Capitolul 1 Caracterizarea distribuitorilor și a beneficiarilor 1.1 Introducere. Trecerea produselor de la producător la consumator a fost mult timp considerată faza finală a producției, un act ce se realizează fără eforturi speciale, odată ce produsul a fost fabricat. Dezvoltarea producției de mărfuri, intensificarea concurenței, dar și creșterea complexității produselor au determinat pe producători să-și intensifice eforturile în etapa finală, cea a comercializării-vânzării, etapă în care se pot realiza însemnate reduceri de cheltuieli prin optimizarea timpului de vânzare, se pot obține informații utile pentru activitatea viitoare și se poate realiza o bună poziționare a firmei și o îmbunătățire a imaginii de marcă. Procesul de distribuție reprezintă o componentă importantă a activitații pe care agenții economici o desfășoară în cadrul pieței. Dată fiind importanța sa, un asemenea proces se cere să fie astfel orientat încât să raspundă necesităților de realizare ca valoare a fiecărui produs, în funcție de condițiile specifice în care acționează fiecare firmă sau societate comercială în cadrul pieței, de natura și puterea concurenței, de structura mijloacelor de desfacere, precum și de unele elemente conjuncturale specifice fiecărei perioade. O astfel de orientare implică însă cunoașterea prealabilă a unor aspecte privind rolul distribuției în cadrul activității fiecărei unități, elementele constitutive ale acestui proces, elementele specifice diferitelor structuri de piață, precum și o serie de criterii ce pot sta la baza organizării relațiilor de distribuție. Definirea conceptuală a distribuției trebuie făcută din două cel puțin două puncte de vedere: al economiei de ansamblu, pe de o parte și al întreprinderii, pe de altă parte. În sens general, privit din punct de vedere macroeconomic, definiția distribuției se bazează pe sistemul de relații între cele trei domenii importante care structurează piața: - producția, respectiv realizarea de bunuri; - distribuția, respectiv transmiterea de bunuri, prin tranzacții comerciale, de la producător la consumator; - consumul de bunuri pentru sa satisfacerea nemijlocită a nevoilor utilizatorului final Distribuția mărfurilor în zonele urbane este esențială pentru viața locuitorilor unui oraș și pentru buna desfășurare a activităților economice. Transportul mărfurilor în zonele urbane serealizează utilizând aceeași infrastructură ca și autoturismele și mijloacele de transport în comunde suprafață. Aceasta conduce la probleme cum ar fi congestia traficului, ocuparea spațiilor de parcare, reducerea siguranței, poluarea atmosferei și poluare fonică. Pentru ameliorarea efectelor negative al e transportului mărfurilor în orașe este necesară identificarea măsurilor posibile îndomeniul logistic, tehnic și administrativ, care să conducă la un transport urban de mărfuri eficient. Termenul de distribuție desemnează ansamblul mijloacelor și operațiunilor care asigură punerea la dispoziția utilizatorilor sau consumatorilor finali a bunurilor și serviciilor realizate de către întreprinderile producătoare în locul potrivit, în cantitate suficientă, la momentul adecvat și cu serviciile necesare, potrivit cerințelor pe care le manifestă în cadrul pieței. 1.2 Distribuitor Farmexim. Fondată în 1990, Farmexim este prima companie de import și distribuție de medicamente și produse farmaceutice din România. Având un vast portofoliu de produse și o relație excelentă cu clienții, Farmexim este legătura optimă între producătorii farmaceutici și pacienți. Cu o istorie bogată într-o piață care și-a schimbat configurația de nenumărate ori de-a lungul vremii, Farmexim a rămas o constantă nu numai în domeniul farmaceutic, ci în întreg peisajul economic românesc. În distribuție, dar și în retail, alături de lanțul de farmacii Help Net, Farmexim își concentrează activitatea asupra oamenilor cu scopul de a contribui la o viață mai sănătoasă și un viitor mai bun.
1. https://esop.ro/blog/ro/parcul-industrial-chitila-logistics-hub-isi-asteapta-chiriasii/ 2. https://www.alliance-healthcare.ro/ 3. https://www.alloga.ro/ 4. https://www.alloga.ro/depozite-farmaceutice 5. https://www.alloga.ro/logistica-sanatate/transport 6. https://www.ford.ro/showroom-vehicule-comerciale/noul-transit-custom 7. https://www.farmexim.ro/distributie-nationala-75.html 8. https://www.helpnet.ro/compania-helpnet 9. https://asstra.ro/industries/aparate-farmaceutice/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.