alte obstacole generate de legislatia in materie contractuala in ceea ce priveste comertul transfrontalier. CAPITOLUL I. NEGOCIEREA PRETULUI Subcapitolul I.I. Pretul Element esential al contractului, pretul reprezinta obiectul obligatiei importatorului si se concretizeaza intr-o suma de bani. Pretul trebuie sa fie cert, in sensul ca el trebuie sa fie inscris in contract la incheierea acestuia, ca suma globala sau pe unitate de produs (pret determinat) ori in contract trebuie sa se indice criteriile si algoritmii pe baza carora la o data ulterioara incheierii contractului, pretul poate fi determinat cu exactitate (pret determinabil). Conventia de la Viena din 1980 prevede ca pretul trebuie fixat sau contractul trebuie sa contina indicatii care sa permita determinarea pretului. Element esential al contractului, pretul reprezinta obiectul obligatiei importatorului si se concretizeaza intr-o suma de bani. Pretul trebuie sa fie cert, in sensul ca el trebuie sa fie inscris in contract la incheierea acestuia, ca suma globala sau pe unitate de produs (pret determinat) ori in contract trebuie sa se indice criteriile si algoritmii pe baza carora la o data ulterioara incheierii contractului, pretul poate fi determinat cu exactitate (pret determinabil). Conventia de la Viena din 1980 prevede ca pretul trebuie fixat sau contractul trebuie sa contina indicatii care sa permita determinarea pretului. Subcapitolul I.I.I. Stabilirea pretului de oferta OFERTA DE PRET LA EXPORT Oferta de pret este una din misiunile esentiale ale serviciilor de export. Tinand seama de faptul ca fiecare piata reprezinta caracteristici specifice, la stabilirea ofertei de pret trebuie sa se aiba in vedere o serie de elemente: - pretul pietei, oferta ramanand in limitele variatiei de pret in raport cu concurenta si raportandu-se la calitatea produselor sau a serviciilor oferite; - constrangerile comerciale previzibile (marje normale ale vanzatorilor, ale distribuitorilor, probleme fiscale); - constrangerile legate de distanta fata de partener (cheltuieli, termen de repatriere); - conditiile de transport, mai precis alegerea logisticii (terestra, maritima sau aeriana), in functie de costuri, rapiditate si siguranta; - incidenta cheltuielilor anexe (cheltuieli administrative, consulare, garantii, ambalaje, asigurari); - reflectarea, la nivelul costurilor, a functionarii retelei de comercializare, a serviciului de export/import, in scopul asigurarii rentabilitatii operatiunilor.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.