I. Introducere: Dezvoltarea urbanistică şi industrială în ritmuri tot mai înalte şi odată cu aceasta, creşterea populaţiei, ridicarea nivelului de civilizaţie, şi asigurarea nevoilor de consum din ce în ce mai mari conduc la diminuarea şi epuizarea surselor şi rezervelor naturale de materii prime, materiale şi combustibili, energie, cu consecinţele penuriei pe piaţa mondială. Pe de altă parte se constată influenţarea negativă a echilibrului ecologic prin care, adăugându-se în aşa zisele reziduuri ce rezultă din toate activităţile vieţii cotidiene, se accentuează pericolul popuării mediului ambiant. Aceste reziduuri numite peiorativ subproduse ale civilizaţiei umane, nefiind luate în seamă de factorii de decizie din acest domeniu, nu-şi au încă un loc bine definit în echilibrul social- politic-economic. Încă mai sunt denumite şi considerate gunoaie deşi s-a constatat că datorită materiilor prime, materialelor refolosibile şi energiei potenţiale pe care le conţin, constituie o resursă, care nu numai că nu se epuizează dar se şi dezvoltă mai rapid decât populaţia. Reziduurile de orice fel rezultate din multiplele activităţi umane, constituie o problemă de o deosebită actualitate, datorită atât creşterii continue a cantităţilor şi felului acestora (care prin degradare şi infestare în mediul ambiant prezintă pericol şi atentează la sănătatea oamenilor), cât şi însemnatelor cantităţi de materii prime, materialele refolosibile şi energie care pot fi recuperate şi introduse în circuitul economic. I.2. Cadru legislativ Necesitatea colectării selective a deşeurilor în scopul valorificării şi reciclării deşeurilor refolosite este susţinută de Directivele Uniunii Europene referitoare la gestionarea deşeurilor. Legislaţia în vigoare din ţara noastră urmează îndeaproape aceste directive. Acquis-ul comunitar în domeniul gestionării deşeurilor cuprinde un număr de 16 acte normative, transpuse în legislaţia română după cum urmează: Legislaţie europeană Legislaţie românească Directiva Cadru privind deşeurile nr.75/442/EEC, amendată de Directiva nr. 91/156/EEC Legea 426/2001 pentru aprobarea OU nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor Hotărârea de Guvern 123/2003 privind aprobarea Planului Naţional de etapă de Gestionare a Deşeurilor Directiva nr. 91/689/EEC privind deşeurile periculoase Legea nr. 426/2001 pentru aprobarea OU nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor Directiva nr. 75/439/EEC privind uleiurile uzate, amendată de Directiva nr. 87/101/EEC şi de Directiva nr.91/692/EEC Hotărârea de Guvern nr. 662/2001 privind gestionarea uleiurilor uzate, completată şi modificată de Hotărârea de Guvern 441/2002 Hotărârea de Guvern nr. 1159/2003 pentru modificarea Hotărârii de Guvern nr. 662/2001 privind gestionarea uleiurilor uzate Directiva nr. 91/157/EEC privind bateriile şi acumulatorii care conţin anumite substanţe periculoase şi Directiva nr. 93/86/EC privind etichetarea bateriilor Hotărârea de Guvern nr.1057/2001 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor care conţin substanţe periculoase Directiva nr. 99/31/EC privind depozitarea deşeurilor Hotărârea de Guvern nr. 162/2002 privind depozitarea deşeurilor Ordinul Ministrului Apelor şi Protectiei Mediului nr. 867/2002 privind definirea criteriilor care trebuie îndeplinite de deşeuri pentru a se regăsi pe lista specifică a unui depozit şi lista naţională de deşeuri acceptate în fiecare clasă de depozit de deşeuri 2002 Ordinul Ministrului Apelor şi Protecţiei Mediului nr. 1147 din 10 decembrie 2002 pentru aprobarea Normativului tehnic privind depozitarea deşeurilor construirea, exploatarea, monitorizarea şi închiderea depozitelor de deşeuri