Analiza Mediului Extern si Influienta Lui Asupra Firmei

Extras din proiect Cum descarc?

Actualitatea temei. Orice firma, pentru a-si desfasura activitatea cat mai bine, si pentru a deveni un actor cat mai puternic pe piata, trebuie in primul rand sa cunoasca foarte bine mediul in care se afla. Mediul extern reprezinta un ansamblu de factori si forte aflate in exteriorul firmei capabile sa influenteze declansarea, mentinerea, dezvoltarea sau blocarea schimburilor de marfuri pe pietele pe care activeaza. Factorii si fortele externe pot influenta in mod direct sau indirect asupra activitatii firmei. In consecinta, in functie de caracterul actiunilor lor, se pot delimita doua grupari distincte ale componentelor acestui tip de mediu: micromediul si macromediul. Toate elementele care vin in contact cu firma au o insemnatate deosebita. De exemplu, cultura organizationala si personalul influenteaza din interior starea firmei. Din exterior fac presiuni furnizorii, clientii, diversele organisme, intermediarii, concurentii. De aceea trebuie tinut cont de tot ceea ce se intampla in mediul respectiv pentru a se putea lua decizii corecte. Este foarte important sa-ti dai seama de influenta pozitiva sau negativa pe care o poate avea fiecare dintre componentele macromediului sau micromediului asupra firmei si actiunilor ei.
Scopul cercetarii a fost de a sesiza oportunitatile si amenintarile mediului extern asupra firmei, dar si de a identifica factorii cheie de success ai sectorului de activitate, veritabile variabile strategice externe pe care toate firmele trebuie sa le cunoasca si sa le stapineasca pentru a supravietui.
Firma, indiferent de profilul si dimensiunile ei, este dependenta de mediul sau extern, de multitudinea de elemente aflate in continua miscare care il formeaza. Prin urmare, pentru a putea actiona adecvat in diferite situatii, trebuie sa stim mai intii cine ne incojoara, care sunt factorii cu care - fie ca vrem sau nu - trebuie sa ne confruntam, cum si cit de des se schimba ei in imediata noastra vecinatate, pentru ca relatiile dintre intreprindere si ,, actorii" din afara isi pun amprenta pe intreaga activitate de marketing.
Obiectivele propuse in cadrul acestei lucrari au fost:
- cunoasterea conceptului de mediu extern al firmei si al componentelor care-l alcatuiesc.
- evidentierea si intelegerea esentei principalelor forte care alcatuiesc mediul de marketing precum si exemple care sa ilustreze potemtialul impact al acestora asupra activitatii de piata a firmei.
- prezentarea modalitatilor prin care firma poate supraveghea modificarile de mediu si a celor prin care poate reactiona la aceste modificari.
- intelegerea continutului relatiilor firmei cu mediul sau extern, a relatiilor directe de piata si a celor de concurenta.
In vederea elaborarii acestei teze au fost consultate o serie de surse bibliografice, multe din acestea fiind semnate de autori reputati - Nicolescu O., Verboncu I., Kotler Ph., Barbulescu C., Burdus I., Vintila G., Drucker P., Stanciu S. etc.
Lucrarea este structurata in doua capitole. Primul capitol I intitulat ,,Bazele teoretice ale mediului extern" trateaza influenta componentelor mediului asupra firmei si analizeaza in detaliu componentele micromediului (furnizorii, consumatorii finali si intermediarii, concurentii, organismele publice) si componentele macromediului si rolul lor in demersul strategic al firmei. Firma poate sa desfasoare o activitate normala si eficienta numai in masura in care cunoaste factorii mediului extern, modificarile care intervin, adaptandu-se continuu la cerintele acestuia.
Capitolul II intitulat ,,Analza mediului extern" este dedicat analizei mediului extern. In cadrul acestui capitol sunt cercetate componentele si tendintele macromediului si micromediului firmei, subliniind faptul ca trebuie acordata o atentie deosebita modificarilor intervenite in cadrul acestora pentru a putea elabora si utiliza strategii cu ajutorul carora sa fie valorificate oportunitatile si minimizate sau eliminate amenintarile. 
Metodele cercetarii sunt cele generale - stiintifice: metoda grafica, metoda sistemica, metoda situtionala, metoda monografica, metoda experimentului, metode sociologice, metoda de modelare, precum si modele de analiza a mediului extern: modelul PEST, analiza SWOT si modelul analizei concurentiale. In vederea elaborarii unei strategii optime, firmele trebuie sa tina seama de toate componentele mediului extern, de intensitatea influentei lor, de evolutiile acestora si de interdependentele existente intre aparitia unor factori si activitatea prezenta, dar si de perspectiva firmei.
In cadrul analizei micromediului firmei s-a urmarit realizarea unei analize detaliate a fiecarui component al micromediului respectiv, firma insasi, furnizorii, clientii, intermediarii, concurentii si alti detinatori de interese cunoscuti sub denumirea de publicul firmei. Analiza micromediului firmei este o analiza extrem de complexa datorita multitudinii aspectelor investigate si trebuie sa aiba un grad ridicat de obiectivitate, avand in vedere ca informatiile obtinute sunt utilizate in cadrul procesului de planificare strategica. Prin intermediul acesteia se realizeaza o informare asupra pietei si a concurentilor in ansamblul lor, se determina atractivitatea pietei si a potentialilor participanti, se identifica principalele oportunitati si amenintari provenite din mediul extern, se identifica caile prin care pot fi valorificate oportunitatile oferite de piata si evitate sau contracarate amenintarile, sunt identificate principalele avantaje in raport cu clientii care pot consolida sau dezvolta pozitia firmei pe plan extern si determina informatiile necesare care stau la baza deciziilor strategice privind evolutia firmei


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Mediului Extern si Influienta Lui Asupra Firmei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!