Analiza calității serviciilor bancare în România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 7153
Mărime: 71.22KB (arhivat)
Publicat de: Cecil Cristian
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Stanciu Costel

Extras din proiect

1.Nevoia pe care o satisface serviciul bancar

Funcţia esenţială a unei bănci constă în colectarea resurselor disponibile dintr-o economie si acordarea de credite. Astăzi, băncile sunt considerate a fi atât instituţii financiare, cât si instituţii de credit, întrucât ele oferă atât servicii bancare cât si alte servicii financiare. Majoritatea agentilor (persoane fizice si/sau juridice) dintr-o economie intra in contact cu serviciile băncilor, fie în calitate de deponenţi, fie în calitate de beneficiari de credite

Cumpărarea unui serviciu bancar poate fi considerată un răspuns la o anumită necesitate. Pentru a-si rezolva această nevoie de fonduri consumatorul este nevoit sa apeleze la serviciile bancilor.

In cazul pietelor financiare, bancile reprezinta veriga cea mai importanta; prin banci se realizeaza nu numai produsele+serviciile bancare si se fac si tranzactii bursiere, incasari ale altor institutii financiare.

Toate sectoarele economice au nevoie de banci din diferite motive:

1. Toate firmele au nevoie de facilitati bancare pt activitatile comerciale, pentru plata furnizorilor, garantiilor oferite partenerilor internationali.

2. Firmele vor sa isi valorifice excesul de numerar prin pastrarea acestuia in siguranta in conturi bancare

3. Firmele contacteaza bancile pt cresterea fondurilor necesare activitatilor lor (credite negarantate, nevoi de trezorerie).

4. P. fizice vor sa-si pastreze economiile in siguranta si sa realizeze profit din dobanda.

5. P.fizice au nevoie de fonduri si astfel sunt nevoite sa se imprumute de la banci.

6. P.fizice+juridice efectueaza majoritatea platilor prin banci

7. Progr.guvernamentale de dezvoltare a unor sectoare economice nu pot fi realizate decat prin banci.

În esentã relatia care existã între bancã si client este acea relatie între debitor si creditor (atat banca cat si clientul pot fi pe rand fie debitori, fie creditori). In momentul in care se constituie un depozit, banca nu este doar un depozitar al banilor, întrucât ea va plasa respective suma fie in credite sau in alte operatiuni ale pietelor financiare (ex. obligatiuni, titluri de stat, certificate de deposit), dar îsi asumã obligatia de a restitui la cerere valoarea depozitelor.

Printre necesităţile care se află la baza achiziţionării produselor/serviciilor bancare se înscriu: siguranţa valorii depuse; accesibilitatea la plata în numerar (cumpărătorii doresc să aibă acces la numerar în orice moment); transferul banilor (cerinţa uşor de realizat în prezent, datorită dezvoltării intense a tehnologiei), consultanţă financiară (care a devenit o necesitate stringentă a consumatorilor datorită creşterii numărului şi complexităţii serviciilor financiare).

In concluzie bancile satisfac nevoile clientilor ce doresc sa imprumute fonduri sau a acelor persoane care vor sa-si fructifice economiile prin plasarea lor in siguranta intr-un depozit bancar.

1. Gradul de dezvoltare al serviciilor bancare din Romania comparativ cu alte ţări

În principalele ţări dezvoltate, sistemele bancare sunt eterogene, respectiv, cuprind mai multe tipuri de bănci, dar manifestă tendinţa de uniformizare în contextul procesului de globalizare financiară.

Din punct de vedere al activităţii bancare şi al gradului de specializare este posibilă stabilirea unei distincţii între două tipuri de sisteme bancare: modelul american, aplicat şi în Japonia, bazat pe principiul unei specializări stricte a instituţiilor bancare şi sistemele bancare ale Europei continentale, puţin specializate şi care funcţionează după modelul băncii universale. În această ultimă categorie se include şi sistemul bancar din România.

Sistemul bancar din România este un sistem pe două nivele, cuprinzând Banca Naţională a României şi instituţiile de credit. Acest sistem a fost introdus în decembrie 1990, fiind primul pas al procesului de reformă bancară

In prezent in sistemul bancar romanesc activeaza 41 de banci comerciale.

Structura sistemului bancar din România:

A. Bănci cu capital românesc

• bănci cu capital majoritar public : CEC Bank, Eximbank

Preview document

Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 1
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 2
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 3
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 4
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 5
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 6
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 7
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 8
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 9
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 10
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 11
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 12
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 13
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 14
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 15
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 16
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 17
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 18
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 19
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 20
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 21
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 22
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 23
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 24
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 25
Analiza calității serviciilor bancare în România - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Analiza Calitatii Serviciilor Bancare in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Forța de Vânzare și Politica de Comunicare - Factori Cheie în Asigurarea unei Vânzări Inteligente

Introducere În condiţiile actuale ale dinamismului economico – social, prezenţa cu succes a unei firme pe piaţă este din ce în ce mai dificilă....

Monografie Bancpost

Capitolul I – Istoricul şi evăoluţia BancPost „Cei cincisprezece ani ai BancPost, ai succesului în afaceri pe care l-aţi obţinut reprezintă o...

Proceduri de Recuperare a Creanțelor Bancare

Argumentare Datorită faptului că îmi desfăşor activitatea în cadrul unei instituţii bancare, instituţie ce funcţionează în baza Legii nr....

Managementul calității în cadrul BCR

ASPECTE PRIVIND MANAGEMENTUL CALITATII LA BANCA COMERCIALA ROMANA Introducere Competitia intensa pentru clienti, atat locala cat si globala, a...

Managementul Relațiilor cu Clienții al Băncii Comerciale Române

Apariţia băncilor moderne este strâns legată de dezvoltarea comerţului cu cetăţile îndepărtate şi acumularea capitalului monetar în special pe...

Cercetarea selectivă privind satisfacția clienților - studiu de caz - Banca Comercială Română - Constanța

Economia de piaţă presupune existenţa unei economii monetare în cadrul căreia sistemul instituţiilor de credit bancare creează posibilitatea...

Relația bancă-client

CAP I ASPECTE GENERALE PRIVIND RELAŢIA BANCĂ – CLIENT 1.1 SISTEMUL BANCAR ÎN ROMÂNIA Începând din 1990, sistemul bancar a cunoscut un proces de...

Mixul de Marketing în Sistemul Bancar

INTRODUCERE Principiul care a stat la baza alegerii acestei teme pentru lucrarea de licenţă este acela că marketingul modern înseamnă mai mult...

Ai nevoie de altceva?