Directiva nr. 2000/76/EC privind incinerarea deşeurilor Hotărârea de Guvern nr.128/2002 privind incinerarea deşeurilor Ordinul Ministrului Apelor şi Protectiei Mediului nr.1215 din 10 ianuarie 2003 pentru aprobarea Normativului privind incinerarea deşeurilor Directiva nr. 94/62/EC privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje Hotărârea de Guvern nr. 349/2002 privind gestionarea ambalajelor şi deşeurilor de ambalaje Ordinul Ministrului Apelor şi Protecţiei Mediului nr. 1190/2002 privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje şi deşeuri de ambalaje Directiva nr. 96/59/EC privind eliminarea bifenililor şi trifenililor policloruraţi (PCB si PCT Hotărârea de Guvern nr.173/2000 pentru reglementarea regimului special privind gestiunea şi controlul bifenililor policloruraţi şi a altor compuşi similari. Ordinul MAPM nr. 279/2002 privind înfiinţarea Secretariatului tehnic pentru gestionarea şi controlul compuşilor desemnaţi în cadrul Direcţiei de gestiune a deşeurilor şi substanţelor chimice periculoase Decizia nr. 2000/532/CE, amendată de Decizia nr. 2001/119 privind lista deşeurilor, (ce înlocuieşte Decizia nr. 94/3/CE privind lista deşeurilor şi Decizia nr. 94/904/CE privind lista deşeurilor periculoase). Hotărârea de Guvern nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase Regulamentul nr. 259/93 privind controlul transportului deşeurilor în, dinspre şi înspre Comunitatea Europeană Hotărârea de Guvern nr. 1357/2002 pentru stabilirea autorităţiilor publice responsabile de controlul şi supravegherea importului, exportului şi tranzitului de deşeuri ; Hotărârea de Guvern nr. 228/2004 privind controlul introducerii în ţară a deşeurilor nepericuloase în vederea importului, perfecţionării active şi a tranzitului; Legea 6/1991 pentru aderarea României la Convenţia de la Basel privind controlul transportului peste frontiere al deşeurilor periculoase şi al eliminării acestora Directiva nr. 86/278/EEC privind protecţia mediului şi în particular a solului, atunci când namolul de la staţiile de epurare este utilizat în agricultură Ordinul MAPAM 49/2004 pentru aprobarea normelor tehnice privind protecţia mediului în special a solurilor, când se utilizează nămoluri de epurare în agricultură Directiva nr. 2000/53/EC privind vehiculele uzate (a fost elaborat Draft-ul de HG) Directiva nr. 2002/96/EC privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice (DEEE) Directiva nr.78/176/CEE privind deşeurile din industria dioxidului de titan Directiva nr. 82/883/CEE privind procedeele pentru supravegherea şi monitorizarea mediului datorită deşeurilor din industria de dioxid de titan Directiva nr. 92/112/CEE privind pocedeele pentru armonizarea programelor pentru reducerea şi eventual eliminarea poluării cauzate de deşeurile din industria dioxidului de titan Sursa: Strategia Naţională de Gestionare a Deşeurilor II. Alcătuirea geologică şi evoluţia paleogeografică, relieful, hidrografia, solurile şi vegetaţia: Judeţul Botoşani este situat din punct de vedere geografic în extremitate nord-estică a României, având ca vecini Ucraina şi, respectiv, Republica Moldova. Fiind cuprins între râurile Siret la vest şi Prut la est, cel de-al doilea formând graniţa României cu Republica Moldova, judeţul Botoşani se învecinează doar cu două judeţe ale Moldovei, şi anume: la vest cu judeţul Suceava, iar la sud cu judeţul Iaşi. Cuprinzând între limitele sale un teritoriu de 4986 km2 ce aparţine părţii de nord a Podişului Moldovei, judeţul Botoşani ocupă locul 29, ponderea în totalul teritoriului naţional fiind de 2,1% şi 13,53% din suprafa Regiunii de dezvoltare Nord-Est.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.