Achiziții

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 41 în total
Cuvinte : 9753
Mărime: 244.90KB (arhivat)
Publicat de: Simion Adam
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. 1. Motivaţia alegerii produsului 1
  2. 2. Descrierea produsului, piaţa ţintă, profilul consumatorului 2
  3. 3. Previziunea vȃnzărilor 3
  4. 4. Alegerea amplsării şi evaluarea cheltuielilor privind amplasarea 5
  5. 5. Achiziţii suport 6
  6. 6. Stabilirea necesarului de utilaje şi a modalităţilor de alegerea a acestora 6
  7. 7. Stabilirea necesarului de materie primă şi materiale 11
  8. 8. Subcontractarea 21
  9. 9. Determinarea necesarului de personal 22
  10. 10. Calculul costului unitar 23
  11. 11. Stabilirea preţului de vȃnzare 25
  12. 12. Determinarea pragul de rentabilitate 26
  13. 13. Aprecierea situaţiei financiare 26
  14. 14. Concluzii 27
  15. ANEXE 28

Extras din proiect

1. Motivaţia alegerii produsului

Comportamentul de cumpărăre şi consum al romȃnilor este diferit de cel european, acolo unde segmentul premium este mai mare. Diferenţa se ȋntrevede şi ȋn materie de preferinţe, romȃnii optȃnd pentru ceaiurile de fructe şi medicinale, pe cȃnd europenii pentru cel negru şi verde, cu diverse arome.

In Romȃnia, ceaiurile din plante s-au bucurat de o publicitate pozitivă datorită beneficiilor pe care le oferă consumatorilor ȋn tratarea sau ameliorarea diferitelor disfunţii sau, pur şi simplu, pentru aroma deosebită a plantelor. Astfel, pe piaţă se găseşte o gamă variată de ceaiuri, acestea avȃnd o serie de beneficii generale, cum ar fi: relaxare, diminuarea stresului, detoxifierea organismului, consolidarea sistemului imunitar etc.

In prezent, ceaiul este consumat la micul dejun alături de gustare, atunci cȃnd starea sănătăţii o cere sau, ȋntr-o măsură mai restransă, ca alternativă la băuturile răcoritoare de pe parcursul unei zile. Modificarea unui obicei de consum, ȋn cazul de faţă, sugerează necesitatea adoptării unui nou stil de viaţă la care consumatorul va accede doar printr-o informare şi putere de cumpărare adecvate.

Majoritatea ceaiurilor comercializate sunt amestecuri. Amestecurile pot fi făcute cu ceaiuri din aceeasi regiune sau cu ceaiuri din regiuni diferite. Scopul este obținerea unui gust mai bun sau unui preț mai bun. Prin amestecare se poate asigura conservarea aromei specifice unui sortiment, indiferent de variația recoltelor de ceaiuri pure folosite. Multe ceaiuri din comerț conțin diverse adaosuri sau sunt procesate folosind tehnici speciale.

Cele mai des utilizate plante pentru fabricarea ceaiurilor sunt teiul, menta, muşeţelul, urzica, zmeura, acestea găsindu-se uşor la noi ȋn ţară. Acesta ar fi un motiv pentru a porni o afacere ȋn acest domeniu, plus faptul că, romȃnii au ȋncredere ȋn calităţile ceaiului de a trata diverse afecţiuni, ȋn condiţiile ȋn care medicamentele sunt destul de scumpe.

Potrivit unui studiu efectuat de Operations Research, pe un eşantion de 1200 de persoane din mediul urban, cu vȃrste cuprinse ȋntre 18 şi 55 de ani, ȋn perioada ianuarie-februarie 2012, un procent de 66,2% din romȃni spun că beau zilnic apă ȋmbuteliată, ȋn timp ce 64% spun că tot zilnic consumă cafea. Laptele este pe locul 3 cu peste 53% din respondenţi, iar ceaiul acoperă 44,5% din preferinţe. In ceea ce priveşte ceaiul, majoritatea respondenţilor, 50%, consumă infuzii din plante medicinale şi infuzii aromatice (44%). Ceai verde cald consumă ȋn jur de 19% din romȃni şi doar 6% beau ceai verde rece. Conform studiului romȃnii beau ceai verde ca urmare a problemelor de sănătate sau la dietă .

Deoarece o cană de ceai consumată zilnic este benefică pentru organism, am considerat motivată opţiunea mea de a propune şi lansa o afacere în domeniul producţiei, promovării şi distribuţiei ceaiului din plante medicinale, atât autohtone, cât şi din import, chiar dacă pe piaţa românească mai există firme cu o astfel de afacere.

2. Descrierea produsului, piaţa ţintă, profilul consumatorului

Descrierea produsului

S.C. Vital-Tea S.R.L. are ca obiect de activitate prelucrarea şi comercializarea ceaiurilor, iar conform Codului CAEN 1083 - Prelucrarea ceaiului şi cafelei. Această clasă include: fabricarea amestecurilor de ceai si maté, fabricarea extractelor si preparatelor pe baza de ceai sau mate. Aceasta clasă include de asemenea, fabricarea infuziilor din plante (menta, verbina, musetel etc.).

In prezent, pe piaţa din Romȃnia nu se comercializează ceai din petale de trandafir şi flori de tei. Puţine persoane stiu că ceaiul de trandafiri are numeroase efecte curative. De exemplu conţine echivalentul a 60 de portocale ȋn vitamina C. Efectul diuretic al ceaiului de trandafiri se datorează nu numai vitaminii C care este conţinută ȋn trandafiri, dar şi pectinii, acidului citric şi altor substanţe benefice organismului. Florile de tei ajută la: răceli, tuse, bronşite, boli infecţioase, dureri de cap (ȋn special migrene), diuretic (ajută la eliminarea toxinelor), antispasmodic (reduce spasmele), sedativ.

