Extras din proiect
Proiectul propus sprijina planificarea si pregatirea celei de-a doua etape a proiectului de reforma a serviciilor de sanatate. Scopul strategic al acestui program este o România sanatoasa, cu morbiditate mai scazuta si cu mai putine morti premature, cu acces egal la serviciile de sanatate si îmbunatatire a eficientei în sistemul serviciilor de sanatate.
Cele cinci componente ale proiectului sunt urmatoarele:
1. Componenta de maternitate si servicii de neonatalogie
2. Componenta de servicii de urgenta
3. Componenta de servicii de asistenta primara si de servicii medicale în rural
4. Componenta de planificare si de reglementare
5. Componenta de managementul proiectului.
Una dintre componentele proiectului are ca scop îmbunatatirea conditiilor din maternitati si a serviciilor de neonatalogie în aproape 152 de unitati din toata tara. Aceasta interventie face parte din programul mai larg de îmbunatatire a conditiilor din maternitatile din spitale si a serviciilor de neonatalogie, care a fost demarat deja de Ministerul Sanatatii din România. Ca parte a acestui program, a fost initiata reorganizarea maternitatilor si a unitatilor de neonatalogie în conformitate cu trei nivele de furnizare a serviciilor si au fost elaborate ghiduri practice referitoare la spatiu, echipamente si personalul pentru fiecare nivel.
1.2 Componentele de investitii majore
Principalele componente de investitii fizice ale proiectului propus sunt:
a) Reabilitarea a 152 de maternitati si sectii de neonatalogie în toata tara
b) Reabilitarea a 7 servicii de urgenta din 7 spitale de urgenta pentru copii.
1.3 Componenta privind protectia mediului
Activitatea sustinuta de proiect cuprinde: a) reabilitarea a 152 de maternitati si a 7 servicii de urgenta din spitalelede urgenta pentru copii. Impactul imediat asupra mediului va fi limitat. Efecte adverse posibile asupra mediului sunt prezentate mai jos, în functie de gravitatea impactului acestora:
- praf si zgomot produse de lucrarile de demolare si de constructie;
- eliminarea deseurilor provenite din constructii;
- riscul de a nu gospodari adecvat apele uzate, scurgerile de gaze si pierderile de materiale periculoase rezultate din activitatea de constructie;
- evacuarea produselor farmaceutice uzate; si
- riscul de a nu gestiona adecvat deseurile rezultate din activitati medicale.
Aceste riscuri pot fi anticipate în mod eficient înainte de implementarea proiectului si evitate prin actiuni directe de remediere în perioada de supraveghere a proiectarii, planificarii si construirii, precum si în perioada activitatilor la facilitati. Proiectul este clasificat în categoria B de protectia mediului în concordanta cu politicile operationale ale Bancii Mondiale si necesita elaborarea Planului de Gospodarirea Mediului (PGM).
1.4 Aranjamente institutionale si de implementare
Proiectul va fi coordonat de Unitatea de Coordonare a Proiectelor (UCP) din cadrul Ministerului Sanatatii (MS). Unitatea de Coordonarea Proiectelor este condusa de Directorul de proiect si implementeaza proiectul prin Directia Generala de Asistenta Medicala din MS, Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului si de Directiile Judetene de Sanatate Publica. Directia Buget si Investitii din MS va avea responsabilitati specifice, legate de gestionarea fondurilor omoloage ale împrumutului. În cadrul UCP exista de asemenea si specialisti de achizitii financiare si inginer de constructii civile cu experienta în procedurile de achizitii ale Bancii Mondiale si în proceduri de rambursare. Pentru a raspunde cerintelor de coordonare a proiectului propus, fiecare Directie de Sanatate Publica va înfiinta o unitate responsabila de coordonarea si implementarea activitatilor planificate în cadrul proiectului. Va fi înfiintat si un Comitet Strategic al proiectului.
1.5 Structura institutionala pentru gospodarirea mediului si planificarea unitatilor sanitare
Aceasta sectiune descrie pe scurt reglementarile si standardele existente privind protectia mediului care au relevanta pentru proiect si care fac referire la institutiile de la nivel local si national responsabile de eliberarea autorizatiilor si licentelor si care asigura respectarea standardelor de mediu. Detalii suplimentare legate de cadrul de reglementare a protectiei mediului pot fi regasite în anexa 1.
Ordinul de Ministru nr. 219 a fost aprobat la 1 aprilie 2002 si contine norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale si metodologia de culegere a datelor privind deseurile rezultate din activitatile medicale. În principiu se refera la metode de colectare, ambalare, depozitare temporara, transport si eliminare pentru deseurile rezultate din activitati medicale. Norme speciale referitoare la deseurile periculoase rezultate din activitati medicale sunt în vigoare pentru a preveni contaminarea mediului înconjurator si a oamenilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Planul de Gospodarirea Mediului.doc