Promovarea Produselor Verzi

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1- Introducere 4
Capitolul 2 - Cadrul legislativ privind marcarea si protectia marfurilor in Romania si Uniunea Europeana 7
Capitolul 3 - Etichetarea produselor 8
Capitolul 4 - Produse ecologice vs. produse naturale 13
Capitolul 5 - Exemple de produse verzi 18
Capitolul 6 - 13 Raspunsuri la dileme ecologice 22
Chestionar - ,,Cat de ecologisti sunteti?" 26
Bibliografie 28


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
INTRODUCERE
In sens general, un produs (sau serviciu) etichetat eco are dreptul sa poarte un logo care sa sustina ca produsul (sau serviciul) este de o calitate buna din punct de vedere ecologic. Produsele ,,verzi" nu ar trebui sa[1]:
o puna in pericol sanatatea oamenilor sau a animalelor; 
o afecteze mediul inconjurator in nici un stadiu al vietii lor, inclusiv atunci cand sunt fabricate, utilizate sau eliminate; 
o consume o cantitate disproportionata de energie si alte resurse in timpul fabricarii, utilizarii sau eliminarii lor; 
o cauzeze risipa inutila, fie ca o consecinta a ambalarii excesive sau a unei durate scurte de viata; 
o implice cruzime catre animale; 
o foloseasca materiale obtinute din medii sau specii periclitate. 
Ca "produse verzi" sunt definite acele produse care poseda cele mai ridicate criterii ecologice, adica sunt conforme cu sistemul de etichetare ecologica UE sau a altor instrumente de protectie a mediului si initiative conexe (de exemplu, EMAS, Energy Star, Carbon Neutral etc.).
Produsele ecologice sunt responsabile pentru un impact mai redus asupra mediului, deoarece acestea[1]:
o utilizeaza mai putine materii prime, deoarece sunt utilizate surse regenerabile sau reciclate (de exemplu, hartie reciclata / plastic / metale, energie regenerabila);
o previn sau limiteaza utilizarea substantelor periculoase (de exemplu, substante chimice;
o limiteaza generarea de deseuri (de exemplu, mai putin ambalaj, grad sporit de reciclare).
Astfel, achizitionarea de produse ecologice va reduce impactul asupra mediului generat de productia si consumul de produse, deoarece consumatorii le vor identifica si le vor prefera pe acestea produselor non-ecologice, fapt care influenteaza ulterior intregul lant de aprovizionare pentru producerea produselor ecologice. Ca urmare, mai multe produse ecologice vor fi produse si consumate, si astfel mai putine produse non-ecologice vor fi produse si consumate. Este evident ca datorita acestor modificari ale obiceiurilor de productie si consum presiunea asupra mediului va fi redusa.
De ce sa cumparam un produs verde, in schimbul unuia obisnuit? Iata cateva argumente[1]:
o produsele ,,verzi" au cel putin aceleasi caracteristici calitative ca cele care sunt neprietenoase cu mediul;
o consumul de produse ,,verzi" este o modalitate importanta de a ajuta mediul inconjurator, deoarece consumul de produse non-ecologice cauzeaza efecte grave asupra acestuia;
o produsele ,,verzi" nu sunt intotdeauna mai scumpe decat produsele nonecologice;
o exista multe produse prietenoase cu mediul, totusi numai cele etichetate corespunzator sunt intr-adevar produse "verzi" 
"Marketingul verde a inceput in Europa in prima parte a anilor '80 cand anumite produse s-au dovedit a fi daunatoare pentru atmosfera planetei. Prin urmare, noi tipuri de produse au fost create, numite produse ,,verzi", care sa afecteze mai putin mediul. Crearea de produse mai sigure din punct de vedere ecologic, de ambalaje reciclabile si biodegradabile, de tehnici eficiente energetic si de controale mai bune asupra poluarii sunt toate aspecte ale marketingului verde. Marketingul ,,verde" a determinat progrese, cum ar fi ambalajele ce folosesc hartie reciclata, detergenti fara fosfati, rezerve reincarcabile pentru produsele de curatare si recipiente ce folosesc mai putin plastic".
Marketingul ,,verde" sau responsabil in ceea ce priveste mediul inconjurator este o practica de afaceri care ia in considerare grijile consumatorului in legatura cu promovarea prezervarii si conservarii mediului natural.
Campaniile de marketing ,,verde" subliniaza calitatile superioare ale produselor sau serviciilor unei companii in ceea ce priveste mediul, fie ca acele beneficii se manifesta sub forma reducerii risipei la ambalare, a eficientei energetice crescute in utilizarea produsului, sau a scaderii emisiilor toxice si a altor poluanti din productie. Intr-adevar, campaniile de marketing ce lauda practicile etice de mediu ale companiilor si avantajele ecologice ale produselor lor au crescut foarte mult in ultimii ani.
Figura 1[2]
Este general acceptat ca viata unui produs si a partilor sale componente e unul dintre cele mai importante criterii in hotararea calitatii sale de produs ,,verde". Cei mai multi oameni se gandesc doar la procesul de creare a produsului atunci cand vor sa decida daca un produs e ,,verde" sau nu, dar, in realitate, produsele au un impact asupra mediului in diferite stadii ale duratei lor de viata. Studii bazate pe analiza ciclului de viata (ACV) masoara impactul cumulativ asupra mediului al produselor de-alungul intregului lor ciclu de viata - de la extragerea resurselor folosite pentru crearea produselor, continuand cu toate aspectele productiei (rafinare, fabricare, transport) si pana la folosirea si eliminarea lor. Datorita faptului ca, pentru a putea oferi parametri de referinta comparabili, studiile inregistreaza utilizarea resurselor, necesitatile energetice si generarea de deseuri, atat producatorii cat si consumatorii pot alege acele produse care au cel mai mic impact asupra mediului natural.
Un mijloc care a fost folosit din ce in ce mai des in ultimii ani pentru a transmite informatiile legate de mediu consumatorilor este etichetarea ,,eco". Programele de etichetare ,,eco" constau, in general, in analizarea voluntara de catre experti externi a impactului produselor asupra mediului. Programele de etichetare ,,eco" cresc constientizarea problemelor de mediu, stabilesc standarde ridicate pentru firme si ajuta la reducerea confuziei consumatorilor in ceea ce priveste beneficiile ecologice ale unui produs.[1]


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea Produselor Verzi.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!