Cap. I PREZENTAREA COMPANIEI “ORANGE MOLDOVA” Cap. II ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING AL COMPANIEI “ORANGE MOLDOVA” 2.1.Analiza mediului intern de marketing. Mixul de marketing 2.2. Analiza micromediului firmei 2.3. Analiza macromediului firmei 2.4. Analiza SWOT Cap. III Segmentarea pieței Cap. IV Serviciile Orange Moldova Cap. V Promvarea companiei Orange Moldova CONCLUZII. BIBLIOGRAFIE.
Cap. I PREZENTAREA COMPANIEI “ORANGE MOLDOVA” Orange Moldova este un operator de telefonie mobilă din Republica Moldova. Lucrează în standardele GSM, UMTS și 4G. Compania a primit licența de la Ministerul Telecomunicațiilor în februarie 1998, sub denumirea de Voxtel și s-a lansat comercial în octombrie 1998. La 25 aprilie 2007 Voxtel a trecut printr-un proces complex de rebranding devenind Orange Moldova. În iulie 2007, Orange Moldova a anunțat că deține un milion utilizatori. Misiunea companiei este de a oferi o experiența unica de comunicare prin servicii simple, inovative, având ca suport cele mai noi și performante tehnologii existente. Un motto al acesteia este : „Să ascultăm, să planificăm, să implementăm, să satisfacem, să învățăm, să ne dezvoltăm”. CAPITOLUL II ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING AL COMPANIEI “ORANGE MOLDOVA” Descrierea strategiei de Marketing prin mediul de marketing al întreprinderii se înțelege totalitatea participanților și a forțelor din afara întreprinderii care influențează capacitatea conducerii de marketing, menținând și dezvoltând tranzacții de succes cu clienții săi. Compania “Orange Moldova” S.A., înregistrînd rezultate financiare cu dinamică sporită și dând dovadă de un înalt profesionalism în gestionarea activității de marketing în continuare își desfășoară activitatea strict în legatură directă cu nevoile și cerințele impuse pe piață, luînd în considerare atît mediul intern cît și cel extern. După dinamica pieței, Orange aplică strategia de creștere pe piață, care se conturează prin tendința de menținere a clienților deja existenți și prin atragerea continuă a noilor consumatori, de asemenea oferindu-le anumite condiții avantajoase, cum ar fi servicii gratuite pentru o perioadă determinată. După structura pieței, compania aplică o strategie nediferențiată, adresându-se pieții în mod global, fără a o segmenta astfel folosind pe scară largă publicitatea. Schimbările survenite pe piață conduc către o strategie activă și parțial adaptivă a companiei Orange. Datorită unei concurențe acerbe pe piața de telecomunicații, compania în permanență propune noi produse și servicii, cum ar fi telefoanele de ultimă generație, accesorii pentru telefoane mobile, laptopuri, internet café, e-shop, servicii noi de reîncărcare a contului etc. După nivelul competiției pe piață, Orange folosește o strategie ofensivă, deținând o poziție puternică pe piață, care dorește creșterea numărului de consumatori, a cifrei de afaceri, stimularea vânzărilor. 2.1.Analiza mediului intern de marketing În compartimentele interne ale unității sunt incluse de conducerea, resursele și mixul de marketing (4P). - Conducerea: În ceea ce privește cultura organizațională putem spune că echipa managerială de vîrf a companiei “Orange Moldova” S.A. este constituită din șase directori : director general, director financiar, director vînzări, directorul departamentului “Relații cu Clientela”, director marketing, director tehnic ,directorul departamentului “Relații cu presa”. Cei șase directori se întrunesc cel puțin o dată în saptămînă pentru a coordona diverse aspecte ale activității companiei și a găsi soluții concrete pentru probleme ce necesită eforturile coordonate ale diferitor departamente pentru a fi rezolvate. Formarea politicilor și a bugetelor este în responsabilitatea Directorilor și Managerilor. Bugetul și planul strategic actualizat al companiei este propus de Directorul General și este aprobat de Consiliul de Directori al companiei. Directorii și Managerii trebuie să explice echipei lor direcția principală a activităților și să încurajeze inițiativa din partea fiecărui angajat.
1. www.orange.md 2. L. Anghel - Marketing, ed. ASE Bucuresti 3. Virgil Balaure - Marketing 4. Philip Kotler - Managementul marketingului 5. Philip Kotler - Principiile marketingului 6. C. Lefter, C. Bratucu - Marketing 7. www.wikipedia.org 8. Documente oferite de Compania Orange 9. http://mobile.acasa.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.