Analiza Pietei Produselor si Serviciilor de Plati pentru Persoane Fizice in Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere
PRINCIPALELE PRODUSE SI SERVICII BANCARE DE PLATA OFERITE PERSOANELOR FIZICE...... 6
Cecul - cecul de calatorie
Ordinul de plata
Cardul bancar - instrumentul principal de plata in retail- banking 18
Automatul bancar sau ATM 
Internet banking 40
-BRD
- BCR
Telephone banking 41


Extras din proiect Cum descarc?

BCR - alo
BRD - Mobilis
Standing order
Direct debit
INTRODUCERE
Potrivit reglementarilor care guverneaza activitatea bancara din tara noastra, "Societatile bancare sunt persoane juridice al caror obiect principal de activitate il constituie atragerea de fonduri de la persoane fizice si juridice, sub forma de depozite sau instrumente negociabile, platibile la vedere sau la termen, precum si acordarea de credite" (Legea 33/1991). Bancile fac parte din sectorul tertiar, fiind considerate prestatori de servicii bancare.
Relatiile dintre banca si clienti reprezinta o abordare sistematica la nivelul intregii banci. Clientii au preferintele lor referitoare la activitatile bancare, afirmatie valabila atat pentru clientii persoane fizice cat si pentru clientii persoane juridice.
Un client - persoana fizica poate fi descris ca o persoana ce detine un cont bancar pentru uzul personal. Clientii persoane fizice trebuie sa urmeze o serie de reguli pentru a avea o relatie client-banca civilizata si corecta. Persoanele fizice pot deschide conturi doar in numele lor, cu posibilitatea ca titularii de conturi sa imputerniceasca si alte persoane pentru semnatura in cont.
Dupa castigarea unui client, banca este interesata in mentinerea acestuia si in optimizarea venitului cu care contribuie clientul pe parcursul relatiilor lor.
Clientii nu sunt obligati sa faca tranzactii cu o anumita banca, ei pot merge la oricare alta, alte banci incercand sa-i convinga de acest lucru. Cele mai multe banci sunt in cautare de clienti si piete noi pentru produsele / serviciile lor. Se poate constata impactul concurentei. In acest fel creste posibilitatea clientului de a-si alege banca, astfel incat sa ii fie satisfacut cat mai bine necesitatile de produse si servicii bancare.
Clientul isi alege banca pe baza unor preferinte personale care, adesea, nu sunt raportate direct la produsul insusi. Banca isi poate retine cel mai bine clientii prin folosirea conceptului "grija fata de client", realizand prin aceasta cel mai bun serviciu de pe piata.
In consecinta, orientarea institutiilor pe aceste piete devine mai degraba "catre clienti", si nu catre "produs". 
In continuare vor fi prezentate produsele si serviciile oferite de banci persoanelor fizice.
Oferta unei banci catre clientii sai deriva din insasi cele trei functii principale ale sale:
-Sa atraga depozitele banesti ale clientilor, persoane fizice si juridice;
-Sa permita clientilor sa-si retraga banii sau sa-i transfere in alte conturi;
-Sa acorde imprumuturi clientilor care solicita credite, folosind depozitele atrase.
Oferta bancara reprezinta totalitatea serviciilor pe care banca le pune la dispozitia clientilor sai. Desi activitatea bancara este incadrata in sfera serviciilor, in practica, "produsul bancar" este o realitate incontestabila.
Bancile ofera clientilor persoane fizice produse si servicii cum ar fi:
o Deschiderea, functionarea si inchiderea conturilor;
o Viramente prin / in conturi, viramente din / in carduri;
o Operatiuni cu instrumente de plata; 
o Operatiuni de creditari in lei/valuta ale conturilor titularilor;
o Servicii bancare pentru economii si investitii financiare;
o Operatiuni pe piata valutara;
o Banca la domiciliu;
o Consultanta financiar-bancara;
o Pastrarea sau primirea obiectelor de valoare in casete de siguranta etc.
Dintre aceastea, vom prezenta in continuare principalele produse si servicii bancare oferite persoanelor fizice din Romania.
PRINCIPALELE PRODUSE SI SERVICII BANCARE DE PLATA OFERITE PERSOANELOR FIZICE IN ROMANIA
Cecul
Este un instrument de plata de transfer debit (decontarea este ceruta de beneficiar) utilizat de titularii de conturi bancare cu disponibilitati in aceste conturi. Cecul pune in legatura trei persoane: tragatorul, trasul si beneficiarul. Tragatorul da un ordin neconditionat bancii sale - trasului - sa plateasca la prezentare o suma determinata, unei terte persoane, numita beneficiar. Pentru ca tragatorul sa poata sa emita cecuri, banca acestuia ii pune la dispozitie formulare de cecuri in alb, dar numai daca detine un disponibil in cont. Banca elibereaza formulare in carnete de cecuri de 25, 50 si 100 file; aceste formulare sunt tipizate. Posesorul formularului de cec completeaza fila, o semneaza si o preda beneficiarului, care la randul sau o va prezenta bancii sale spre incasare. Emiterea unui cec de catre tragator, fara ca acesta sa dispuna de fondurile necesare la tras in momentul emiterii, atrage sanctiuni civile si penale. Acest fapt nu duce insa la nulitatea cecului, el putand fi totusi onorat de tras la prezentare, daca, in intervalul dintre emitere si prezentare, tragatorul procura trasului fondurile necesare pentru emiterea acestui cec. CIP - Centrala Incidentelor de Plati - a fost creata ca o baza operationala in care sunt inregistrate incidentele de plati cu cecuri, cambii si bilete la ordin. In categoria incidentelor de plati majore cu privire la cec intra: - cecul emis fara autorizarea trasului; - cec refuzat din lipsa totala sau partiala de disponibil in cont; cec emis de tragator aflat in interdictie bancara. Toate informatiile cu privire la incidentele de plati, colectate din sistemul bancar, sunt gestionate de CIP prin Fisierul National de Incidente de Plati - FNIP. Componenta corespunzatoare instrumentului de plata mai sus amintit poarta numele de Fisierul National de Cecuri (F.N.C.).
Doua dintre cele mai longevive legi din Romania - cea a cecului si cea a cambiei si a biletului la ordin - au fost modificate de Guvern prin Ordonanta de Urgenta, in sedinta din 26 martie. Aceste acte normative dateaza din 1934 si de atunci nu au suferit modificari importante, instrumentele de plata ramanand la fel de rudimentare ca in perioada interbelica. Ceea ce se urmareste prin noile reglementari este introducerea alternativei operatiunilor online cu aceste instrumente financiare. 
Echivalentele electronice ale cecului sau ale cambiei nu erau recunoscute pana acum de legea romana. Doar forma fizica a acestora avea valoare legala, ceea ce a generat cheltuieli importante, dar si posibilitati de frauda, de alterare a informatiilor sau de pierdere in circuitul postal. "Aproximativ 10% din totalul operatiunilor comerciale din Romania, iar cambiile si biletele la ordin - ceva mai rar. ,,Opinia mea personala este ca cecurile vor disparea treptat din circuitul bancar deoarece au aparut alte instrumente de plata moderne, cum sunt cardurile, si care nu intarzie operatiunile facand circuite inutile, precum cecul. Acesta mai are si alte probleme legate de falsificare, emitere fara acoperire, centrala incidentelor de plati e plina de reclamatii datorate cecului. Insa prin procesarea electronica se vor reduce substantial aceste fraude ", a precizat Radu Gratian Ghetea, presedintele CEC.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei Produselor si Serviciilor de Plati pentru Persoane Fizice in Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!