Analiza Calitatii Serviciilor Bancare in Romania

Extras din proiect Cum descarc?

1.Nevoia pe care o satisface serviciul bancar
Functia esentiala a unei banci consta in colectarea resurselor disponibile dintr-o economie si acordarea de credite. Astazi, bancile sunt considerate a fi atat institutii financiare, cat si institutii de credit, intrucat ele ofera atat servicii bancare cat si alte servicii financiare. Majoritatea agentilor (persoane fizice si/sau juridice) dintr-o economie intra in contact cu serviciile bancilor, fie in calitate de deponenti, fie in calitate de beneficiari de credite
Cumpararea unui serviciu bancar poate fi considerata un raspuns la o anumita necesitate. Pentru a-si rezolva aceasta nevoie de fonduri consumatorul este nevoit sa apeleze la serviciile bancilor.
In cazul pietelor financiare, bancile reprezinta veriga cea mai importanta; prin banci se realizeaza nu numai produsele+serviciile bancare si se fac si tranzactii bursiere, incasari ale altor institutii financiare.
Toate sectoarele economice au nevoie de banci din diferite motive: 
1. Toate firmele au nevoie de facilitati bancare pt activitatile comerciale, pentru plata furnizorilor, garantiilor oferite partenerilor internationali. 
2. Firmele vor sa isi valorifice excesul de numerar prin pastrarea acestuia in siguranta in conturi bancare
3. Firmele contacteaza bancile pt cresterea fondurilor necesare activitatilor lor (credite negarantate, nevoi de trezorerie). 
4. P. fizice vor sa-si pastreze economiile in siguranta si sa realizeze profit din dobanda. 
5. P.fizice au nevoie de fonduri si astfel sunt nevoite sa se imprumute de la banci. 
6. P.fizice+juridice efectueaza majoritatea platilor prin banci 
7. Progr.guvernamentale de dezvoltare a unor sectoare economice nu pot fi realizate decat prin banci.
In esenta relatia care exista intre banca si client este acea relatie intre debitor si creditor (atat banca cat si clientul pot fi pe rand fie debitori, fie creditori). In momentul in care se constituie un depozit, banca nu este doar un depozitar al banilor, intrucat ea va plasa respective suma fie in credite sau in alte operatiuni ale pietelor financiare (ex. obligatiuni, titluri de stat, certificate de deposit), dar isi asuma obligatia de a restitui la cerere valoarea depozitelor. 
Printre necesitatile care se afla la baza achizitionarii produselor/serviciilor bancare se inscriu: siguranta valorii depuse; accesibilitatea la plata in numerar (cumparatorii doresc sa aiba acces la numerar in orice moment); transferul banilor (cerinta usor de realizat in prezent, datorita dezvoltarii intense a tehnologiei), consultanta financiara (care a devenit o necesitate stringenta a consumatorilor datorita cresterii numarului si complexitatii serviciilor financiare).
In concluzie bancile satisfac nevoile clientilor ce doresc sa imprumute fonduri sau a acelor persoane care vor sa-si fructifice economiile prin plasarea lor in siguranta intr-un depozit bancar.
1. Gradul de dezvoltare al serviciilor bancare din Romania comparativ cu alte tari
In principalele tari dezvoltate, sistemele bancare sunt eterogene, respectiv, cuprind mai multe tipuri de banci, dar manifesta tendinta de uniformizare in contextul procesului de globalizare financiara.
Din punct de vedere al activitatii bancare si al gradului de specializare este posibila stabilirea unei distinctii intre doua tipuri de sisteme bancare: modelul american, aplicat si in Japonia, bazat pe principiul unei specializari stricte a institutiilor bancare si sistemele bancare ale Europei continentale, putin specializate si care functioneaza dupa modelul bancii universale. In aceasta ultima categorie se include si sistemul bancar din Romania. 
Sistemul bancar din Romania este un sistem pe doua nivele, cuprinzand Banca Nationala a Romaniei si institutiile de credit. Acest sistem a fost introdus in decembrie 1990, fiind primul pas al procesului de reforma bancara
In prezent in sistemul bancar romanesc activeaza 41 de banci comerciale.
Structura sistemului bancar din Romania:
A. Banci cu capital romanesc
o banci cu capital majoritar public : CEC Bank, Eximbank


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Calitatii Serviciilor Bancare in Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!