Acest produs, ceaiul de trandafir şi flori de tei, va fi ambalat individual, în pliculeţe cu şnur, cu o masă de 1,5 grame, împachetate în cutii de carton, care conţin fiecare 20 de pliculeţe. Conţinutul de plante va fi ȋn proporţii egale.

Piaţa ţintă şi profilul consumatorului

Consumatorii de ceai se ȋmpart ȋn două mari categorii, separaţi de obiceiurile de consum specifice mediului ȋn care convieţuiesc: cei din mediul urban consumă de regulă ceai la pliculeţ, iar cei din mediul rural preferă ceaiul pregătit ȋn casă, din plante culese din gradină, iar aici putem vorbi de autoconsum. Populaţia mediului urban preferă ceaiul din fructe şi plante, iar o nouă categorie de consumatori se ȋndreaptă către ceaiul clasic produs din frunzele arborelui de ceai.

Un studiu realizat în cursul anului trecut de către compania Dedalus a adus în prim plan cȃteva aspecte remarcabile; datele statistice indică faptul că, într-o lună, peste 70% din persoanele adulte din mediul urban consumă cel puţin un tip de ceai. Dintre aceştia, ponderea cea mai mare este a persoanelor de peste 40 de ani. Femeile consumă într-o proporţie mult mai mare astfel de produse - 70%, faţă de bărbaţi care consumă în proporţie de 50% ceaiuri cu efect nutriţionist. Deasemenea, trebuie menţionat faptul că persoanele cu venituri mici (69%) şi pensionarii (75%) sunt categoriile cele mai înclinate să consume ceaiuri din plante medicinale .

Produsul fabricat şi oferit de firma mea, fiind un produs final, este realizat pentru persoanele de toate vârstele, începând de la copii până la oamenii în vârstă. Totuşi piaţa ţintă a întreprinderii constituie persoanele a căror vârstă este între 5-70 ani, din mediul urban, indiferent de sex.

Preview document

Achiziții - Pagina 1
Achiziții - Pagina 2
Achiziții - Pagina 3
Achiziții - Pagina 4
Achiziții - Pagina 5
Achiziții - Pagina 6
Achiziții - Pagina 7
Achiziții - Pagina 8
Achiziții - Pagina 9
Achiziții - Pagina 10
Achiziții - Pagina 11
Achiziții - Pagina 12
Achiziții - Pagina 13
Achiziții - Pagina 14
Achiziții - Pagina 15
Achiziții - Pagina 16
Achiziții - Pagina 17
Achiziții - Pagina 18
Achiziții - Pagina 19
Achiziții - Pagina 20
Achiziții - Pagina 21
Achiziții - Pagina 22
Achiziții - Pagina 23
Achiziții - Pagina 24
Achiziții - Pagina 25
Achiziții - Pagina 26
Achiziții - Pagina 27
Achiziții - Pagina 28
Achiziții - Pagina 29
Achiziții - Pagina 30
Achiziții - Pagina 31
Achiziții - Pagina 32
Achiziții - Pagina 33
Achiziții - Pagina 34
Achiziții - Pagina 35
Achiziții - Pagina 36
Achiziții - Pagina 37
Achiziții - Pagina 38
Achiziții - Pagina 39
Achiziții - Pagina 40
Achiziții - Pagina 41

Conținut arhivă zip

  • Achizitii.docx

Alții au mai descărcat și

Procesul de Achiziții Publice

1.DEFINIREA ŞI PRINCIPIILE ACHIZIŢIILOR PUBLICE Achiziţiile publice reprezintă suma tuturor proceselor de planificare, stabilire a priorităţilor,...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Achiziții - pulovere

Capitolul I Produsul I.1. Motivaţia alegerii produsului Puloverele sunt foarte colorate sau sobre. Poţi purta pulovere simple, imprimate cu...

Achiziții detergenți

Prezentarea firmei Home Cleaning Company Ltd. este o companie nou infiintată în Iaşi, având drept obiect de activitate productia de detergenţi...

Sisteme domotice - sisteme de achiziții de date

Capitolul 1 Introducere 1.1. Definiții. Generalități La modul cel mai general prin “achiziţie de date” înţelegem procesul de obţinere a datelor...

Achiziții și Fuziuni pe Piața Produselor Farmaceutice

Cap. I Achiziţii şi fuziuni 1.1 Definirea conceptelor de achiziţie şi fuziune Achiziţiile şi fuziunile (M&A ) sunt tranzacţii între firme care...

Documentarea-cercetarea contabilă pentru activitățile de achiziții publice

REZUMAT ACHIZIȚIILE PUBLICE Achizițiile publice fac parte din activitatea desfășurată de o instituție publică. Deoarece activitatea unei...

Expert achiziții publice - Procedura simplificată

SISTEMUL DE ACHIZIȚII - GENERALITĂȚI Sistemul achizițiilor publice reprezintă o parte a realității juridico-economico-tehnică a societății...

Combaterea corupției în achizițiile publice la nivel local

I. Definirea problemei și a nevoii Domeniul achizițiilor publice este unul dintre cele mai vulnerabile sectoare în fața corupției, dat fiind...

Exemplificări de achiziții și fuziuni pe plan național și internațional

Cuvinte cheie: Achiziție, control, societate mamă, fuziune, achizitor, societate absorbantă. 1. Aspecte teoretice privind regruparea...

Ai nevoie de altceva?