Analiza Distributie Nestle

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap.1 Caracterizarea firmei 2
1.1 Date de identificare 2
1.2 Mediul firmei 3
1.2.1 Mediul intern 3
1.2.2 Mediul extern 11
Cap.2 Analiza situatiei existente a distributiei 16
2.1 Analiza produselor 16
2.2 Piata firmei 17
2.3 Canalul de distributie 20
2.4 Analiza SWOT 22
2.5 Analiza prin matricea portofoliu 23
Cap.3 Strategii de distributie 24
3.1 Obiective 24
3.2 Strategii de distributie 24
Cap.4 Imbunatatirea sistemului de distributie 25
4.1 Necesitatea imbunatatirii sistemului de distributie 25
4.2 Stabilirea conditiilor de actiune 25
4.3 Sisteme informationale de distributie 25
4.4 Planificarea si coordonarea activitatii de distributie 26


Extras din proiect Cum descarc?

Cap.1 Caracterizarea firmei
1.1 Date de identificare
- Numele firmei: Nestle Romania 
- Forma juridica: societate pe actiuni
- Sediul societatii: Bdul. Pompeiu Dimitrie, sector 2, Bucuresti, Romania
- Domenii activitate: alimentatie, bauturi, sanatate, nutritie si bunastare 
- Natura capitalului: privata
- Istoricul activitatii: 
Nestle Romania faca parte din Grupul Nestle, lider incontestabil in industria produselor alimentare, cu 511 fabrici in 86 de tari si 253.000 de angajati in toata lumea. Istoria acestui grup a inceput in a 1867, cand farmacistul elvetian Henri Nestle a creat un produs pentru bebelusi, bazat pe cereale si lapte, salvand viata copilului unui vecin de-al sau. Intrucat produsul a inceput sa fie cerut, Nestle a infiintat o firma, utilizand numele sau, care in limba germana inseamna ,,cuibusor", precum si emblema familiei sale, un cuib de pasari. 
Aproape 50 de ani mai tarziu, in 1905, Nestle a facut primul pas in industria ciocolatei cu lapte. Apoi, in 1938, firma a introdus pe piata Nescafe, prima cafea instant sub forma de pudra din lume. 
In 1947 Nestle a fuzionat cu Alimentara S.A., producator de supe deshidratate si cuburi, sosuri si condimente inventate de Julius Maggi.
Activitatea Nestle in Romania a inceput in Bucuresti, in iulie 1995, cu un birou de reprezentanta care avea 6 angajati ("Societe pour l'Exportation des Produits Nestle SA") si se ocupa cu importul de cafea, cereale pentru mic dejun, hrana pentru nou nascuti, supe si cuburi instant.
In anul 2000 Nestle a achizitionat JOE IBC, producatorul local de napolitane, lider de piata cu marca JOE iar. In 2006 a fost achizitionata si firma Delta Ice Cream, producator de inghetata, care a devenit apoi Nestle Ice Cream Romania, produsele realizandu-se in unitatea de productie de langa Bucuresti.
Numarul total de angajati care lucreaza pentru Nestle Romania in momentul de fata este 600, dintre care 250 la sediul din Bucuresti si 350 la fabrica din Timisoara. 
1.2 Mediul firmei
Voi analiza toate aspectele de marketing aflate in legatura cu canalul de distributie, atat din mediul intern firmei, cat si din mediul extern
1.2.1 Mediul intern 
Sistemul de marketing al firmei
- Obiective de marketing
Nestle a atins in anul 2007 o cifra de afaceri neta de 120 milioane de Euro. Rata de crestere a acesteia in ultimii 5 ani de zile a fost de circa 30% pe an. Prin urmare, cifra de afaceri estimata pentru anul trecut atinge 140 de milioane de Euro. 
Profitul companiei incepe sa se faca simtit din anul 2005, avand un trend ascendent si ajungand in 2007 la circa 10 milioane de Euro. 
Figura 1.1 Dinamica cifrei de afaceri, a profitului 
si a numarului de angajati
Sursa: www.zf.ro
Cota de piata detinuta de Nestle variaza pe pietele pe care firma activeaza, dupa cum se poate vedea in tabelul de mai jos.
Tabelul 1.1 Cote de piata detinute de firma
Piata Cota de piata detinuta de Nestle
Napolitane 40%
Cafea 8%
Ciocolata 2,20%
Cereale 15%
Condimente 30%
Pe piata napolitanelor, Nestle este lider, cu marca Joe. Si pe piata condimentelor firma s-a impus, cu brandul Maggi, ajungand sa detina o cota de proximativ 30%. Cerealele pentru micul dejun aduc firmei o cota de 15%, in timp ce ponderile detinute pe piata cafelei si a ciocolatei sunt ceva mai mici. 
In ceea ce priveste imaginea de marca a firmei, firma a inceput in ultima perioada sa promoveaze foarte mult marca Nestle, pe langa marcile de produse pe care le ofera. Pana acum 3-4 ani de zil, marci precum Joe, Maggi, Nescafe erau foarte cunoscute, in timp ce marca Nestle nu prea exista in mintea consumatorilor. 
Nestle se promoveaza ca fiind nu numai o companie alimentara, ci si una de nutritie si sanatate, punand foarte mare accent pe calitatea produselor oferite si pe efectul pozitiv pe care acestea il au asupra organismului uman (in special de cerealele pentru micul dejun si mancarea pentru bebelusi). De asemenea, firma incearca sa dea inapoi societatii, implicandu-se in diferite programe sociale. Si aceastea contribuie la crearea unei imagine pozitive asupra firmei in randul oamenilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Distributie Nestle.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!