Analiza PEST aplicata firmei Albalact

Extras din proiect Cum descarc?

1. Introducere
In cadrul acestui studiu o sa prezint analiza PEST aplicata companiei Albalact. Am ales aceasta firma deoarece eu achizitionez produsele lor avand o gama larga si diversificata de produse, preturile sunt accesibile si am incredere in calitatea acestora. Alte motive care m-au determinat sa aleg aceasta companie pentru realizarea studiului sunt: este cea mai mare companie romaneasca, este lider de piata in domeniul in care isi desfasoara activitatea, are o vechime de peste 40 de ani in domeniu si are una din cele mai moderne fabrici de prelucrare a laptelui din Europa Centrala si de Est. Toate aceste caracteristici fac sa fie potrivita pentru aplicarea analizei PEST deoarece fiind o firma cu vechime in domeniu si trecand printr-o perioada in care economia Romaniei a parcurs momente dificile determina ca factorii de influenta sa fie numerosi si diversificati. In cele ce urmeaza o sa prezint detalii despre firma Albalact dar si analiza PEST aplicata in cadrul acesteia.
2. Analiza PEST
2.1 Notiuni teoretice
Analiza PEST este un instrument folosit pentru determinarea cresterii sau declinului pietei, precum si a pozitiei, potentialului si directia unei afaceri. PEST este un acronim de la factori Politici, Economici, Sociali si Tehnologici, factori ce sunt folositi pentru a evalua piata unei unitati de afaceri sau organizationale. Scopul analizei PEST este acela de a constitui un cadru pentru analiza unei situatii, a unei strategii sau pozitii, directiei unei companii, propuneri de marketing sau a unei idei.
Factorii politici sunt modul in care guvernul intervine in economie. In mod specific, factorii politici includ politica, restrictiile comerciale, tarifele si stabilitatea politica.
Factorii economici includ cresterea economica, ratele dobanzilor, ratele de schimb si rata inflatiei. Acesti factori afecteaza in mare masura modul in care intreprinderile functioneaza si iau decizii.
Factorii sociali includ aspectele culturale, rata de crestere a populatiei, distributia de varsta, atitudinile de cariera si accentul pus pe siguranta. Tendintele ridicate in factorii sociali afecteaza cererea pentru produsele unei companii si modul in care opereaza.
Factorii tehnologici includ aspecte tehnologice cum ar fi: gradul de automatizare , stimulente tehnologice si rata schimbarilor tehnologice . Acestea pot determina bariere la intrarea pe piata , nivelul de productie eficient minim si influenta externalizare deciziilor. Mai mult decat atat, schimbarile tehnologice ar afecta costurile si calitatea.
2.2 Analiza PEST aplicata firmei Albalact
Scurt istoric Albalact
Albalact are sediul principal la Oiejdea in judetul Alba, ea produce lactate proaspete fiind una dintre cele mai moderne fabrici din Europa Centrala si de Est, distribuindu-si produsele prin intermediul unor magazine proprii si a unor retele de desfacere independente. Urmand o strategie orientata permanent pe modernizare si dezvoltare, Albalact a ajuns astazi liderul pietei de lapte din Romania. A fost infiintata in anul 1971, iar in anul 1990 a fost transformata in societate comerciala pe actiuni, aflata in proprietatea statului. In 1999, Albalact a fost privatizata si a devenit o societate cu capital integral privat. In 2008, societatea Raraul a fost achizitionata de compania Albalact, pentru dezvoltarea portofoliului de branzeturi, unt si lapte. Albalact detine in prezent 99,09% din pachetul de actiuni al societatii Raraul. In 2016, Albalact a devenit parte a grupului Lactalis - cea mai mare companie de lactate din lume, cu o cifra de afaceri de 17 miliarde euro in 2015. Conform statisticilor proprii produsul se distribuie in judetele: Alba-Iulia, Bucuresti, Timisoara, Baia-Mare, Brasov, Craiova, Cluj-Napoca, Iasi, Campulung Moldovenesc, Constanta, Targu Mures, Pitesti, Ploiesti, Bacau, Galati si Oradea.
Albalact este cel mai mare procesator roman de lactate din Romania, compania procesand peste 300.000 de litri de lapte zilnic, avand in anul 2015 o cifra de afaceri de 452 milioane de lei, in crestere cu 7% fata de 2014. Are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele 5 brand-uri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Raraul si Poiana Florilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza PEST aplicata firmei Albalact.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Lect.univ.dr. Dragos Jaliu, Management strategic (Note de curs)
2. http://www.econ-it2.eu/ro/training/3-strategic-planning/3-2-external-analysis/
3. http://www.albalact.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!