Achizitii

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Motivatia alegerii produsului 1
2. Descrierea produsului, piata tinta, profilul consumatorului 2
3. Previziunea vanzarilor 3
4. Alegerea amplsarii si evaluarea cheltuielilor privind amplasarea 5
5. Achizitii suport 6
6. Stabilirea necesarului de utilaje si a modalitatilor de alegerea a acestora 6
7. Stabilirea necesarului de materie prima si materiale 11
8. Subcontractarea 21
9. Determinarea necesarului de personal 22
10. Calculul costului unitar 23
11. Stabilirea pretului de vanzare 25
12. Determinarea pragul de rentabilitate 26
13. Aprecierea situatiei financiare 26
14. Concluzii 27
ANEXE 28


Extras din proiect Cum descarc?

1. Motivatia alegerii produsului
Comportamentul de cumparare si consum al romanilor este diferit de cel european, acolo unde segmentul premium este mai mare. Diferenta se intrevede si in materie de preferinte, romanii optand pentru ceaiurile de fructe si medicinale, pe cand europenii pentru cel negru si verde, cu diverse arome.
In Romania, ceaiurile din plante s-au bucurat de o publicitate pozitiva datorita beneficiilor pe care le ofera consumatorilor in tratarea sau ameliorarea diferitelor disfuntii sau, pur si simplu, pentru aroma deosebita a plantelor. Astfel, pe piata se gaseste o gama variata de ceaiuri, acestea avand o serie de beneficii generale, cum ar fi: relaxare, diminuarea stresului, detoxifierea organismului, consolidarea sistemului imunitar etc.
In prezent, ceaiul este consumat la micul dejun alaturi de gustare, atunci cand starea sanatatii o cere sau, intr-o masura mai restransa, ca alternativa la bauturile racoritoare de pe parcursul unei zile. Modificarea unui obicei de consum, in cazul de fata, sugereaza necesitatea adoptarii unui nou stil de viata la care consumatorul va accede doar printr-o informare si putere de cumparare adecvate.
Majoritatea ceaiurilor comercializate sunt amestecuri. Amestecurile pot fi facute cu ceaiuri din aceeasi regiune sau cu ceaiuri din regiuni diferite. Scopul este obtinerea unui gust mai bun sau unui pret mai bun. Prin amestecare se poate asigura conservarea aromei specifice unui sortiment, indiferent de variatia recoltelor de ceaiuri pure folosite. Multe ceaiuri din comert contin diverse adaosuri sau sunt procesate folosind tehnici speciale. 
Cele mai des utilizate plante pentru fabricarea ceaiurilor sunt teiul, menta, musetelul, urzica, zmeura, acestea gasindu-se usor la noi in tara. Acesta ar fi un motiv pentru a porni o afacere in acest domeniu, plus faptul ca, romanii au incredere in calitatile ceaiului de a trata diverse afectiuni, in conditiile in care medicamentele sunt destul de scumpe.
Potrivit unui studiu efectuat de Operations Research, pe un esantion de 1200 de persoane din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 55 de ani, in perioada ianuarie-februarie 2012, un procent de 66,2% din romani spun ca beau zilnic apa imbuteliata, in timp ce 64% spun ca tot zilnic consuma cafea. Laptele este pe locul 3 cu peste 53% din respondenti, iar ceaiul acopera 44,5% din preferinte. In ceea ce priveste ceaiul, majoritatea respondentilor, 50%, consuma infuzii din plante medicinale si infuzii aromatice (44%). Ceai verde cald consuma in jur de 19% din romani si doar 6% beau ceai verde rece. Conform studiului romanii beau ceai verde ca urmare a problemelor de sanatate sau la dieta .
Deoarece o cana de ceai consumata zilnic este benefica pentru organism, am considerat motivata optiunea mea de a propune si lansa o afacere in domeniul productiei, promovarii si distributiei ceaiului din plante medicinale, atat autohtone, cat si din import, chiar daca pe piata romaneasca mai exista firme cu o astfel de afacere.
2. Descrierea produsului, piata tinta, profilul consumatorului
Descrierea produsului
S.C. Vital-Tea S.R.L. are ca obiect de activitate prelucrarea si comercializarea ceaiurilor, iar conform Codului CAEN 1083 - Prelucrarea ceaiului si cafelei. Aceasta clasa include: fabricarea amestecurilor de ceai si mate, fabricarea extractelor si preparatelor pe baza de ceai sau mate. Aceasta clasa include de asemenea, fabricarea infuziilor din plante (menta, verbina, musetel etc.).
In prezent, pe piata din Romania nu se comercializeaza ceai din petale de trandafir si flori de tei. Putine persoane stiu ca ceaiul de trandafiri are numeroase efecte curative. De exemplu contine echivalentul a 60 de portocale in vitamina C. Efectul diuretic al ceaiului de trandafiri se datoreaza nu numai vitaminii C care este continuta in trandafiri, dar si pectinii, acidului citric si altor substante benefice organismului. Florile de tei ajuta la: raceli, tuse, bronsite, boli infectioase, dureri de cap (in special migrene), diuretic (ajuta la eliminarea toxinelor), antispasmodic (reduce spasmele), sedativ.
Acest produs, ceaiul de trandafir si flori de tei, va fi ambalat individual, in pliculete cu snur, cu o masa de 1,5 grame, impachetate in cutii de carton, care contin fiecare 20 de pliculete. Continutul de plante va fi in proportii egale.
Piata tinta si profilul consumatorului
Consumatorii de ceai se impart in doua mari categorii, separati de obiceiurile de consum specifice mediului in care convietuiesc: cei din mediul urban consuma de regula ceai la pliculet, iar cei din mediul rural prefera ceaiul pregatit in casa, din plante culese din gradina, iar aici putem vorbi de autoconsum. Populatia mediului urban prefera ceaiul din fructe si plante, iar o noua categorie de consumatori se indreapta catre ceaiul clasic produs din frunzele arborelui de ceai.
Un studiu realizat in cursul anului trecut de catre compania Dedalus a adus in prim plan cateva aspecte remarcabile; datele statistice indica faptul ca, intr-o luna, peste 70% din persoanele adulte din mediul urban consuma cel putin un tip de ceai. Dintre acestia, ponderea cea mai mare este a persoanelor de peste 40 de ani. Femeile consuma intr-o proportie mult mai mare astfel de produse - 70%, fata de barbati care consuma in proportie de 50% ceaiuri cu efect nutritionist. Deasemenea, trebuie mentionat faptul ca persoanele cu venituri mici (69%) si pensionarii (75%) sunt categoriile cele mai inclinate sa consume ceaiuri din plante medicinale .
Produsul fabricat si oferit de firma mea, fiind un produs final, este realizat pentru persoanele de toate varstele, incepand de la copii pana la oamenii in varsta. Totusi piata tinta a intreprinderii constituie persoanele a caror varsta este intre 5-70 ani, din mediul urban, indiferent de sex.


Fisiere in arhiva (1):

  • Achizitii.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!