1. Motivatia alegerii firmei. Precizati originea si evolutia firmei in tara aleasa ... 3 2. Prezentarea macromediului ... 3 2.1. Riscul de tara .. 3 2.2 Factorii economici ... 4 2.3 Factori tehnologici ... 8 2.4 Factorii de management ... 9 2.5 Factorii socio-culturali . 9 2.6. Factorii naturali si ecologici .. 10 2.7. Factori demografici .. 11 2.7.1. Numarul populatiei in Romania: 11 2.7.2. Stratificarea populatiei pe grupe mari de varste .. 11 3. Micromediul - analiza Porter .. 12 3.1 Amenintarea intrarii pe piata a noilor concurenti 12 3.2. Intensitatea concurentei 13 3.2.1. Avantajele competitive .. 13 3.2.2. Strategiile concurentiale . 14 3.2.3. Promovarea ... 14 3.3. Amenintarea produselor substituibile. ... 15 3.4. Puterea de negociere a cumparatorilor .. 16 3.5. Puterea de negociere a furnizorilor. .. 16 BIBLIOGRAFIE . 17
1. Motivatia alegerii firmei. Precizati originea si evolutia firmei in tara aleasa Am ales sa vorbim despre Danone Romania deoarece face parte din Grupul Danone prezent in 120 de tari si unul dintre liderii mondiali din industria alimentara, detinand locul 1 in lume in fabricatia de produse lactate proaspete. Danone Romania a luat nastere in anul 1996 prin achizitionarea fostei fabrici de lactate Miorita din Bucuresti. In 1997 incep operatiunile companiei prin importarea de iaurturi cu fructe din Polonia si Ungaria. Pentru piata romaneasca acesta a reprezentat primul contact cu acest tip de iaurturi. In 1999 se lanseaza pe piata primele iaurturi fabricate local: Danone Natural si Delicios. In anul 2000 Danone devine lider pe piata lactatelor proaspete din Romania, pozitie pe care o mentine si astazi. Danone Romania este o societate cu raspundere limitata, cu sediul in strada Nicolae Canea numarul 140160, sector 2, Bucuresti. In fiecare judet al tarii exista filiale, structura acestora limitandu-se la compartimentul de vanzari si cel de distributie, subordonate unui sef zonal de vanzari. Partenerii cheie ai intreprinderii sunt reprezentanti de furnizorii de lapte in raporturile cu care exista parteneriate si colaborari la nivel de strategie. Danone Romania are astazi in portofoliu peste 60 de referinte de produse. Brand-urile companiei sunt NutriDay, Activia, Actimel, Danonino, Casa Buna, Danette, Cremosso, Savia si Disney. In fabrica din Romania se produc zilnic aproximativ 1 milion de pahare de iaurt . Firma Danone detine o cota de piata de 50 % pe piata produselor lactate proaspete, oferta incluzand mai multe sortimente de iaurt si smantana. Dupa ce ,in 2007 vanzarile Danone au inregistrat o scadere cu 10 % ,in cel de-al treilea trimestru al anului ,in curs s-a inregistrat o crestere 31,2% a vanzarilor . Astfel veniturile companiei au crescut pana la 3,84 miliarde de euro de la 2,93 miliarde de euro. 2. Prezentarea macromediului 2.1. Riscul de tara Pentru a identifica aspectele-cheie pentru afacere, Danone Romania monitorizeaza tendintele externe si modul in care acestea ii afecteaza capacitatea de a se dezvolta sustenabil, prioritizeaza aceste aspecte pe baza importantei lor pentru afacerea si pentru societate in ansamblu, realizand anual un inventar al principalelor aspecte in matricea de materialitate. Macromediul intreprinderii reprezinta totalitatea factorilor ce constituie climatul general in care aceasta isi desfasoara activitatea Danone Romania se confruta cu probleme legate atat de economia tarii cat si pe partea de factori sociali ai acestei tari inca de la inceputurile sale pe teritoriul acestei tarii. Exemple de situatii extreme care au avut loc in Romania si care nu creau absolut deloc un mediu prielnic pentru deschiderea unei afaceri in aceasta tara: -Deprecierea constanta a cursului de schimb in anii 1998-2000. -Somajul maxim care fost atins in 1994, cand aproape 1,3 milioane de persoane nu aveau loc de munca. -Veniturile mici pe care le au locuitorii Romaniei 4 2.2 Factorii economici Mediul economic cuprinde totalitatea factorilor din economie care influenteaza capacitatea intreprinderii de a concura in domediul sau de activitate, dar si posibilitatea si disponibilitatea consumatorilor de a cumpara diverse bunuri si servicii. Intre factorii care influenteaza puterea de cumparare se numara veniturile curente, veniturile disponibile, preturile, tendinta spre economie sau consum si politica de credite. Rata de crestere a economiei unei tari are un impact important asupra eforturilor de marketing ale unei intreprinderi- o rata inalata de crestere inseamna oeconomie puternica si prin urmare un potential de marketing ridicat. De asemenea, cand veniturile nominale depasesc rata inflatiei are loc o crestere a veniturilor reale si consumatorii isi pot procura cantitati sporite de bunuri si servicii. In schimb o rata a somajului ridicata afecteaza activitatea multor intreprinderi deoarece populatia are tendinta sa renunte la bunurile care nu sunt de stricta necesitate. Din punct de vedere economic piata iaurturilor este influentata intr-un mod negativ de criza economica. Din cauza acestui fenomen preturile de pe piata cresc, din ce in ce mai multi oameni au venituri mai mici decat in anii anteriori , raman faraa slujba si astfel incearca sa-si reduca substantial cheltuielile pentru a avea un trai mai bun ,renuntand la acele produse care le ofera doar satisfactie temporara precum iaurturile. Consumul de iaurt Danone este in Romania este de 7 kg
https://ro.wikipedia.org/wiki/Danone_Rom%C3%A2nia https://www.docsity.com/en/evolutia-inflatiei-in-romania/2543199/ https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/rata-medie-a-inflatiei-in-2018-a-fost-46-ce-s-a-scumpit-cel-mai-mult-1064161 https://www.mdm.ro/2019/331-rata-somajului-inregistrat-in-evidentele-anofm-in-luna-februarie-2019/ https://evz.ro/rata-somajului-romania.html http://www.store.ectap.ro/articole/40.pdf http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/pib_tr4r2018.pdf https://ro.wikipedia.org/wiki/Produsul_intern_brut_al_Rom%C3%A2niei https://ec.europa.eu/romania/news/20190207_previziuni_economice_iarna_2019_ro https://www.rfi.ro/economie-102143-romania-sfert-salariul-mediu-europa-sanatos https://www.academia.edu/7019682/Danone http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/populatia_romaniei_dupa_domiciliu_la_1_iul2016_0.pdf https://adevarul.ro/educatie/scoala/romania-inegala-rata-abandonuluiscolar-mai-mare-20-scolile-rural-fata-cele-marile-orase-1_5af44ed6df52022f75d00c1d/index.html http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/popdom1ian2019r.pdf https://www.scribd.com/doc/145502844/Activitatea-de-Marketing-a-Firmei-Danone-1 https://www.gbindex.ro/wp-content/uploads/2015/11/Raport-Green-Business-Index-2015.pdf
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.