Planul de Gospodărirea Mediului

Proiect
6/10 (1 vot)
Domeniu: Ecologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 8507
Mărime: 85.13KB (arhivat)
Publicat de: Doru Matei
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Proiectul propus sprijina planificarea si pregatirea celei de-a doua etape a proiectului de reforma a serviciilor de sanatate. Scopul strategic al acestui program este o România sanatoasa, cu morbiditate mai scazuta si cu mai putine morti premature, cu acces egal la serviciile de sanatate si îmbunatatire a eficientei în sistemul serviciilor de sanatate.

Cele cinci componente ale proiectului sunt urmatoarele:

1. Componenta de maternitate si servicii de neonatalogie

2. Componenta de servicii de urgenta

3. Componenta de servicii de asistenta primara si de servicii medicale în rural

4. Componenta de planificare si de reglementare

5. Componenta de managementul proiectului.

Una dintre componentele proiectului are ca scop îmbunatatirea conditiilor din maternitati si a serviciilor de neonatalogie în aproape 152 de unitati din toata tara. Aceasta interventie face parte din programul mai larg de îmbunatatire a conditiilor din maternitatile din spitale si a serviciilor de neonatalogie, care a fost demarat deja de Ministerul Sanatatii din România. Ca parte a acestui program, a fost initiata reorganizarea maternitatilor si a unitatilor de neonatalogie în conformitate cu trei nivele de furnizare a serviciilor si au fost elaborate ghiduri practice referitoare la spatiu, echipamente si personalul pentru fiecare nivel.

1.2 Componentele de investitii majore

Principalele componente de investitii fizice ale proiectului propus sunt:

a) Reabilitarea a 152 de maternitati si sectii de neonatalogie în toata tara

b) Reabilitarea a 7 servicii de urgenta din 7 spitale de urgenta pentru copii.

1.3 Componenta privind protectia mediului

Activitatea sustinuta de proiect cuprinde: a) reabilitarea a 152 de maternitati si a 7 servicii de urgenta din spitalelede urgenta pentru copii. Impactul imediat asupra mediului va fi limitat. Efecte adverse posibile asupra mediului sunt prezentate mai jos, în functie de gravitatea impactului acestora:

- praf si zgomot produse de lucrarile de demolare si de constructie;

- eliminarea deseurilor provenite din constructii;

- riscul de a nu gospodari adecvat apele uzate, scurgerile de gaze si pierderile de materiale periculoase rezultate din activitatea de constructie;

- evacuarea produselor farmaceutice uzate; si

- riscul de a nu gestiona adecvat deseurile rezultate din activitati medicale.

Aceste riscuri pot fi anticipate în mod eficient înainte de implementarea proiectului si evitate prin actiuni directe de remediere în perioada de supraveghere a proiectarii, planificarii si construirii, precum si în perioada activitatilor la facilitati. Proiectul este clasificat în categoria B de protectia mediului în concordanta cu politicile operationale ale Bancii Mondiale si necesita elaborarea Planului de Gospodarirea Mediului (PGM).

1.4 Aranjamente institutionale si de implementare

Proiectul va fi coordonat de Unitatea de Coordonare a Proiectelor (UCP) din cadrul Ministerului Sanatatii (MS). Unitatea de Coordonarea Proiectelor este condusa de Directorul de proiect si implementeaza proiectul prin Directia Generala de Asistenta Medicala din MS, Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului si de Directiile Judetene de Sanatate Publica. Directia Buget si Investitii din MS va avea responsabilitati specifice, legate de gestionarea fondurilor omoloage ale împrumutului. În cadrul UCP exista de asemenea si specialisti de achizitii financiare si inginer de constructii civile cu experienta în procedurile de achizitii ale Bancii Mondiale si în proceduri de rambursare. Pentru a raspunde cerintelor de coordonare a proiectului propus, fiecare Directie de Sanatate Publica va înfiinta o unitate responsabila de coordonarea si implementarea activitatilor planificate în cadrul proiectului. Va fi înfiintat si un Comitet Strategic al proiectului.

