Introducere.3 Capitolul I: Prezentarea generală a produsului.3 Capitolul II: Clasificarea caracteristicilor generale ale produsului.4 Capitolul III: Prezentarea firmelor concurente.6 Capitolul IV: Prezentarea produselor alese.9 Capitolul V: Prezentarea caracteristicilor de calitate utilizate în analiză.14 Capitolul VI: Metode de analiză comparativă.15 Concluzii.17 Anexe.18 Bibliografie.20
INTRODUCERE: Progresul tehnic tinde să ne atragă într-un neobosit tumult al optimizării, punând uneori o presiune destul de mare pe costuri. Totuşi, nu mulţi complică lucrurile doar de dragul complicaţiei. Sofisticarea e un simbol al luxului, ce-i drept, şi există persoane care sunt dispuse să plătească doar pentru asta, însă noi, restul, marea majoritate, suntem pur şi simplu „manipulaţi“ de confort. Pentru că de fapt tehnica de vârf, soluţiile avangardiste, găselniţele de orice fel capătă sens doar îmbunătăţindu-ne existenţa, uşurând acţiunile, crescând eficienţa, facilitând relaxarea sau sporind siguranţa. Teoretic putem trăi doar cu lucruri simple, însă eliminarea micilor sau marilor progrese tehnologice, chiar şi în cazul unui singur domeniu important din viaţa noastră – transportul, ne-ar pune imediat faţă în faţă cu riscuri pe care nu ni se mai pare logic să ni le asumăm, cu stresuri pe care ştim că le putem evita cu uşurinţă şi cu o eficienţă mult prea mică pentru a mai fi acceptată. Tema aleasă pentru acest proiect este “Analiza comparativă a calităţii autoturismelor”. Se va urmări punerea în valoare a calităţii şi caracterului practic al acestora. Motivaţia acestei alegeri este aceea că în ziua de azi autoturismele reprezintă un factor foarte important în viaţa noastră. Este un mijloc de transport foarte comod, util şi practic. Proiectul este structurat în şase capitole, fiecare dintre acestea având o contribuţie semnificativă în stabilirea utilităţii şi calităţii cât mai bune a produsului ales. CAPITOLUL I – PREZENTAREA GENERALĂ A PRODUSULUI Autoturismul este una din invenţiile cele mai utile ale epocii noastre. Încă de la primele modele de autoturisme, această maşinărie s-a dovedit a fi foarte practică, facilitându-ne viata într-un mod foarte rapid. Reprezintă un mijloc de deplasare ce nu solicită efort fizic, ci doar cunoştinţe în manevrarea acestuia şi câteva reguli ce se aplică în circulaţie. Este uşor de manevrat, oferă confort, comoditate şi rapiditate, însă este nevoie de foarte multă atenţie şi concentrare pentru a oferi deplină siguranţă. De la autoturismele de familie, până la cele sport există o gamă vastă de produse pentru toate gusturile, cerinţele şi nivelele de satisfacere ale nevoilor noastre. Structura constructivă a unui autoturism este foarte complexă, fiind formată din nenumărate componente principale, secundare, auxiliare şi opţionale având o importanţă mai mare sau mai mică în componenţa maşinii. Principala componentă este motorul, apoi celelalte ce completează şi ajută la buna funcţionare a autoturismului: carburator, alternator, electromotor, pompa de bezină şi pompa de apă, caseta de direcţie, chiulasa, pistoane, cilindrii, biele, arbore cotit, bloc motor, arbore cu came, came, supape, segmenţi, culbutori, volanta, pompa ulei, pistoane distribuţie bujii, cutie de viteze, planetare, bielete, fuzete, rulmenţi roată, bascule, bucsi, pivoţi, tobe eşapament, catalizatori, rezervor, discuri frână, sistem ABS, roţi (jenţi, cameră, cauciucuri), ax volan, volan, pedale, sistem de iluminat interior şi exterior, ceasuri bord, contacte bord, becuri, scaune reglabile, geamuri, sistem închidere geamuri şi uşi, punte spate, arcuri, amortizoare, oglinzi retrovizoare, bare de protecţie, caroserie(aripi faţă-spate, contraaripi faţă-spate, stâlpi susţinere, praguri, uşi, panouri interne şi externe, podea, pedalier, capote, plafon). Componentele opţionale au o mai mică importanţă şi se regăsesc în componenţa maşinii în funcţie de dorinţele fiecărui utilizator: sistem ESP, sistem audio, geamuri fumurii sau altă culoare, şi diverse alte aplicaţii ce variază. CAPITOLUL II - CLASIFICAREA CARACTERISTICILOR GENERALE ALE PRODUSULUI Caracteristicile generale ale produsului se pot clasifica după mai multe criterii ce ajută la determinarea calităţii. A) După aportul pe care îl au la satisfacerea necesităţii clientului: • Tehnico-funcţionale: - puterea motorului(CP) - cilindree (cm3) - viteză (mile/h; km/h) - timpul de acceleraţie de la 0-100km/h (sec) - volum rezervor (L) - volum portbagaj (L) - tip cutie de viteză - arhitectura motorului (V8, V6) - cuplu-motor (Nm) - dotare cu sistem antifurt - sistem de frânare (abs) - dimensiuni de gabarit (L,l,h) - masă (kg) - afişaj electronic multifuncţional - număr de uşi • Economice: - consum de carburant (L/100km) - cheltuieli de mentenanţă - aerodinamicitatea • Psihosenzoriale: - design interior - cadrane de bord - pedalier metalic - tapiţerie din stofă/piele - scaune normale/sport - design exterior - culoare - formă aerodinamică - ştergătoare şi faruri automate • Ergonomice: - servodirecţie - dotare cu airbag, centură de siguranţă, bară de protecţie - computer de bord - aer condiţionat - sursă electrică pentru iluminatul interior - comoditate şi confort • Ecologice: - nivel de zgomot redus - tipul combustibilului: benzină/motorină - noxele emise
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.