Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 35 în total
Cuvinte : 7513
Mărime: 137.38KB (arhivat)
Publicat de: Corvin State
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Luigi Dumitrescu
Facultatea de Stiinte Economice Sibiu

Extras din proiect

Capitolul 1: FUNDAMENTE TEORETICE

MANAGEMENTUL STRATEGIC este un proces managerial continuu, de mentinere a organizatiei intr-o permanenta adaptare la cerintele impuse de mediul sau de referinta, prin armoniazarea “fortelor” si “slabiciunilor” interne cu “amenintarile” si “oportunitatile ” externe si prin dezvoltarea la diversi factori de decizie a unei viziuni clare a ceea ce organizatia trebuie sa devina.

Ca proces decizional complex, MNAGEMENTUL STRATEGIC cuprinde mai multe tipuri de decizii:

- Decizii operationale =au ca scop de a obtine maximum de profit din exploatarea curenta (spre exemplu, nivelul stocurilor, fixarea preturilor, etc);

- Decizii administrative = mai rare dect cele operationale, ele constituie hotarari de exceptie, dificil de prevazut, de organizat si de modelat (spre exemplu, corectia calitatii, a produselor, corectia termenelor de livrare, etc.);

- Decizii strategice = privesc produsele si piata pe care intreprinderea si le-a ales, obiectivele sale de dezvoltare si orientarile sale majore. Aceste decizii se situeaza la interfata dintre organizatie si mediul sau extern si privesc conducerea organizatiei pe termen lung.

Decizia strategica este una din fazele care conditioneaza calitatea demersului strategic, demers care, in abordarea rationalista, cuprinde:

- ANALIZA DIAGNOSTIC a situatiei organizatiei in mediul sau de referinta;

- DECIZIA STRATEGICA (spre exemplu, elaborarea strategiei de piata);

- PUNEREA IN OPERA A STRATEGIEI;

- REALIZAREA PROCESULUI DE CONTROL.

ANALIZA DIGNOSTIC STRATEGICA isi propune sa identifice solutiile prin care organizatia bazata pe “competenta ” sa, poate sa valorifice “atractiile” mediului sau extern. Din aceasta perspectiva, “competenta” unei organizatii se defineste prin punctele sale “tari” si “slabe”, iar “atractiile” mediului extern prin oportunitati si restrictii.

OBIECTIVUL analizei diagnostic strategice este de a analiza intr-o maniera dinamica intreprinderea si mediul sau de referinta, ca si relatiile care exista intre ele.

Analiza diagnostic strategica are urmatoarele CARACTERISTICI:

- Propune stabilirea unor ierarhizari si prioritati;

- Vizeaza prioritar modul de realizare a finalitatilor, a scopurilor intreprinderii;

- Analizeaza evolutiile viitoare ale intreprinderii;

- Urmareste valorizarea relatiei existente intre nevoia unui client manifestata pe piata si un anumit produs al intreprinderii;

- Identifica tendintele de evolutie viitoare si posibilitatile de actiune strategica si implica compararea atuurilor intreprinderii cu atuurile concurentei.

MODELE FORMALE DE ANALIZA DIAGNOSTIC STRATEGICA

In literatura de specialitate exista mai multe modele pentru evaluarea si formularea unei strategii:

a) MODELUL DE BAZA AL ANALIZEI DIAGNOSTIC STRATEGICE presupune urmatoarele etape:

Ca prima etapa a MODELULUI DE BAZA, evolutia mediului extern al intreprinderii presupune:

- analiza macromediului-factorii exogeni care actioneaza pe o arie mai larga si cu care intreprinderea intra in relatii indirecte, pe termen lung. Macromediul cuprind urmatoarele comonente: mediul demografic, mediul economic, mediul tehnologic, mediul cultural, mediul institutional si mediul cultural.

- analiza micromediului –actorii externi care influenteaza direct activitatea intreprinderii, respectiv: clienţii, concurentii, furnizorii, intermediarii, organismele purtatoare de interese.

In a doua etapa a MODELULUI DE BAZA, competenta distinctiva a intreprinderii, se analizeaza potentialul firmei :capacitatea comerciala, capacitatea financiara, capacitatea productiva, capacitatea organizatorica etc

In a treia etapa a MODELULUI DE BAZA, sistemul de valori al mnagementului intreprinderii se analizeaza cultura organizationala, nivelul responsbilitatii sociale si aspectele referitoare la etica profesionala, vocatia intreprinderii.

In ultima etapa a MODELULUI DE BAZA, strategii (reflexii strategice), se cauta optiunea strategica in functie de matricea SWOT

In functie de situatia intreprinderii, evidentiat de analiza SWOT , se poate opta pentru una dintre urmatorele alternative strategice:

- Strategii de tip “S.O.” (forte/oportunitati) = se recomanda strategii agresive (ofensive), prin care intreprindere utilizeza punctele forte in scopul maximizarii oportunitatilor de mediu;

Preview document

Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 1
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 2
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 3
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 4
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 5
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 6
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 7
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 8
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 9
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 10
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 11
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 12
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 13
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 14
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 15
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 16
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 17
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 18
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 19
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 20
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 21
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 22
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 23
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 24
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 25
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 26
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 27
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 28
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 29
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 30
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 31
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 32
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 33
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 34
Analiza diagnostic strategică a societății SC Ambient SA - Pagina 35

Conținut arhivă zip

  • Analiza Diagnostic Strategica a Societatii SC Ambient SA.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Plan de afaceri pentru obținerea unui credit

INTRODUCERE Planificarea, transpunerea în practica si adaptarea la schimbarile survenite în mediul ambient al firmei ramân unele dintre cele mai...

Valorificarea Strategiei de Merchandising. Cazul Magazinului O Carte pentru Fiecare

Introducere Realitatea de marketing implică un tot mai mare angajament în acceptarea provocării unei gândiri creative, progresând prin cunoaştere...

Analiza dignostic strategică la SC Ambient SA

I. FUNDAMENTE TEORETICE Analiza diagnostic reprezintă prima etapă de planifivare strategică şi are ca oiectiv evaluarea potenţialului...

Practică la o firmă

I. Prezentarea generală a întreprinderii I.1. Scurt istoric Comuna Mâneciu este situată în extremitatea nordică a judeţului Prahova, la 47 km de...

Plan de Dezvoltare - SC Euro Tour SRL Hotel Ambient

1. Concepte generale Hotel Ambient, amplasat la doar cateva minute distanta de centrul vechi al orasului, este unul dintre cele mai importante...

Ai nevoie de altceva?