1.5 Structura institutionala pentru gospodarirea mediului si planificarea unitatilor sanitare

Aceasta sectiune descrie pe scurt reglementarile si standardele existente privind protectia mediului care au relevanta pentru proiect si care fac referire la institutiile de la nivel local si national responsabile de eliberarea autorizatiilor si licentelor si care asigura respectarea standardelor de mediu. Detalii suplimentare legate de cadrul de reglementare a protectiei mediului pot fi regasite în anexa 1.

Ordinul de Ministru nr. 219 a fost aprobat la 1 aprilie 2002 si contine norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale si metodologia de culegere a datelor privind deseurile rezultate din activitatile medicale. În principiu se refera la metode de colectare, ambalare, depozitare temporara, transport si eliminare pentru deseurile rezultate din activitati medicale. Norme speciale referitoare la deseurile periculoase rezultate din activitati medicale sunt în vigoare pentru a preveni contaminarea mediului înconjurator si a oamenilor.

Preview document

Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 1
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 2
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 3
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 4
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 5
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 6
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 7
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 8
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 9
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 10
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 11
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 12
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 13
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 14
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 15
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 16
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 17
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 18
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 19
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 20
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 21
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 22
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 23
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 24
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 25
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 26
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 27
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 28
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 29
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 30
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 31
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 32
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 33
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 34
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 35
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 36
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 37
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 38
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 39
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 40
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 41
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 42
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 43
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 44
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 45
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 46
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 47
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 48
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 49
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 50
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 51
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 52
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 53
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 54
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 55
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 56
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 57
Planul de Gospodărirea Mediului - Pagina 58

Conținut arhivă zip

  • Planul de Gospodarirea Mediului.doc

Alții au mai descărcat și

Convenția Națiunilor Unite

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. Art. 1. — Romania adera la Conventia Natiunilor Unite pentru combaterea desertificarii in tarile...

Brăila

Nefiind asa cum pare la prima vedere un oras de margine, vocatia esentiala a Brailei este aceea de a comunica cu lumea. "Dar al Dunarii”. Asa cum...

Evaluarea întreprinderii

CAPITOLUL IV EVALUAREA SOCIETATII COMERCIALE TEHNINVEST S.A. 4.1. SCOPUL SI BENEFICIARUL RAPORTULUI DE EVALUARE Scopul evaluarii: Scopul...

Te-ar putea interesa și

Cercetare de marketing - detergenți

CAPITOLUL 2. REZUMATUL Obiectivul principal stabilit pentru marca de detergenti a fost de a deveni cea mai puternica marca din segmentul economic...

Scoala și biserica în zona Buzaielor, secolele XVIII-XXI - Strategii moderne în predarea și învățarea istoriei în ciclul liceal

INTRODUCERE "Semeni fapte bune și culegi deprinderi, semeni deprinderi și culegi un caracter, semeni un caracter și culegi un om." (Proverb...

Agricultura ecologică și rolul ei în dezvoltarea rurală în concepția dezvoltării durabile

Omul secolului XXI. sta în fata marilor provocari, atât în privinta resurselor energetice, cât si în crearea convietuirii armonice cu mediul....

Analiza Resurselor Umane la Nivelul Județului Giurgiu

INTRODUCERE Managerul resurselor umane a fost cunoscut ca funcţia de personal, administrare personal sau gestiunea personalului. Prin resursa...

Conceptul de Agricultura Durabilă

Conceptul de Agricultura durabila Agricultura durabila  o actiune cu scop pe termen lung prin care se urmareste sa se depaseasca problemele si...

Spațiile litorale în politicile de amenajare și dezvoltare teritorială a țărilor UE

Introducere Luarea în considerare a dimensiunii continentale a Europei deschide noi perspective pentru politica amenajării teritoriului și o...

Protecția Internațională a Mediului Înconjurător

1. Particularităţile dreptului mediului sub aspect internaţional Diversitatea si profunzimea actelor normative adoptate la nivel national si...

Potențialul turistic etnocultural și manifestările etnofolclorice din România

Potentialul turistic etnocultural si manifestarile etnofolclorice din Romania I. Potentialul turistic etnocultural Arta populara romaneasca...

Ai nevoie de altceva?