Cuprins
- INTRODUCERE pag 2
- CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALĂ pag 3
- CAPITOLUL II MISIUNEA FIRMEI pag 5
- CAPITOLUL III ANALIZA SWOT
- 3.1. Analiza internă pag 7
- 3.2. Analiza externă pag 10
- 3.3. Matricea SWOT pag 13
- CAPITOLUL IV PREFIGURAREA STRATEGIEI FIRMEI
- 4.1. Decizii obţinute în urma confruntării pag 15
- 4.2. Strategia recomandată pag 16
Extras din proiect
INTRODUCERE
Analiza- diagnostic este corelata cu procesul de evaluare a intreprinderii, care poate fi definita ca „ Ansamblul metodelor si tehnicilor de calcul cu ajutorul carora se determina, in expresie baneasca, marimea valorica a activelor acesteia, in vederea aprecierii potentialului economico- financiar al intreprinderii in ansamblu sau al unei parti din acest potential”.
Scopul acestei analize diagnostic este ca, in urma reglarii sistemului, sa se ajunga la o comanda optima, astfel incat sa se asigure maximizarea functiei obiectiv.
Specific analizei diagnostic este si caracterul sau participativ. Complexitatea activitatii societatii impune, pentru a reusi un diagnostic corect si cuprinzator, implicarea mai multor salariati de specialitati diferite, corespunzator naturii problemelor investigate, dintre care nu trebuie sa lipseasca managerii si executantii nemijlocit implicati in desfasurarea respectivelor activitati.
Analiza diagnostic nu se limiteaza la radiografierea si aprecierea starii diferitelor fenomene, ci constitue si partea organica a gestiunii previzionale, respectiv a managementului strategic.
Obiectivele analizei diagnostic sunt:
- realizarea unui sistem de organizare si conducere corespunzatoare etapei in care se afla, care sa dea o structura echilibrata unitatii si sa asigure indeplinirea corespunzatoare a functiilor sale;
- prevenirea fenomenelor producatoare de dezechilibre structurale sau dezechilibre functionale ca urmare a influentei factorilor interni si externi, a caror integrare in sisteme trebuie facuta fara deranjamente;
- gasirea cailor si mijloacelor de remediere a eventualelor dezechilibre si tulburari puse in evidenta in cadrul sistemului de organizare si conducere existent;
- precizarea directiilor de dezvoltare a rezultatelor favorabile din sistem si a performantelor ce se vor obtine cu o utilizare eficienta a resurselor disponibile.
Succesul analizei diagnostic depinde de respectarea urmatoarelor cerinte:
• analiza diagnostic presupune observarea, identificarea, analiza problemelor si elaborarea recomandarilor si solutiilor optime;
• in cadrul analizei diagnostic nu se prescriu solutii "prefabricate";
• analiza diagnostic se desfasoara intr-o perioada limita de timp( maxim 2-3 saptamani);
• analiza diagnostic trebuie efectuata de specialisti in organizare si conducere care sa nu fie in cadrul intreprinderii analizate pentru a putea indeplinii criteriul obiectivitatii;
• solutiile si recomandarile in analiza diagnostic depind in cea mai mare masura de modul in care "pacientul" a fost convins de necesitatea luarii unor masuri coercitive.
CAPITOLUL I
PREZENTAREA GENERALĂ
Denumire, infiintare
În anul 1992 se înfiintează S. C. PHOENIXY S.R.L., societate al cărui obiect principal de activitate este producţia de pufuleti, biscuiti si praf de inghetata.
Sediul societăţii şi nucleul de dezvoltare al actualei structuri se află în judetul Prahova, Dn 1 12 , orasul Baicoi.
Forma juridica
S.C. PHOENIXY S.R.L. este o societate cu răspundere limitată înfiinţată în conformitate cu prevederile Legii Nr. 31/1990 având un capital social subscris şi vărsat de 18 140,00 lei.
Număr înmatriculare la Registrul Comerţului: J29/1655/1992.
Cod fiscal: 1349786.
Active imobilizate total: 26.777.507,00 lei
Active circulante total: 16.369.565,00 lei
Stocuri: 888.661,00 lei
Casa si conturi la banci: 4.182.005,00 lei
Capitaluri total: 27.725.709,00 lei
Capital social: 18.140,00 lei.
Obiect de activitate
Phoenixy SRL activeaza in industria alimentara,avand in portofoliu produsele: pufuleti, biscuiti, praf de inghetata. Datorita calitatii produselor sale, compania a reusit sa se impuna pepietele de profil atat din Romania, cat si din Europa si SUA.
Principalele produse oferite de societate sunt :
- pufuleti: cu sare, cu surprize, cu arome de cascaval si pizza, inveliti in ciocolata simpla sau cu arome de fructe ;
- praf de inghetata facut pentru cofetarii, laboratoare sau masini de inghetata intr-o sortimentatie larga printre care alune, ananas, banane, capsuni, zmeura etc ;
- biscuiti;
- alune.
Scurt istoric
In urma cu 18 ani a fost fondata compania Phoenixy de catre doi studenti cu un buget de numai 2.000 de dolari, pornindu-se cu un aparat de făcut îngheţată. Cu venituri constante şi consistente, cei doi ploieşteni au construit fabrica de la Băicoi, orientată pe pufuleti si inghetata.
In anii ’90 companiile multinationale nu isi facusera inca aparitia pe piata locala, in consecinta nici standardele si politicile impuse de acestea. Insa calitatea a devenit un criteriu eliminatoriu, astfel ca de-a lungul timpului unii dintre micii producatori au iesit din piata, s-au reprofilat. In momentul lansarii afacerii cu pufuleti Gusto, in piata existau cel putin 3-4 producatori locali in fiecare judet al tarii, intr-o industrie imperfecta, cu un dezechilibru intre cerere mica si oferta mare de pufuleti. Vanzarile erau mici – intre 3.000 si 5.000 de pungi pe zi de producator.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Diagnostic a Competitivitatii Firmei - Fabrica de Pufuleti Gusto.doc